مسکن های قوی مورفین دار و دکتر نیویورکی که ۵ نفر را باآن به قتل رساند !

  • کد خبر : 396817
  • 16 اسفند 1399 - 9:08
مسکن های قوی مورفین دار و دکتر نیویورکی که ۵ نفر را باآن به قتل رساند !

 

قتل با مسکن های مورفین دار

یک دکتر نیویورکی به دلیل تجویز بیش از حد مسکن های مورفین دار  به قتل ۵ بیمار متهم شد . جورج بلاتی ( George  Blatti )  ۷۵ ساله همچنین زمانی که در پارکینگ یکی از هتل ها به معاینه بیماران مشغول بود به دلیل به خطر انداختن جان ۶ بیمار دیگر مورد اتهام قرار گرفت .

بلاتی در دادگاه شهرستان ناسائو خود را بی گناه اعلام کرد و تا زمان حضور در دادگاه ( ۳۰ مارس ) به زندان محکوم شد . وی با در نطر گرفتن شدید ترین شرایط به ۲۵ سال حبس محکوم خواهد شد . مدلین سینگاس ، بخشدار ناسائو گفت: “پد تجویز این پزشک به اندازه هر سلاح خطرناک کشنده بود.”

روز پنج شنبه پیامی برای پرسیدن نظر با وکیل بلاتی در میان گذاشته شد. دادستان ها گفتند که معتقدند این اولین بار است که یک پزشک نیویورکی به قتل ناشی از بی اعتنایی نسبت به زندگی بیمار متهم می شود. یک پزشک در منطقه روچستر ماه گذشته در رابطه با مرگ یک بیمار به قتل متهم شد. بلاتی قبلاً در سال ۲۰۱۹ به اتهاماتی از جمله فروش غیر قانونی مسکن های مورفین دار و داروهای ممنوع التجویز و جعل دستگیر شده بود. این پرونده با پرونده ای که روز پنجشنبه تشکیل شد با هم تلفیق خواهد شد.

مسکن های مورفین دار

>>>بیشتر بخوانید:

قتل شوم زن جوان آرایشگر توسط رفیقش

دورهمی دوستانه، قتلگاه خونین مهمان ها شد!

پنج بیمار در کیفرخواست روز پنجشنبه بین سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ درگذشتند. طبق گفته مدعی ها افراد درگذشته شامل یک آتش نشان ۳۱ ساله داوطلب بود که به مدت ۹ سال با استفاده از مواد مورفین دار دست و پنجه نرم کرد ، یک زن ۵۰ ساله که از درد حاد گردن رنج می برد و یک برقکار ۴۴ ساله با کمر درد و آسم.

مدعی ها گفتند که بلاتی ، یک پزشک عمومی از سال ۱۹۷۶ ، هیچ تخصصی در زمینه کنترل درد نداشت ، اما افرادی که برای تجویز مواد اعتیاد اور به  به دنبال نسخه بودند ، به او مراجعه می کردند.. وی پس از دستگیری در سال ۲۰۱۹ ، داوطلبانه مجوز پزشکی خود را تحویل داد .

یکی از مدعیان گفت: بلاتی برای معاینه بیماران یا بررسی سابقه پزشکی آنها نسخه هایی برای اکسی کدون ، کلونازپام ، پرسوست و سایر داروها تجویز می کرد ، پول نقد می گرفت و از نوشتن یادداشت شانه خالی می کرد ، و این به او این امکان را می داد تا از یک سیستم تجویز الکترونیکی که برای  تشخیص سو استفاده  به کار می رفت اجتناب کند.

وی حتی پس از فوت برخی از بیماران به نوشتن نسخه ادامه داد. به گفته مدعی ها، اعضای خانواده ها و حتی برخی از بیماران او را تشویق می کردند تا فروش مواد مخدر به افراد و داروخانه ها را متوقف کند ،  .و حتی بیمه ها و موسسات پزشکی به او در مورد تجویز بیش از حد مواد مورفین دارهشدار دادند.

سینگاس گفت: “در مدت تقریباً ۳۰ سال فعالیت من به عنوان دادستان ، هرگز موردی را ندیده بودم که  پزشکی چنین بی احترامی نسبت به زندگی یک انسان بکند.”

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396817
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : www.9news.com.au

برچسب ها

ثبت نظر

-