خانه تکانی آسان، با این چند ترفند!

  • کد خبر : 396966
  • 17 اسفند 1399 - 9:58
خانه تکانی آسان، با این چند ترفند!

 

چند ترفند برای خانه تکانی آسان

خانه تکانی یعنی تمیز کردن خانه و زدودن تمام کثیفی ها و آلودگی های آن برای رسیدن بهار است.

یک اعتراف در اینجا: هر پدر و مادری تلاش می کند تا خانه را به صورت روزمره منظم نگه دارد. بچه ها به همان اندازه که عزیز و دوست داشتنی هستند ، تمایل دارند هرجایی که می روند ردپای آشفتگی به جا بگذارند و در نتیجه ، والدین تمایل بیشتری دارند تا مهمانان کمتر نا مرتبی منزل را ببینند.

تمیز نگه داشتن یک خانه کمتر به زمان اختصاص دارد و بیشتر به ایجاد برخی از عادت های خوب که به طور غریزی دنبال می کنید ، بستگی دارد. در اینجا ده عادت ساده برای حفظ یک خانه قابل اجرا، ذکر شده است که می توان با خانه تکانی آسان داشت. پس با هم آن ها را مطالعه می کنیم.

۱. سیاست بدون کفش را القا کنید

بیشتر آلودگی ها و خاک خانه شما بیشتر توسط کفش های کثیف وارد منزل می شوند. به یک مرکز خرید سفر کرده و کفش های درب سایز مختلف خریداری کنید. به این ترتیب می توانید از اعضای خانواده و مهمانان خود بخواهید وقتی وارد خانه می شوند کفش هایشان را دربیاورند. در ابتدا ممکن است عجیب باشد ، اما دیگر نیازی به جارو کشیدن ، پاک کردن یا استفاده از جاروبرقی نیست.

 

خانه تکانی آسان

۲. اتاق به اتاق تمیز کنید

انجام هر هفته یک تمیزکاری کامل می تواند طاقت فرسا و کاملاً رنج آور باشد. چرا به جای اینکه منتظر بمانید تا کل خانه کثیف شود، اتاق به اتاق تمیز نمی کنید؟

روزانه ۲۰ دقیقه به یک اتاق اختصاص دهید و یک تمیزکاری کامل در آن انجام دهید. روز اول را با دفتر شروع کنید ، روز دوم را به اتاق نشیمن اختصاص دهید و غیره. خانه شما همیشه تمیز خواهد بود حتی وقتی مهمانان ناخوانده بیایند. به علاوه ، تمیز کردن اتاق به اتاق روند کار را آسان تر و سریعتر می کند. برخی از بهترین محصولات تمیز کردن را پیدا کنید و با کمک آن ها کار خود را خیلی راحت تر کنید.

خانه تکانی آسان

۳. هر چیزی را در جای خود بگذارید

سعی کنید هر وقت وارد اتاق می شوید به جای نادیده گرفتن آن، وسایل را برداشته و کنار بگذارید. در کمترین زمان ، به یک عادت تبدیل می شود. به جای نادیده گرفتن بشقاب کثیف در اطراف ، آن را در راه آشپزخانه به آنجا ببرید. آن لباسهای کثیف را از کف زمین برداشته و در سبد لباسشویی خود بریزید. یا وقتی در آشپزخانه هستید ، آن پیتزای نیمه خورده را دور بریزید. تمیز کردن مداوم از شلوغی مداوم جلوگیری می کند.

>>>بیشتر بخوانید:

در روزهای کرونایی چگونه خانه تکانی کنیم؟

۴. خرید هوشمند برای یک خانه تکانی آسان

دفعه دیگر که به خرید می روید ، به دنبال محصولات تمیز کننده ای باشید که برای شما مفید باشند. مثلا؛ به جای خرید یک تمیز کننده معمولی، یک پا کننده عالی بخرید. علاوه بر این ، دستمال های ضدعفونی کننده را تهیه کنید و آنها را در سراسر خانه خود قرار دهید. یک بسته برای پاک کردن میز ناهار خوری ، یکی برای پیشخوان آشپزخانه و دیگری برای پاک کردن سینک آشپزخانه خود آماده کنید.
این ترفند کوچک به شما در تمیز نگه داشتن خانه بسیار کمک خواهد کرد.

۵. روی فضای های مخفی سرمایه گذاری کنید

به جاز خرید یک کیسه معمولی برای اتاق نشیمن ، کیسه ای را انتخاب کنید که فضای ذخیره سازی زیادی برای ریختن وسایل در آن داشته باشد. یک کمد زیبا برای اتاق خواب خود خریداری کنید تا وسایل بزرگتر را در آن نگهداری کنید. فضای بازی را با اسباب بازی های کودکان و پتوهای اضافی پر کنید و غیره. این ترفند خانه ای مرتب و تمیز در عین سادگی به شما تحویل خواهد داد.

 

مواد شوینده

۶. لوازم تمیز کننده را دم دست قرار دهید

برخی افراد تمام وسایل تمیزکاری خود را در کابینت زیر سینک آشپزخانه نگهداری می کنند. برای بیشتر ما ، وقتی می خواهید سینک دستشویی خود را تمیز کنید ، آشپزخانه خیلی دور به نظر می رسد – و بسیاری از ما این را بهانه ای برای تمیز نکردن قرار می دهیم. وسایل نظافت حمام را در حمام ، لوازم تمیز کردن آشپزخانه را در آشپزخانه و موارد دیگر قرار دهید. با این کار می توانید در صورت نیاز به راحتی به آنچه نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

تمیز کردن اشپزخانه

۷. از آستر استفاده کنید

تا جایی که می توانید از آستر استفاده کنید. مثلا؛ هنگام پخت و پز ، آستر زیر ظرف خود قرار دهید، حتی در سینی های پخت خود هنگام پخت و غیره ، پلاستیک های اضافه را در سبدهای زباله قرار دهید و حتی آسترهای پلاستیکی را برای قفسه های یخچال خود خریداری کنید.

هنگامی که آنها کثیف می شوند ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که فقط این آسترها را دور بریزید و آسترهای جدید را جایگزین کنید – خانه شما در عرض چند ثانیه تمیز و قابل نمایش به نظر می رسد.

مرتب کردن تخت

۹. تخت را مرتب کنید

هر روز صبح به جای اینکه تخت و بالش خود را به حال خود رها کنید، تختخواب خود را مرتب کنید. این می تواند در مرتب بودن اتاق خواب شما تفاوت ایجاد کند. ملافه هایی را که روی تشک نصب شده اند خریداری کنید و ملافه های خود را تا حد ممکن ساده کنید.

۱۰. اولویت بندی

لیستی از کارهایی که “امروز باید انجام شود” تهیه کنید. همه کارهایی که در ابتدای لیست تا پایان لیست وجود دارد، باید قبل از پایان روز انجام شود. پس از آن ، سعی کنید تا حد ممکن کارها را انجام دهید. هر کاری را که نتوانستید انجام دهید تیک بزنید و در لیست کارهای انجام شدنی روز بعد قرار دهید.

 

Www.trendymomy.com

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396966
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Www.trendymomy.com

برچسب ها

ثبت نظر

-