آزمون استخدامی

نتایج نهایی آزمون استخدام کشوری دوره هشتم/نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • کد خبر : 400634
  • 22 فروردین 1400 - 19:31
نتایج نهایی آزمون استخدام کشوری دوره هشتم/نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله با برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی اقدام به جذب نیروهای مورد نیاز در بخش های مختلف شغلی و اجرایی در سراسر کشور می نماید. این آزمون به عنوان یکی از راه های ورود کارجویان به بازار کار و اشتغال در عرصه مشاغل ارائه شده توسط این دستگاه ها می باشد.

نتایج آزمون استخدام کشوری

نتایج هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی دهه اول بهمن ۹۹ اعلام ‌شد. در تازه ترین خبر، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اواخر فروردین خبر داد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور در تاریخ ۱۱ و ۱۲ دی سال گذشته برگزار شد و نتایج اولیه آن نیز ۱۱ بهمن اعلام شد و داوطلبان آموزش و پرورش به مصاحبه حضوری دعوت شدند و اینک نزدیک به ۲ ماه از زمان پایان مصاحبه می‌گذرد و نتایج این مصاحبه اعلام نشده و این در حالیست که داوطلبان بعد از اعلام نتایج، فرایند گزینش و دوره آموزشی را در پیش‌دارند.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور داشت: نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

وی افزود: نتایج مصاحبه توسط وزارت آموزش و پرورش به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد و ما اقدامات خودمان را انجام دادیم. سازمان نتایج را در پورتال وزارت آموزش و پرورش قرار داده و بعد از تایید نهایی وزارت آموزش و پرورش، نتایج را اعلام می‌کنیم.

زرین‌ آمیزی اضافه کرد: برای سایر دستگاه‌ها هم همینطور هست. بعد از اعلام نتایج مصاحبه به سازمان، اقدامات خودمان را انجام می‌‌دهیم و مجدداً نتایج نهایی را در پورتال ارگان مربوطه قرار می‌دهیم و زمانی که ارگان تایید کرد، سازمان سنجش آموزش کشور نتایج را به صورت عمومی اعلام می‌کند.

سخنگوی سازمان سنجش نیز درباره زمان اعلام نتایج این آزمون گفت: نتیجه نهایی این آزمون در دهه نخست بهمن ماه منتشر شد.

مهمترین تغییر در هشتمین آزمون استخدامی

مهمترین تغییر در هشتمین آزمون استخدامی بنا بر اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور اعمال سهمیه بومی گزینی است. بر این اساس و با توجه به ماده واحده قانون اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوبه مورخ ۱۶‏‏‏‏/۰۶‏‏‏‏/۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی‏) مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، تعیین اولویت برای متقاضیان بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استان‌ها) در آزمون‌های مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور اجرایی شد. بر اساس این بخشنامه به داوطلبان بومی شهرستانی برای استخدام در محل سکونت اولویت داده می شود.

>>>بیشتر بخوانید:

نتایج آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی دهه اول بهمن ۹۹

این قانون شامل اولویت قائل شدن برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران و مراکز استان‌هاست.
تکمیل و ارائه فرم استشهاد محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصرا برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون تستی دارای حدنصاب لازم برای مرحله معرفی چندبرابر جهت مصاحبه دستگاه‌های متقاضی هستند، ضروری است.

نتایج آزمون استخدام کشوری

اولویت بومی در آزمون استخدامی

نمره کسب شده داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی مجموع وزن ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی با ضریب یک و چهار دهم ۱/۴ محاسبه و ملاک عمل قرار می‌گیرد.
حد نصاب آزمون، کسب حداقل ۵۰ درصد نمره کسب شده نفر اول با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل- شهرستان در هر یک از دستگاه‌های اجرایی است.

هشتمین دوره برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز ارگان های دولتی از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و سایر دستگاه ها در تاریخ 9 آبان ماه سال 99 توسط سازمان سنجش برگزار شد. علاقه مندانی که در این آزمون ثبت نام و شرکت کرده بودند و در مصاحبه حضوری دستگاه موردنظر شرکت کردند، با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ، نتیجه نهایی خود را مشاهده نمایند.

شرکت کنندگان آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی می توانند پس از مشخص شدن تاریخ اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش، به سایت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی(www.sanjesh.org)مراجعه نموده و با ورود به پنل کاربری خود نتایج نهایی این آزمون را مشاهده نمایند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=400634

برچسب ها

ثبت نظر

-