فواید جوانه گندم برای بدن

  • کد خبر : 397392
  • 20 اسفند 1399 - 17:19
فواید جوانه گندم برای بدن

 

جوانه گندم هسته اصلی گندم است.  جوانه گندم  فواید زیادی برای سلامتی دارد ، زیرا این پوسته حاوی پروتئین گیاهی ، فیبر و مواد معدنی هستند. مواد مغذی شامل فولات ، ویتامین E و تیامین است. به علاوه ، جوانه گندم تست شده را می توان به راحتی به غلات ، اسموتی ها ، خورشت ها و غذاهای پخته شده اضافه کرد تا آن ها یک طعم خارق العاده و یک عطر و طعم ملایم داشته باشند.

فواید جوانه گندم

پس چرا همه جوانه گندم نمی خورند؟ بیایید نگاهی عمیق تر به مزایای جوانه گندم بیندازیم و با چند محصول و دستورالعمل آن آشنا شویم.

مواد معدنی:

جوانه گندم حاوی مواد معدنی مانند فسفر ، منیزیم ، روی و آهن است (اینها مواردی هستند که بدن برای تقویت ما به آنها نیاز دارد).

فواید جوانه گندم

ویتامین E:

ویتامین E از فواید جوانه گندم است. این ویتامین از سلول های مغز گرفته تا غشای سلول محافظت می کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که برای عملکرد ایمنی بدن ، سم زدایی و مبارزه با رادیکال های آزاد مهم است.

فیبر:

جوانه گندم حاوی فیبر است! فیبر می تواند برای تعادل قند خون ، حفظ هضم سالم و کنترل کلسترول مفید باشد.

ویتامین های گروه B:

جوانه گندم ویتامین های گروه B مانند فولات ، ویتامین B1 (تیامین) و ویتامین B6 را ارائه می دهد. این ویتامین ها می توانند برای قلب و روحیه ما مفید باشند!

اسیدهای چرب:

جوانه گندم منبع اسیدهای چرب امگا 3 است که ممکن است به کاهش التهاب و کلسترول و همچنین پشتیبانی از سیستم عصبی کمک کند.

>>>بیشتر بخوانید:

جوانه گندم و این همه خاصیت

روغن جوانه گندم چیست؟

روغن جوانه گندم از هسته دانه گندم استخراج می شود. این ویتامین مملو از ویتامین E است و ممکن است التهاب را کاهش دهد و سلامت را تقویت کند.

همچنین وقتی به صورت موضعی استفاده می شود برای پوست و مو فوق العاده است. از مزایای روغن جوانه گندم می توان به منبع خوب ویتامین B6 و اسید فولیک ، منیزیم ، پتاسیم و فسفر اشاره کرد.

کلوچه ادویه کدو تنبل سبوس دار

کلوچه ادویه کدو تنبل سبوس دار

این کلوچه های ادویه ای کدو تنبل سبوس دار نوع کاملی از کلوچه ها هستند.(سالم و در عین حال ساده) آنها از آرد شیرینی پزی گندم ، غذای بذر کتان طلایی ، جوانه گندم ، جو دوسر پخته شده سریع و پوره کدو تنبل درست شده اند. این مخلوط با تخم مرغ ، شیر ، عسل و ادویه پای کدو تنبل فوق العاده می‌شود. می‌توانید آن را با کره و یک فنجان قهوه گرم هم سرو کنید.

میله های انرژی آلی با میوه

اگر به دنبال موادی سرشار از انرژی فوق العاده  هستید، بهتر است این میله های انرژی الی با میوه را امتحان کنید. آنها از مواد مغذی باورنکردنی مانند توت گندم ارگانیک ، جو دوسر ارگانیک ، دانه کدو تنبل ، دانه های آفتابگردان ، گردوی خرد شده و جوانه گندم برخوردار هستند.

آنها همچنین شامل نارگیل خرد شده ، میوه های خشک مانند گیلاس ، بلوبری و کشمش و ادویه هایی مانند دارچین و هل هستند. میله ها را با عسل و سیب شیرین کنید و یک میان وعده مغذی مناسب برای خود تدارک ببینید.

نان موز بلوبری

نان موز بلوبری

هیچ چیز مانند خوردن یک تکه نان گرم لذت بخش نمی‌شود و این نان موز بلوبری نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ماده با آرد سفیده ، آرد شیرینی گندم کامل ، آرد دانه کتان ، جوانه گندم و سبوس گندم ساخته شده و با ترکیبی از موز رسیده ، زغال اخته و دارچین آسیاب شده طعم دار شده است. می توانید به راحتی از کره یا روغن نارگیل به جای مارگارین استفاده کنید و برای داشتن کمی پروتئین بیشتر آجیل خرد شده به آن اضافه کنید. خوردن آن با یک لیوان چای و فنجان شیر بادام سرد فوق العاده دلچسب است.

کلوچه ذرت جوانه گندم

این کلوچه های ذرت جوانه گندم را می توان به عنوان صبحانه در کنار قهوه میل کرد و یا عصرانه با چیلی یا سوپ سرو کرد. علاوه بر جوانه گندم ، آنها از آرد ذرت و آرد سفید درست شده اند.  اگرچه می توان آنها را در قالب کلوچه با اندازه استاندارد تهیه کرد ، اما بچه ها از این کلوچه های ذرت در اندازه های کوچک لذت می برند. وقتی با کره و یک قطره دلچسب عسل سرو می شوند بسیار خوشمزه هستند.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=397392
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : bobsredmill.com

برچسب ها

ثبت نظر

-