شخصیت شناسی با رنگ مو؟ شخصیت شما چیست؟

  • کد خبر : 396824
  • 16 اسفند 1399 - 11:15
شخصیت شناسی با رنگ مو؟ شخصیت شما چیست؟

شخصیت شناسی با رنگ مو

شخصیت شناسی با رنگ مو: از زمان های قدیم شایعه هایی در بین مردم رواج داشته و دارد که رنگ موی طبیعی هر فرد نشانگر شخصیت درونی او است.مثلا افراد بور، ساکت و کم حرف هستند. افرادی که موی قرمز دارند طبعی گرم و آتشین دارند. و افرادی تند مزاج هستند. افراد سبزه زیبا و جذاب و باهوش هستند.
هر چند اساس علمی این گفته ها ثابت نشده است اما تحقیقات حاکی از آن است که رنگ مو تاثیر بسزایی روی شخصیت افراد دارد. و رنگ مو هم آنقدر که ما تصور می کنیم تصادفی نیست.
دانشمندان اعتقاد دارند رنگ مو بر اثر اجتماع ماده ای در فولیکل مو ایجاد می شود. یکی از این مواد ملانین است که روی رنگ پوست نیز تاثیر دارد.
ملانین رنگی را به مو صادر می کند و حباب هایی در ریشه ی مو وجود دارد که با نان ملانیسیت، ملانین را تولید می کند.کلا، ملانین شامل سه نوع اساسی است. اما مواد مهم برای پخش رنگ خاصی در موها، یوملانین و فنوملانین است.

نوع و مقدار ملانین در فولیکول ها مسئول انواع زیادی از رنگ موها و سایه های مختلف آنها است که در سایت زیر توضیح داده شده است.

Home

تنوع رنگ مو به وجود ژن های خاصی بستگی دارد و توسط آن کنترل می شود. اما واقعاً چه رنگ مویی برای شما مناسب می باشد؟ بیایید بفهمیم!

شخصیت شناسی با رنگ مو

شخصیت شناسی با رنگ مو /موی قرمز

داستانی در بین مردم عام شهرت دارد که چگونگی داشتن موی قرمز را توضیح می دهد. “افرادی که موی قرمز دارند از نسل نئاندرتال ها هستند.” اما تحقیقات نشان می دهد رنگ موی قرمز به دلیل جهش ژنی است که باعث کاهش ترشح یوفملانین و افزایش ترشح فئوملانین است.

افراد داری موی قرمز بسیار نادر هستند و حدود ۱۰ درصد جهان را تشکیل می دهند.بسیاری از اسطوره های نورس موی قرمز دارند. در حالی که آتنی ها، آن را نشانه احترام و زیبایی می دانند. آلمانی ها، داشتن موی قرمز را به عنوان نشانه ی شیطانی یا خود شیطان تلقی می کنند و مو قرمز ها را جادوگر می خوانند.

شخصیت مو قرمز ها

افراد دارای موی قرمز آدم های عحیب و غریبی هستند که البته این هم بد نیست. آن ها رمانتیک، جنجالی، مرموز و احساساتی تلقی می شوند. این بدان دلیل است که ژن سازنده آن ها مقدار کمی مواد ضد استرس دارد. به همین دلیل زندگی آن ها پر از هیجان می باشد.
به جای زدن برچسب عصبی به مو قرمز ها، می شود گفت این افراد خودرای، با اراده و قوی هستند.
این افراد نه تنها به خوبی می دانند چه می خواهند بلکه بسیار سخت کوش هستند و برای هدف خود تلاش زیادی می کنند.
اطراف مو قرمز ها، پر از افرادی است که دارای امواج منفی نیستند بلکه آن ها حامیان خوبی هستند که در مواقع نیاز به خوبی کمک شان خواهند کرد.

>>>بیشتر بخوانید:

شناخت انواع شخصیت ها و صمیمیت در زوج ها

شغل مناسب برای شخصیت من

شخصیت شناسی با رنگ مو بلوند

رنگ موی بلوند

شاید به نظر رسد تعداد افرادی که موی بلوند دارند بسیار زیاد است، در حالی که مو بلوندها بسیار کمیاب هستند.
مو بلوندها اکثرا در اروپا و آمریکا تجمع کرده اند. موی بلند نتیجه ی جهشی است که در آن مسیر تولید یوملانین غیر فعال می شود.

شخصیت مو بلوندها

گفته می شود مو بلوندها اغلب کم حرف و تو دار هستند اما تحقیقات نشان داده است که این افراد بسیار باهوش اند و با موهای بلوند خود قدرت جذب بالایی دارند. خیلی از مردان عاشق موی بلوند هستند. و موی بلند نمادی از زنانه بودن آن ها است. هر چند طبق مطالعاتی ثابت شد درصد طلاق در خانم های مو بلوند بسیار بالاتر از خانم هایی با رنگ های دیگر است.

شخصیت شناسی با رنگ مو قهوه ای

سبزه ها

خانم های سبزه بیشتر در آفریقا و آسیا دیده می شوند و در اروپا و آمریکا به عنوان فردی خارجی به حساب می آیند. خانم های سبزه بعد از خانم های مو سیاه بیشترین میزان یوملانین را در بدن خود دارند.

شخصیت خانم های مو سبزه( قهوه ای)

در تحقیقی خانم های مو قهوه ای، قرمز و بلوند قرار گرفتند. در این تحقیق مردان گفتند خانم های سبزه بیشتر در دسترس و قابل اعتماد هستند.
اگر موهای شما هم قهوه ای است پس شخصیتی قابل اعتماد و دوست داشتنی دارید. می توانید احساس کنید افراد اطراف تان، شما را چقدر دوست دارند و روی شما حساب می کنند. ۶۷ درصد خانم ها مشتاقند موی قهوه ای داشته باشند. آن ها معتقدند خانم های مو قهوه ای کارها را بهتر انجام می دهند. مردان نیز می گویند خانم های سبزه نسبت به بلوندها و مو قرمزها، شجاع ترند. اگر شما هم موی قهوه ای دارید باید بپذیرید که فرد شجاعی هستید و به خود به عنوان رهبر اعتماد کنید.
شخصیت مستقل و سخت کوش شما نه تنها باعث موفقیت خود شما بلکه افراد اطراف تان نیز خواهد شد.بدانید در چشم همه مانند سوپر استاری می درخشید.

مو سیاه

خانم های دارای موی سیاه بیشترین میزان مولانین را در بدن خود ترشح می کنند که DNA آن ها سبب تیره تر شدن موهای شان می شود.
همانطور که مردان مو بلوند ها را ترجیح می دهند. خانم ها هم مردان مو سیاه را ترجیح می دهند. از نظر خانم ها، موی بلوند باعث می شود مردان مانند پسر بچه های جوان و بی مسئولیت به نظر آیند در حالی که موی سیاه باعث می شود مردان جا افتاده تر و مسئولیت پذیر تر به نظر رسند.

شخصیت افراد مو سیاه

افراد مو سیاه شخصیت عجیبی دارند و نه تنها در محیط زندگی خود قابل احترام هستند بلکه در محیط کاری خود نیز قابل اعتماد و احترام می باشند.
این افراد بسیار کنجکاو تر نسبت به افراد با رنگ موهای دیگر هستند. مو سیاه ها مغز کنجکاو و سریعی دارند به همین دلیل بیشتر از بقیه افراد با رنگ موی دیگر افسرده یا غمگین می شوند.
آنها همچنین بدترین منتقدان خود هستند و بسیاری از مواقع در خودباوری فرو می روند که همین امر باعث می شود که آنها گاهی خودمحور و کاملا ریز بین باشند.

نتیجه گیری:

اگر بخواهیم مطالب بالا را خلاصه کنیم باید این چنین بگوییم:
مو قرمز ها قدرت فکری بالایی دارند. می تواند معادلات ریاضی را حل کنند و برنامه ریزی کنند. مو بلوند ها می توانند کمک کنند تا آن را بهتر به عموم و بازار ارائه دهند. مو سیاه ها آنقدر مورد اعتماد و مسئولیت پذیر هستند که با امور مالی سر و کار داشته باشند.هر مرد و زنی شخصیت مخصوص خود را دارد و رنگ مو فقط قسمتی از آن است.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396824
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Www.viw.com.au.com

برچسب ها

ثبت نظر

-