سر انجام بحران مرغ چه شد؟

  • کد خبر : 396972
  • 17 اسفند 1399 - 9:10
سر انجام بحران مرغ چه شد؟

تثبیت قیمت مرغ

برای تثبیت قیمت مرغ تدابیری اندیشیده شده است. براساس مذاکراتی که بین مقامات مسوول وزارت کشاورزی و منابع طبیعی و تولیدکنندگان مرغ انجام شد، دولت همه‌گونه مساعدت و کمک‌های لازم و تسهیلات کافی برای تولید و عرضه مرغ را در اختیار صنف تولیدکننده گوشت مرغ متعهد می‌شود که قیمت هر کیلو مرغ را در تمام فصول سال در مبلغ ۸۰ ریال تثبیت کند.

برای رفع بحران بین وزارت کشاورزی و مرغداران توافق به عمل آمد. وزارت کشاورزی و منابع طبیعی با تعقیب سیاست تازه‌ای در مورد تولید و تثبیت قیمت مرغ از بحران و ایجاد ضرر و زیان تولیدکنندگان آن و احتمال تعطیل و ورشکستگی بعضی از این واحدها جلوگیری خواهد کرد.

تولیدکنندگان مرغ که در ماه‌های قبل دچار کمبود و گرانی «دان» مرغ بودند با توسل به دولت، موفق شدند که ۳۰ هزار تن گندم و جوجه نرخ دولتی و با تضمین بانکی در اختیار خود بگیرند ولی چون این سهمیه در این هفته پایان پذیرفت، وزارت کشاورزی موافقت نمود چنان‌که تعهدات تولیدکنندگان مرغ ادامه یابد و هر کیلو گوشت مرغ را بدون سر و شکم و پا در تمام شهر به قیمت واحد کیلویی ۸۰ ریال عرضه کند، کمک‌های لازم را از جهات بهداشت مرغداری‌ها و در اختیار گذاشتن «دان» ارزان و در اقساط ۶ ماهه برای این صنف فراهم کند.

>>>بیشتر بخوانید:

قانون درج قیمت روی تخم مرغ اجرایی شد/ هر دانه؛ ۱۱۰۰ تومان

تثبیت قیمت مرغ

فروش مرغ قطعه بندی

واحدهای فروش و عرضه مرغ در استان تهران به بهانه قطعه بندی و بسته بندی مرغ به هیچ عنوان مجاز به خرید و فروش و عرضه مرغ با قیمت بالاتر از نرخ مصوب نیستند و مطلقاً حق ندارند با این توجیه مرغ را با قیمت گزاف به مردم بفروشند.

 در بازرسی و گشت‌های مشترک تعزیرات بعضاً مشاهده شده که برخی واحدهای بسته بندی با قیمت چند برابر مصوب ستاد تنظیم بازار استان تهران اقدام به عرضه و فروش مرغ می‌کنند و توجیه آنها این است که در بازار غیر رسمی با قیمت بالاتر از قیمت مصوب اقدام به تهیه مرغ می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396972

برچسب ها

ثبت نظر

-