بازی های عید نوروز / جذاب و سرگرم کننده

  • کد خبر : 396811
  • 16 اسفند 1399 - 9:37
بازی های عید نوروز / جذاب و سرگرم کننده

واحد فرهنگی نیوز و بازی های عید مخصوص ایام نوروز: بازی در عید نوروز جایگاه خاصی در فرهنگ ما دارد. چون در عید، بیشتر خانواده ها دور هم جمع می شوند و دید و بازدیدها زیادتر خواهد شد. مخصوصا در زمان حال که به خاطر ویروس کرونا، بیرون رفتن و گردش ممنوع شده است.
بازی در منزل در ایام تعطیل نوروز، می تواند شما را بسیار سرگرم کند و اوقات خوشی را برای شما بوجود آورد که توام با لذت و شادی باشند.

شما می توانید بازی های مختلف و جذابی را انتخاب نمایید که چند مورد از آن ها را به اختصار توضیح خواهیم داد. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بازی های عید نوروز و بیست سوالی

بیست سوالی یکی از بازی های مشهور از گذشته تا الان بوده است که باعث سرگرمی بسیاری شده است. در این بازی افراد شرکت کننده به دو گروه تقسیم می شوند. یک گروه نام شئ ای را به انتخاب و به خاطر می سپرند و گروه دوم باید با پرسیدن بیست سوال، نام شئ را حدس بزنند. هر گروهی که با پرسیدن بیست سوال بتواند شئ را حدس بزند برنده خواهد بود. البته این بازی را می توان به طریق دیگری نیز انجام دهید. به این گونه که افراد دیگر، شئ ای را انتخاب می کنند و فقط یک نفر، حدس می زند. گروه و یا فرد بازنده باید به طریقی که از قبل مشخص شده است، مجازات شود.

بازی های عید نوروز

مسابقه ی قوطی کبریت

در این بازی افراد به دو گروه تقسیم می شوند. افراد هر گروه کنار یکدیگر قرار می گیرند و دستشان را پشت سر خود قلاب می نمایند. اولین فرد هر گروه جلد قوطی کبریت را روی بینی خود قرار می دهد و وقتی بازی شروع شد آن را به نفر بعدی خواهد داد. این روند ادامه پیدا می کند.اگر قوطی کبریت افتاد، گروه می بازد و باید کبریت را به گروه دیگر بدهد. و بازی ادامه پیدا خواهد کرد.

بازی با پرتقال

در این بازی شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم می شوند. و افراد هر گروه روبروی یکدیگر می ایستند. سپس پرتقال را روی پای خود می گذارند و فقط با استفاده از پای خود، پرتقال را باید به فرد دیگر منتقل کند. وقتی پرتقال افتاد، گروه می بازد و پرتقال باید به گروه دیگر داده شود.

بازی های عید پانتومیم

پانتومیم

پانتومیم یکی از بازی های عید ،محبوب و مشهور خانواده های ایرانی می باشد که در گردهمایی های خود آن را انجام می دهند.
در این بازی شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم می شوند. یک گروه اسم یا نام شئ ای را انتخاب می کنند و نام آن به یکی از اعضای تیم مقابل گفته می شود سپس یکی او با پانتومیم باید به اعضای گروه خود آن را بفهماند. در مدت زمان محدودی، بقیه ی اعضای گروه باید نام آن شئ را حدس بزنند. اگر گروه بتواند در زمان مشخص شده، درست حدس بزنند، برنده هستند و نوبت گروه بعدی خواهد شد.

بازی قاتل یاب

این بازی گروهی بسیار جذاب و سرگرم کننده است. این بازی با روشن و خاموش کردن چراغ صورت می پذیرد.در این بازی، به تعداد بازیکنان برگه تهیه می شود. و در یکی از آن ها، نام قاتل نوشته می شود.

کاغذهای کوچک شده را تا کنید و اجازه دهید هر کدام از شرکت کنندگان یک برگه بردارند. فردی که برگه ی قاتل به او می افتد باید کاملا ساکت باشد تا چراغ خاموش شود سپس مقتول خود را انتخاب می کند و او را می گیرد و به اصطلاح به قتل می رساند. مقتول باید بنشیند. و چراغ روشن می شود سپس بقیه ی گروه باید قاتل را تشخیص بدهند. اینقدر این کار تکرار می شود تا حضار بتوانند قاتل را تشخیص بدهند.

بازی شاه، دزد و وزیر

بازی شاه، دزد و وزیر

این بازی، به صورت چهار نفره انجام می پذیرد.در چهار تکه کاغذ، اسامی دزد، وزیر، شاه و جلاد نوشته می شود و به صورت انتخابی، شرکت کنندگان هر کدام باید یک کاغذ بردارند. هر کدام نقشی در بازی خواهند داشت. دزد و وزیر و شاه و جلاد.هر کدام شاه شد می تواند دستوری برای مجازات دزد بدهد. و بعد از مجازات، دوباره کاغذها جمه می شوند و دوباره بین شرکت کنندگان پخش می شوند و بازی ادامه پیدا می کند.
البته این بازی به روش دیگری هم انجام می شود و بدین صورت که اسامی شاه و دزد و جلاد و وزیر روی اطراف جعبه ی کبریت نوشته می شود. حضار با پرتاب کبریت می توانند، نقشی در بازی بگیرند.
بازی شاه دزد با کبریت مخصوص شرکت کنندگان بیشتر از ۴ نفر می باشد.

بازی جرات و حقیقت

بازی جرات و حقیقت

این بازی در بین نوجوانان و کودکان شهرت زیادی دارد. در این بازی از شیشه ای استفاده می شود. آن را می چرخانند و سر شیشه ای به سمت هر فردی که قرار گیرد باید جرات یا حقیقت را انتخاب نماید. و بازی ادامه پیدا می کند.

بازی حدس بزن

در این بازی یکی از شرکت کنندگان انتخاب می شود و از اتاق بیرون می رود. سپس نام شخص حقیقی، کارتونی یا حادثه ای را روی استیکری می نویسند و به کمر یا پیشانی فرد خاطی می چسبانند. بعد، آن فرد با پرسیدن سوالاتی باید آن شئ یا فرد را حدس بزند. در صورت حدس درست، برنده خواهد شد و در صورت حدس اشتباه خواهد باخت و باید مجازاتی که از قبل تعیین شده است، در مورد فرد خاطی انجام پذیرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396811
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Www.delgram.com

برچسب ها

ثبت نظر

-