برگزاری جشن نوروز در هندوستان

  • کد خبر : 396676
  • 14 اسفند 1399 - 9:25
برگزاری جشن نوروز در هندوستان

جشن نوروز در هند

جشن های بیان شادی و لذت آدمی می باشند. هند کشوری وسیع با جمعیتی بی شمار است. هندی ها مذهب های بسیار متفاوتی دارند. هر مذهب و فرهنگی جشن نوروز را به سبک خود جشن می گیرد.در هندوستان زنده شدن طبیعت را به عنوان نوروز یا سال جدید جشن گرفته می شود.

هر منطقه ی هندوستان، دلایل متفاوتی برای برگزاری جشن نوروز دارد و این جشن با ارزش های مذهبی و فرهنگی متفاوت همراه می باشد.
کشمیر بهشت هند می باشد. این منطقه آب و هوایی زیبا همراه با طبیعتی مثال زدنی دارد. جانوران و گیاهان، کوه ها و یخبندان ها، همه زیبایی های فوق العاده ای به این شهر داده اند.
جشن نوروز در این شهر با شکوه خاصی برگزار می شود. مسلمانان هند با عنوان شیا و اجتماع پارسی زبان واقع در هند نوروز را هر ساله به زیباترین شکل خود در ۲۱ مارس اجرا می کنند.
نوروز جلوه ی برتری مثبت بر منفی است. در این روز تمانی افراد باید به سال قبل خود فکر کتند و ببینند چه کارهایی انجام داده اند و سعی کنند سال بعد انسانی بهتر باشند.

جشن نوروز در هند

اکثر مراسم هند ریشه در مراسم نوروز ایرانیان دارد. مفهوم تاریخی نوروز با یک داستان ناخوشایند همراه می باشد.

در زمان حکومت جمشید، مردم با شرایط آب و هوایی بدی رو به رو بودند و بیماری تیفون همه را تحت تاثیر خود قرار داده بود. پس از گذشت زمستان و شرایط دشوار، روز اول بهار مردم از خانه های خود بیرون آمدند و به بهار سلام کردند. این روز به نام نوروز خوانده می شود و هر سال، مردم این روز را جشن می گیرند.

ریشه ی این داستان، در فرهنگ و تاریخ ایران تایید می شود. اولین کتابی که این داستان را ذکر کرد، حماسه شاهنامه می باشد‌ که توسط شاعر معروف، ابوالقاسم فردوسی سروده شده است. کتاب دیگری که ریشه های این داستان در آن ذکر می شده است، نوروزنامه ی عمر خیام می باشد.
تاریخ می گوید که ایرانیان از انرژی مثبت به دست آمده در روزهای نوروز برای مقابله در جنگ ها ، متمدن و مدرن کردن که در زمان های قدیم اتفاق افتاده است استفاده می کردند ، به این معنی که نوروز یک جشنواره باستانی است که از سالهای دور جشن گرفته می شده است.

 

>>>بیشتر بخوانید:

نقش حاجی فیروز در نوروز بزرگ ترین جشن ایرانیان

نوروز و خواندنیهای جذاب و رشک برانگیز در مورد این عید باستانی

مراسم

نوروز جشن ملی و نماد وحدت، شادی و زندگی دوباره است. در روز اول نوروز مسلمانان در مساجد گرد هم جمع می شوند و نماز و دعا می خوانند. بعد از مراسم نیایش، پیشانی و دست های یکدیگر را می بوسند و به یکدیگر می گویند سال مبارک یا نوروز مبارک. جشن تا ۹ روز ادامه پیدا می کند و در این مدت لباس های نو می پوشند و لبخند می زنند قلب شان را با شادی و لذت پر می کنند.

در این مدت، شیرینی و کادو رد و بدل می کنند. آن ها به خانه های یکدیگر می روند و شادی را با یکدیگر تقسیم می نمایند. مردم خانه ی خود را با لوازم شیک دکور بندی می کنند. خانم های ایرلنی از کلاه های طلا و نقره استفاده می کنند.

جشن نوروز در هند

غذا های نوروزی

یکی از غذای نوروزی که نورد علاقه ی بسیاری از افراد می باشد، فالوده است. فالوده ترکیبی از شیر و گلاب است. یکی از غذاهای معروف دیگر راوا است
این غذا با پخت سوجی (راوا) ، شکر و شیر درست می شود که یک غذای شیرین مانند حلوا است.
غذاهای معروف دیگر هند، ماهی نادور و مرغ شلغم است. ماهی نادور با سرخ کردن ماهی تهیه و سپس با نادور که ساقه نیلوفر است پخته می شود و ادویه های گرم به آن اضافه می شود برای تهیه مرغ شلغم ، شلغم و مرغ خشک کاملاً سرخ می شوند.

نوروز پیام پیوندهای اجتماعی و تقویت روابط را می دهد. این یک جشنواره سال نو است که دارای پیشینه ای باستانی و پیامدهای تاریخی در مورد جشنواره سال نو می باشد. نوروز نشانه ای از مثبت بودن است که اثرات منفی ناشی از زمستان را از بین می برد. این جشنواره در منطقه عراق ، ایران ، افغانستان جشن گرفته می شود

 

Www.india.tours.com

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396676
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Www.india.tours.com

برچسب ها

ثبت نظر

-