ترفند تمیز کردن محل کار در زمان ویروس کرونا

  • کد خبر : 397074
  • 18 اسفند 1399 - 8:43
ترفند تمیز کردن محل کار در زمان ویروس کرونا

 

ترفند تمیز کردن محل کار

خیلی پیش از ظهور ویروس کووید ۱۹، تمیزی شکل دیگری داشت و به صورت جدی که اکنون پیگیری می شود، دنبال نمی شد. تمیزی و چگونگی انجام این کار پیامدهای مرگ و زندگی برای تمامی افراد به دنبال دارد.در این شرایط، تمیز کردن محل کار حائز اهمیت خاصی است. برخی مشاغل ها هم هستند که تمیز کردن جدی آن ها جزء کارهای روزمره بوده است.

پرستاران همیشه مراقب نظافت اتاق عمل بوده اند و به اهمیت ضد عفونی بودن آن پی برده اند. از دیگر مشاغلی که پاکیزگی آن مرتبط به وجود ویروس کرونا نیست، محیط های کار آماده سازی غذا می باشد.
در زمان حال، شاهد نظارت بیش از حد وزارت بهداشت بر نظافت محیط های کاری که مستعد انتقال ویروس کرونا می باشند، هستیم.

درک تمیزی

ابتدا باید تمیز کردن را از ضد عفونی کردن تشخیص دهیم.تمیز کردن به زدودن انواع ناپاکی ها و کثیفی ها از روی سطوح بر می گردد. این کار خطر انتقال عفونت را پایین می آورد.
در حالی که ضد عفونی کردن نه تنها پاک کردن بلکه به کشتن انواع میکروب های روی سطوح اشاره می کند.انواع محل های کار که باید ضدعفونی شوند.

  • اتاق های انتظار
  • اتاق های هتل
  • خوابگاه های دانشجویی
  • مدارس شبانه روزی
  • آنچه بایستی بدانید

>>>بیشتر بخوانید:

تمیز کردن کاغذ دیواری و لکه زدایی آن

استفاده از دستکش
ترفند تمیز کردن محل کار ، برطبق PHE، موارد زیر می باشند:

_میزان عمر ویروس ها روی تمامی سطوح حدود ۷۵ ساعت است. پس برای تمیز کردن مکانی می توانید آن مکان را بسته و امن نگه دارید و سپس آن را تمیز نمایید.

_برای تمیز کردن ، از دستکش ها و پیش بندهای یکبار مصرف استفاده کنید. این حداقل تجهیزات محافظتی شخصی است که برای تمیز کردن محل کار که فردی با کووید ۱۹ تردد کرده است باید استفاده شود.

_پس از آن باید این کیسه ها را درون دو کیسه قرار داد ، به مدت ۷۲ ساعت به صورت کاملا ایمن ذخیره کرد و پس از پایان تمیز کردن ، آنها را در زباله های معمولی گذاشت و دور ریخت.

_با استفاده از یک پارچه یکبار مصرف ، ابتدا سطوح سخت را با آب گرم و صابون تمیز کنید. سپس طبق دستورالعمل فعلی این سطوح را با محصولی که معمولاً استفاده می کنید ، یعنی یک ضد عفونی کننده خانگی ، کاملا ضد عفونی نمایید. (این باید حاوی ۱۰۰۰قسمت در میلیون کلر موجود باشد) توجه ویژه ای به مناطق و سطوح غالباً لمس شده مانند حمام ، ریل های شیب دار در راهروها و راه پله ها و دستگیره های درب داشته باشید.

_در هنگام تمیز کردن از پاشیدن محلول خودداری نمایید و آن را اسپری کنید. دست های خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه خوبی بشویید.

_پس از برداشتن همه تجهیزات ضد عفونی، یعنی بعد از برداشتن دستکش ، پیش بند و سایر محافظاتی که هنگام تمیز کردن استفاده شده ، دست ها را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون به خوبی بشویید.

بخاطر داشته باشید: پاک کردن ناحیه ای با مواد ضد عفونی کننده خانگی معمولی (به نکات بیشتر در مورد تمیز کردن و ضد عفونی کردن در زیر مراجعه کنید) پس از ترک فردی که مشکوک به کووید ۱۹ است ، خطر انتقال عفونت به افراد دیگر را کاهش می دهد.

درجایی که فکر می کنید خطر کووید ۱۹ بیشتر است چه می کنید؟

اگر در مکانی احتمال وجود افراد مبتلا به کووید ۱۹ بیشتر باشد مانند افراد مریضی که در خوابگاه های دانشجویی یا اتاق هتل وجود دارند. باید علاوه بر تجهیزات کامل تمیز کردن( دستکش، پیشبند، ماسک) از محافظ چشم هم استفاده نمایید تا کاملا چشم ها و بینی شما را بپوشاند.
همه ی مکان هایی که شخص مستعد بیماری کووید ممکن است به آن جا دست زده باشد، در زیر ذکر شده اند:

اشیایی که به وضوح به مایعات بدن آلوده شده اند.

تمام مناطق بالقوه آلوده مانند حمام ، دستگیره در ، تلفن ، ریل های شیب دار در راهروها و راه پله ها.

علاوه بر این، قسمت هایی که فکر می کنید احتمالا با مایع بدن فرد بیمار، آلوده شده است باید نابود شوند.

ترفند تمیز کردن محل کار
نکات بیشتری درباره تمیز کردن و ضد عفونی کردن

وزارت بهداشت استفاده از پارچه های یکبار مصرف و رول کاغذب را برای ماک کردن تمام سطوح سخت، صندلی ها، دستگیره های درب و لوازم بهداشتی قوی را توصیه می کند.

نکات زیر را هنگام تمیز کردن کف اتاق ها باید رعایت کرد:

تمیز کردن با مواد شوینده خانگی و به دنبال آن پاک کردن با مواد ضد عفونی کننده (راهنمای وزارت بهداشت مبنی بر استفاده از یک ضد عفونی کننده با کلر موجود در ۱۰۰۰ را مشخص می کند) و همانطور که در بالا ذکر شد ، دستورالعمل ها نشان می دهد یک محلول ضد عفونی کننده مخلوطی از ۲۰ میلی لیتر (۴۰ قاشق چای خوری) سفید کننده خانگی در ۱۰۰۰ میلی لیتر ساخته شده است (۴ فنجان) آب می باشد.

محلول ضد عفونی کننده مواد شوینده ترکیبی با رقت ۱۰۰۰ کلر موجود است. (لازم است محلول ضدعفونی کننده مواد شوینده مخصوص را برای جزئیات بررسی کنید).

ترفند تمیز کردن محل کار
علاوه بر این یادداشت برداری از مطالب زیر مهم می باشد:

مناطق عمومی که یک فرد علامت دار از آنجا عبور کرده و حداقل زمان را سپری کرده است ، مانند راهروها ، و به طور واضحی آلوده به مایعات بدن نیستند را می توانید به سادگی به صورت عادی تمیز نمایید.
هر گونه پارچه باید در کیسه زباله قرار گیرد و دور ریخته شود.
وزارت بهداشت پیشنهاد می کند هنگام تمیز کردن وسایل با مواد شوینده یا لباسشویی ، از بخار شور استفاده کنید ، به عنوان مثال در مورد مبلمان و تشک های مبلی.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=397074
  • نویسنده : راضیه قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-