رضایت از زندگی، با این چند نکته ساده!

  • کد خبر : 397160
  • 18 اسفند 1399 - 17:00
رضایت از زندگی، با این چند نکته ساده!

 

این نقل قول به طور شگفت آوری با ما صحبت می کند. نیمی از آن توضیح می دهد که شما می توانید با چیز های اندک رضایت از زندگی داشته باشید. در حالی که نیمه دیگر بیان می کند که شما باید با هیجان بیشتر به تلاش خود ادامه دهید.

آلن کوهن:

با چیزی که داری خوشحال باش. و با آنچه می خواهی هیجان زده شو

اما هر دو نیمه باید کنار هم باشند و اطمینان حاصل کنید که برای جنگیدن به منظور زندگی بهتر ،نباید لذت بردن از زمان حال را فراموش کنید. این همان چیزی هست که رضایت از زندگی را برای ما به ارمغان می‌آورد !

 

اما قبول دارم که حفظ این امر یکی از سخت ترین موارد است. به این علت که همه ما بزرگ شده ایم تا پول بیشتری کسب کنیم ، خانه ای بخریم ، زندگی خود را تأمین کنیم و به نسخه بهتری از خود تبدیل شویم.

به همین خاطر ، ما اغلب نمی توانیم درک کنیم که یک زندگی قانع کننده بهتر از یک زندگی موفق است. بنابراین یک سوال پیش می آید که چگونه می توان زندگی راضی کننده ای داشت و آن را جذب کرد؟ سعی می کنم با تجربیات شخصی خود به این سوال پاسخ بدهم.

رضایت از زندگی

برای رضایت از زندگی، روی نکات مثبت تمرکز کنید

خوب ، این کار سختی است ، من می دانم. اما تمرین کنید تا به محض اینکه اولین فکر منفی به سراغ شما آمد ، تمرکز خود را به سمت افکار مثبت سوق دهید.

به عنوان مثال ، ممکن است که  نتوانید در موقعیت های اضطراری  برای ملاقات با دوستانتان به بیرون بروید ، در عوض آن به فکر امنیت در خانه و لذت بردن از وعده های غذایی خانگی خوشمزه خود باشید. یا اگر  به دلیل پول کم  نتوانستید برای تحصیل به خارج از کشور بروید ، می توانید از دوره های آنلاین یا دانشگاه های کشور خود که مطمئناً کمتر هم نیستند استفاده کنید و شکرگزار باشید.

پس نتیجه میگیریم که در هر زمینه ای نکات مثبت زیادی نهفته است. هر چند که آن  بد یا ناراحت کننده باشد. هنگامی که از  این قانون پیروی کنید ، می توانید در زندگی خود احساس رضایت داشته باشید.

>>>بیشتر بخواهید:

۸ تکنیک ساده برای داشتن زندگی بهتر

رضایت از زندگی با دوری از استرس

راه هایی برای از بین بردن استرس خود پیدا کنید

گرچه خوشبختی و رضایت از زندگی در طی چند روز ممکن است به وجود بیاید اما قابل قبول است که استرس به راحتی می‌تواند این احساس را از بین ببرد .

با این حال ، اگر می خواهید قوی تر و شادتر شوید ، باید راه هایی برای حذف استرس از زندگی خود پیدا کنید. به عنوان مثل با انجام تمرینات تنفسی ،   آرامش پیدا کنید ، مدیتیشن انجام دهید و یا هاپ بازی کنید. از هر فعالیتی که می توانید با انجام آن مغز خود را فریب دهید تا استرس کمتری داشته باشید دریغ نکنید.

در صورتی که قبلاً راه های تسکین استرس را پیدا کرده اید ، موظف باشید که آن ها را هر روز تکرار کنید. این به شما کمک می کند تا تعادل احساسات و رضایت از خود را حفظ کنید.

وقت خود را صرف شایعات و نفرت از کسی نکنید

انرژی گرانبهای خود را صرف شایعه سازی در مورد شخصی در محل کار یا خانواده نکنید و آن را نادیده بگیرید.

الزاما شما باید کاری انجام دهید که به زندگی معنا می بخشد و شایعات مطمئناً کمکی نخواهد کرد. بنابراین می توانید به مطالعه کتاب ، گوش دادن به پادکست های انگیزشی ، نوشیدن قهوه با خود و یا به مراقبه بپردازید.

در صورتی که انرژی خود را صرف نفرت از شخصی می کنید ، به یاد داشته باشید که آن  فرد با افکار نفرت انگیز شما تغییر نخواهد کرد. علاوه بر این ، زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهیم از کسی نفرت داشته باشیم.

بنابراین به جای نگه داشتن این احساسات بیمار ، فقط آنها را ببخشید و با لبخند دور شوید. با انجام این کار بلافاصله احساس آزادی و خوشبختی به سراغ شما می‌آید و شما خواهید دید که چگونه در زندگی احساس آرامش دارید.

زندگی شاد

سپاسگزار و مهربان باشید

شما باید  از همه افرادی که در اطراف شما هستند سپاس گزار باشید. این کار شما را قوی تر وبزرگ تر خواهد کرد. در حقیقت ، اگر اکنون والدین ، دوستان یا همکارانتان در اطراف شما هستند می توانید آنها را در آغوش بگیرید. این یک حرکت ساده و زیبا است که به آنها بگویید بابت وجود آنها در زندگیتان سپاس گذار هستید.

سپاسگزار بودن برای شما و همچنین برای کسانی که آن را دریافت می کنند یک تمرین عالی است. گاهی اوقات ما قادر به تشکر و قدردانی برای داشته هایی مانند چشم ، گوش ، بینی ، مهارت هایی که داریم ، لباس هایی که می پوشیم و غیره نیستیم ، بنابراین بهتر است لیستی از داشته هایتان تهیه کنید وخدا را به خاطر داشتن آن ها شکر کنید.

 

بدن خود را سالم نگه دارید

خواب کافی داشته باشید ، ورزش کنید ، مقدار زیادی آب بنوشید ، لبخند بزنید و بخندید! رضایت از خود سبب می‌شود بدنی قوی و سالم داشته باشید.  اگر ورزش می کنید سعی کنید بدن خود را متناسب نگه دارید ،با این کار همه چیز در داخل ذهنتان راضی کننده می شود.

انرژی که در درون شما ایجاد می شود، آسیب های وارد شده به بدن را اصلاح می کند. بنابراین هشدارهای خود را تنظیم کنید ، به بدن خود هر روز یک انرژی مثبت تزریق کنید و اطمینان حاصل کنید که این خوبی هر روز ادامه دارد.

وقت خود را صرف دوستان خوب و خانواده کنید

همه دوستانی را که در حال حاضر دارید در نظر بگیرید و رابطه خود را با آنها دوباره ارزیابی کنید. بررسی کنید که هدف شما از دوستی با آنها چیست ، آیا آنها انرژی مثبتی برای شما به همراه دارند یا به شما نکته ای جدیدی می آموزند؟

اطمینان حاصل کنید که با نظر خود صادق هستید تا هیچ تأثیر مخربی به شما نرسد. تصمیم بگیرید که می‌خواهید در کنار چه شخصی باشید تا بتوانید با همراهی آن کیفیت زندگی خود را بالا ببرید. این روش یک زندگی با کیفیت را  برای شما به ارمغان می آورد که بهتر از هر چیز دیگری است.

 

واقعاً مهم نیست که چه نوع شغلی دارید ، چه میزان درآمد کسب می کنید یا عنوان شما در شرکتتان چیست ، مگر اینکه از زندگی خود خوشنود باشید.

توصیه دیگری وجود دارد که می توانید خود را  در معرض آن قرار دهید، این هست که بیشتر گوش کنید و دیگران را قضاوت نکنید! اگر ذهن خود را برای دیدگاه های مختلف باز بگذارید ، می توانید روابط خوبی برقرار کنید.

مسئول زندگی خود باشید

حتماً درک کرده اید که زندگی خوب، به معنای گذراندن زندگی به بهترین شکل ممکن است. علاوه بر این ، فقط یک زندگی وجود دارد که توسط فرصت های زیادی احاطه شده است که آن زندگی خود شماست ، پس آن را در آغوش بگیرید! هیچ کس به جز شما مسئول خوشبختی شما نیست ، بنابراین وقت آن رسیده است که خود را برای خوشبختی خود آماده کنید.

 

اگر خوشحال نیستید ، این انتخاب شماست و باید با آن کنار بیایید! هیچ کس نمی تواند اختیار این را داشته باشد که شما راخوشحال و یا ناراحت کند ، بنابراین مراقب اقدامات خود باشید. در صورت مواجه شدن با وضعیت هولناک، به خود بگویید “این نیز خواهد گذشت ” یا “اگر مرا نکشد ، باعث قوی تر شدن من می شود.” عزم و غیرت خود شما مشخص می‌کند که چگونه زندگی ای مطابق میلتان داشته باشید.

برای رضایت از زندگی خودتان را دوست بدارید

همین که خود را دوست بدارید و آرامش پیدا کنید ، حرص و میل به چیزهای دیگر کاهش می یابد و هیجان برای چیزهای جدید زیاد می‌شود . این هیجان ، برخلاف حرص و طمع ، انرژی جدیدی به شما می دهد بدون اینکه ارزش ها و عشق را فراموش کنید. و این همان چیزی است که رضایت از خود را از طمع متمایز می کند.

 

من مطمئن هستم که شما بر روی افکار خود برای مثبت سازی تلاش خواهید کرد و زندگی ای که در حال حاضر دارید گرامی می‌دارید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=397160
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : Calmsage.com

برچسب ها

ثبت نظر

-