نکات مهم پخت سبزی پلو با ماهی

  • کد خبر : 396730
  • 14 اسفند 1399 - 10:56
نکات مهم پخت سبزی پلو با ماهی

سفره ایرانیان در شب عید بسیار زیبا و دیدنی است و عطر آن، همه فضای خانه را پر می‌کند. یکی از غذاهای لذت بخش و خوش طعم که از دیرباز ما ایرانیان آنرا شب عید می پزیم و از خوردن آن با اعضای خانواده لذت می بریم سبزی پلو با ماهی است که اگر به خوبی پخته شود یک غذای مقوی و خوش مزه خواهیم داشت. در این بخش قصد داریم نکات مهم پخت سبزی پلو با ماهی را جهت خوشمزه تر شدن غذای  شب عید شما آموزش دهیم.

نکات مهم پخت سبزی پلو با ماهی

۱) برای سبزی پلو با ماهی سبزی نباید خیلی ریز باشد. هنگام سرخ کردن برنج از کره استفاده کنیم البته بهتر است چند تکه کره روی برنج بگذاریم تا ذوب شده و با برنج مخلوط شود.


۲) ماهی را با آرد سوخاری می توانید سرخ کنید.


۳) ماهی باید تازه باشد زیرا در صورت فاسد بودن بوی بسیار بدی دارد. اگر به چشم های ماهی دقت کنید شفاف بودن آن را می ‌بینید البته این زمانی است که ماهی تازه و سالم است.


>>>بیشتربخوانید:

خواص سبزی پلو با ماهی ؛ این غذای سنتی ایرانی

طرز تهیه کوکو سبزی؛ طعم جدیدی را بچشید

 

نکات مهم پخت سبزی پلو با ماهی


۴) اگر خواستید ماهی را مدتی نگهداری کنید بعد از شستن با یک دستمال یا حوله آب آن را بگیرید و در سلفون و بعد کاغذ آلومینیومی بپیچید و در فریزر نگهداری کنید.


۵) اگر ماهی شما یخ زده بود بهتر است که درون ظرفی داخل یخچال با هوای طبیعی یخچال باز شود.


۶) برای پاک کردن آن ابتدا فلس های ماهی را با چاقو گرفته و پوست آن را جدا کنید و بعد از قسمت زیر شکم ماهی برش داده و استخوان‌ها را جدا کرده و پوست زیر شکم ماهی را نیز جدا کنید.


۷) برای از بین رفتن بوی زهم ماهی بهتر است ‌‌از آبلیمو استفاده کنید.

 

سبزی پلو با ماهی همراه یا مخلفات


۸) برای مزه دار کردن ماهی از پیاز و ادویه و آبلیمو استفاده کنید زیرا هم بوی زهم آن از بین می‌رود و هم ماهی شما خوش مزه تر می شود. برای طعم و مزه بهتر ماهی از پیاز رنده شده و زعفران دم کرده شده و آب و یک لیمو ترش و پودر سیر و نمک و فلفل استفاده کنید.


۹) قبل از سرخ کردن هم کمی قارچ آماده کنید. فلفل، زردچوبه، آرد و ماهی را در آرد بغلتانید و بعد سرخ کنید.


۱۰) البته برخی افراد تکه های ماهی را به صورت سوخاری نیز درست می کنند و همچنین اگر خواستید با فر پخت کنید به مدت ۲۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه می توانید آن را در فر قرار دهید.

سبزی پلو با ماهی غذای بسیار خوشمزه و لذیذی است که در شب عید درست می‌کنیم و اگر اصولی درست شود طعم آن را هیچ گاه فراموش نخواهید کرد البته می توانید در کنار سبزی پلو با ماهی، کوکو سبزی خوشمزه ای نیز قرار دهید.

 

چگونه یک برنج خوش مزه درست کنم؟

چگونه یک برنج خوش مزه درست کنم؟

اگر خواستید برنج شب عید را درست کنید ابتدا مقداری برنج شمالی هم به آن اضافه کنید تا عطری بی نظیر و طعمی دلچسب داشته باشد. برنج وقتی که در حال جوشیدن است نباید شعله اش کم باشد و باید درب قابلمه باز باشد و در حین جوشیدن چند بار برنج را هم بزنیم تا برنج گلوله نشود. بهتر است که سبزی پلو ماهی را آبکش کنید تا اینکه دمی درست کنید.

وقتی که در بین انگشتان خود دانه برنج را فشار می دهید و حس می‌کنید نرم شده و داخل برنج سفت است زمانی است که باید برنج را دم کنید. برای ته دیگ سبزی پلو ماهی بهتر است از نان استفاده شود.

برای برنج از سیر تازه نیز استفاده کنید تا عطر عالی و طعم خوب آن را حس کنید. سبزی را قبل از آبکشی به برنج اضافه کنید تا خوب یک دست شود. در صورت تمایل می توانید به برنج بعد از آبکشی سیر خرد شده و پیاز رنده شده نیز اضافه کنید.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396730
  • نویسنده : نرگس قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-