وسایل دورریختنی را دوباره استفاده کن!

  • کد خبر : 397129
  • 18 اسفند 1399 - 17:19

مواد یکبار مصرفی که میتوانید دوباره و با کاربردی متفاوت استفاده کنید. بسیاری از مواد یکبار مصرف که به عنوان دورریختنی در نظر گرفته می شوند را می توانید با انجام کارهایی روی آن ها دوباره استفاده کنید. این کار سبب صرفه جویی در هزینه ها و همینطور کم کردن مواد زائد می شود. پیش از انداختن وسایل دورریختنی در سطل آشغال کمی با خود فکر کنید. آیا می شود از آن دوباره استفاده کرد و چگونه؟

🔴 وسایل دورریختنی قابل استفاده

چند نمونه از وسایل دورریختنی که می توان دوباره استفاده کرد را در این مطلب ذکر خواهیم کرد:

۱. قاب عینک

اگر قاب عینک خود را دوست دارید، حتما مجبور به دور ریختن آن نیستید. با انجام چند کار کوچک روی آن می توانید از آن دوباره استفاده نمایید.
در صورتی که تمایل به پیروی از مد ندارید و به قاب عینک خود علاقه مندید، می توانید شیشه های عینک خود را تعویض کرده و چندین هزار تومان در پول خود صرفه جویی کنید.

۲. بطری های شوینده ی خانگی

البته ظروف کوچک برای استفاده مفید هستند. و نگهداری آنها زیر سینک ظرفشویی و آشپزخانه راحت تر است. اما خرید پاک کننده ها و صابون مایع در ظروف بزرگ می توانند ارزان تر باشند.

وسایل دورریختنی

راه حل: اندازه های بزرگ و ارزان را خریداری کنید و از آنها برای پر کردن بطری های کوچکتر استفاده کنید. اگر بطری های دست دوم را با پاک کننده های خانگی دوباره پر کنید، بیشتر پس انداز می کنید.

ظروف پلاستیکی

اکثر مردم ظرف های غذای دست دوم را به راحتی دور می ریزند. با این حال، ظروف یکبار مصرفی مانند ظروف کره و پنیر دلمه ای در اندازه های مختلف وجود دارد و می تواند برای تازه نگه داشتن وعده های غذایی مانده در یخچال ایده آل باشد.
ولی بهرخاطر داشته باشید آن ها را نباید در مایکروفر گذاشت.
در اینجا یک کاربرد بیشتر برای ظروف راحت وجود دارد: از موارد کوچکتر در کشوها به عنوان سازمان دهنده استفاده کنید.

>>>بیشتر بخوانید:

 

۴. کیف های کادو

بعضی چیزها که به راحتی دور ریخته می شوند برای استفاده دوباره خیلی خوب هستند. کیف های هدیه ای فانتزی را می توان با دقت جمع و برای استفاده مجدد ذخیره کرد. سپس ، برای مراسم خاص بعدی راحت تر آماده خواهید شد.
توجه: به خاطر داشته باشید که برچسب های هدیه قدیمی را حذف کنید تا کسی از استفاده مجدد کیف مطلع نشود.
کاغذ بسته بندی و گاهی اوقات کاغذ دستمال کاغذی ، اگر با دقت کار شود ، می تواند برای بار دوم نیز استفاده شود.

وسایل دورریختنی پاکت کادو

۵. تی شرت

بعد از اینکه پیراهن های نخی خیلی فرسوده شده اند و نمی توانند در جمع پوشیده شوند ، می توانند زندگی کاملاً جدیدی داشته باشند.
وقتی با تی شرت های قدیمی کارتان تمام شد ، می توانید در حین انجام کارهای خانه، آنها را بپوشید. به این ترتیب لباس های خوب را خاکی و کثیف نخواهید کرد. تی شرت ها نیز گاهی پارچه های عالی برای گردگیری و تمیز کردن دارند.

تیشرت

۶. مسواک

هیچ ضرورتی ندارد که وقتی کارتان با مسواک ها تمام شد، آن ها را دور بریزید.
در عوض، می توانید از آن ها برای تمیز کاری استفاده کنید. مسواک به شما اجازه می دهد بتوانید مناطق خیلی کوچکی را که برس ها به خوبی نمی توانند دسترسی داشته باشند، تمیز کنید.

مسواک

چند مثال:
سینک حمام و آشپزخانه
کیبورد رایانه و سایر وسایل الکترونیکی

کفش شما

۷. بطری های پلاستیک فشرده

بطری های پلاستیکی خالی را دور نریزید. آن ظروف خردل و سس گوجه فرنگی می توانند به راحتی دوباره استفاده شوند. بعد از اینکه تمیزکاری خوبی پیدا کردند ، آنها را با سس های سالاد خانگی و سس پر کنید.

۸. کاغذ چاپگر

کاغذ چاپگری را که فقط در یک طرف استفاده شده است پرتاب نکنید. اگر به دلایل حرفه ای به چاپ نیازی ندارید ، می توانید صفحات استفاده شده را ورق بزنید و از آنها استفاده مجدد کنید ، در سمت خالی مطالب مورد علاقه ی خود را چاپ کنید.

مسلماً هنگام استفاده از کاغذ بازیافتی، همه چاپگرها عملکرد خوبی ندارند. در این صورت، برای نوشتن یادداشت ها، لیست ها یا یاد داشت ها از قسمتهای خالی کاغذ چاپ شده استفاده کنید، برای یخچال، تابلوی اعلانات یا قرار دادن در جیب یا کیف خود در خرید بعدی فروشگاه مواد غذایی.

۹. چوب پنبه

چوب پنبه ها ی استفاده شده نیز می توانند مجددا استفاده شوند. چوب بپنبه های قبلی را از شیشه ها جدا کنید و برای شیشه های دیگر به کار برید.

چوب پنبه های دست دوم نیز در پروژه های صنایع دستی مفید و کاربردی می باشند:
برای ایجاد تابلوی اعلانات چوب پنبه ، چوب پنبه های استفاده شده را به اندازه کافی جمع کنید. شکل ها را به یک سر ببرید و از آنها مانند تمبرهای لاستیکی برای پروژه های هنری استفاده کنید.

۱۰. کفش

حداقل یک جفت کفش ضد آب که کهنه شده اند و می خواهید آن ها را دور بیاندازید، در اطراف خانه نگه دارید تا هنگام انجام کارهای نامرتب مانند باغبانی یا نقاشی ، آنها را بپوشید. این کفش های خوب شما را از خیس و لجن شدن، یا کثیف شدن با رنگ نجات می دهد.

کفش قدیمی

۱۱. فرش

وقتی فرشی را جابه جا می کنید، نگهداری و استفاده ی آن ها در مکان های دیگر خانه فکر خوبی است.
چند نظریه
موکت های قدیمی را جمع کنید تا هنگام کار در منزل یا باغبانی که به زانو زدن نیاز دارید ، به عنوان یک بالشت عمل کند. نوار فرش روی دیوار گاراژ شما می تواند به محافظت از درب ماشین در برابر ضربات کمک کند.

جو مک کارتی ، خواننده مشهور، این پست را به اشتراک گذاشته است:

“من وقتی اتاق را مرتب می کنم ، مربع های کوچک فرش قدیمی را زیر پایه مبلمان قرار می دهم. به این ترتیب من کف اتاق را خراش نمی دهم ، و مبلمان به راحتی از یک مکان به مکان دیگر سر می خورند.

مایک گلن، استفاده از فرش قدیمی را به عنوان محافظ یخ زدگی پیشنهاد کرد:

“فقط یک قسمت از فرش را به اندازه شیشه جلوی ماشین خود ببرید. برف پاک کن ها را بالا بگذارید و فرش را زیر برف پاک کن ها قرار دهید. صبح فقط فرش را بردارید و شیشه جلو اتومبیل پاک کنید. خواهید دید شیشه ی ماشین شما یخ نزده است.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=397129
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-