مراسمات غذایی سال نو در جهان که دهان شما را آب می اندازد!

  • کد خبر : 396626
  • 14 اسفند 1399 - 9:07
مراسمات غذایی سال نو در جهان که دهان شما را آب می اندازد!

نیوز و مراسمات غذایی سال نو در جهان: اگر از روزهای تعطیل و تکراری در نوروز خسته میشوید ، امسال به دلیل محدودیت های کرونایی برای سفر و گشت و گذار ، سال نو را با برخی از این غذاهای سنتی از سراسر جهان سپری کنید. از سوپ برنج گرفته تا عدس !! همه غذاهایی که در این پست به شما معرفی میکنیم همه و همه شانس و سعادت را برای مردم کشور ها به ارمغان می آورد.

۱۲ انگور که در ۱۲ شب باید خورده شود، اسپانیا

خوردن دوازده انگور ، یک انگو در هر شب ، یک سنت  برای سال جدید اسپانیایی ها است. اگر موفق به خوردن انگور نشدید (یک خطر واقعی در کمین شماست، به ویژه هنگامی که خطرات خفگی را در نظر بگیرید) ، و این یعنی بدشانسی. عطر و طعم انگور نیز منادی خوشی یا بدی شانس است ، اگر انگورتان ترش باشد یعنی با بدشانسی هایی روبه رو خواهید شد و اگر شیرین باشد ، شانس به شما رو آورده است.

مراسمات غذایی سال نو در جهان

رُسکا دِ رِیِس، مکزیک

این غذا را در ششمین روز از سال نو به مناسبت بزرگداشت تولد حضرت عیسی  (که سه مرد خردمند در اولین روزهای تولد حضرت عیسی  به ملاقات او آمدند) میخورند، این نان مقوی حلقه ای شکل،  با میوه ، آجیل و شکر تزئین شده است.

مدل کوچکی از کودکی حضرت عیسی قبل از پخت داخل کیک قرار می گیرد و فرد خوشبختی که نشانه ی حلقه ای را در برش خود پیدا کند ،  به عنوان فرد مورد لطف قرار گرفته شناخته می شود. آنها باید ان را در روز تقدیس حضرت مریم  (Candlemas ـ ۲ فوریه ) به یک کلیسا ببرند و ضیافتی به راه بیندازند و در جشن , تمالی (غذای مکزیکی ) و نوشیدنی تهیه شده از ذرت آسیاب شده ، دارچین ، آب و شکر را سرو کنند.

تِئوک گوک، کره جنوبی

این سوپ  سال نو برای کره ای ها وابسته به نهاد و ارزش انهاست (سئوللال ، ۱۶ فوریه) که در صورت نخوردن آن نمی توانند خود را یک سال بزرگتر در نظر بگیرند، زیرا کره ای ها به جای جشن تولدشان، اینگونه تصور میکنند که در سال نو یک سال بزرگتر مشوند.

حتی می توانید به جای پرسیدن سن یک کره ای، از او بپرسید چند بار تِئوک گوک خورده است! اعتقاد بر این است  خوردن تئوک گوک که از کیک های کوچک برنجی به شکل دیسک ، گوشت و سبزیجات درست میشود ، برای سال پیش خوش شانسی و برکت  می اورد. و همچنین خوشمزه است ، با تخم مرغ ، جلبک دریایی و پیازچه  تفت داده شده و پر از کیک های برنجی سفت و طعم دار است.

مراسمات غذایی سال نو در جهان

تخم مرغ خام ، السالوادور

خوشحال خواهید شد اگر بدانید که مجبور نیستید این تخم مرغ خام را بخورید ، بلکه یک دقیقه قبل از نیمه شب آن را شکسته و درون یک لیوان آب بریزید. صبح روز بعد ظاهر زرده تخم مرغ ،نشان دهنده این است که سال جدید چی چیزی با خود به ارمغان خواهد اورد.

>>>بیشتر بخوانید:

نوروز و خواندنیهای جذاب و رشک برانگیز در مورد این عید باستانی

۳ دستور غذایی ایرانی برای تعطیلات عید نوروز

عدس ، ایتالیا

تصور می شود که عدس با شکل سکه مانند خود ، هنگامی که در روز سال نو میل شود ، رونق سال آینده را به ارمغان می آورد. آنها اغلب با کوتچینو ، سوسیس گوشت خوک ، که چرب و مقوی است و همچنین نماد رونق آینده است ، پذیرایی می شوند.

مراسمات غذایی سال نو در جهان

انار، ترکیه

مردم در سال جدید این میوه قرمز و شیرین و ترش را به درهای خانه خود می کوبند.  هرچه دانه های بیشتری بیرون بریزد ، خوشبختی بیشتری کسب خواهید کرد. دانه ها نماد باروری و فراوانی برای سال آینده است.

لوبیا چشم بلبلی ، سبزیجات ، گوشت خوک و نان ذرت ، جنوب آمریکا

لوبیا یا نخود نشان دهنده پنی (واحد پول) ، سبزیجات پخته شده مانند کلم برگ یا خردل نشان دهنده پول تا شده و گوشت خوک، رونق کلی را نشان می دهد. نان ذرت همچنین به دلیل رنگ طلایی آن نشان دهنده ثروت است. اگر این وعده غذایی را بخورید سال را به بهترین شکل سپری می کنید .

گوشت خوک یا شیرینی های خوکی شکل، آلمان

در این کشور ، برای داشتن شانس و اقبال خوب نیازی نیست که در واقع گوشت خوک بخورید ، که خبر خوبی برای گیاهخواران است!! در عوض می توانید یک گلچین خوشمزه یا یک شیرینی خوکی شکل کوچک و زیبا را که از خمیر بادام قندی تهیه شده است ، نوش جان کنید. این شیرینی  ها نویدبخش یک سال نو و شیرین است.

ویسکی ، اسکاتلند

سرانجام ، چیزی به سلامتی سال نو بنوشید!! برای بزرگداشت هاگمنای ، کلمه اسکاتلندی برای جشن های سال نو ، اولین کسی که از آستانه خانه شما عبور می کند ، قرار است هدایایی را نشان دهد که نشان دهنده خوش شانسی برای سال آینده است.

ویسکی اسکاتلندی سال شادی را پیش رو خواهد داشت ، کیک میوه ای ادویه دار Black Bun (مغز کاکائویی) تضمین می کند که شما به اندازه کافی مواد غذایی برای رشد خواهید داشت و یک ذغال سنگین گرما و انرژی را برای سال جدید نشان می دهد. قرار است یک مرد بلند قامت ، تیره و خوش تیپ برای شروع یک سال فرخنده هدایا را بیاورد.

تانگ یوآن ، چین

این کوفته های شیرین برنجی است که با انواع چاشنی های خوشمزه مانند رب لوبیای شیرین ، رب دانه کنجد و شکر ، آجیل یا میوه پر شده و در سال نو میلادی چینی (۱۶ فوریه) خورده می شوند.

آنها را می جوشانند و سپس در شربت که گاهی با زنجبیل طعم دار می شود سرو می کنند. آنها همچنین در عروسی های چینی ، انقلاب زمستانی ( شبیه ب یلدای ایرانی ها) و سایر جشن ها پذیرایی می شوند. آنها به عنوان کوفته های فرخنده یاد میود، زیرا کلمه “تانگ یوان” به معنی  “اتحاد” است ، بنابراین آنها نماد همبستگی و خانواده هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396626
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://theculturetrip.com/europe/articles/11-new-years-eve-food-traditions-from-around-the-world-that-will-make-your-mouth-water/?utm_source=amp_page&linker=1*qan6gk*amp_id*QW1kOERKOVI4R01xNWpXdi1od094S3F1MklzamlhcDVGQ09vSFVkTndYWGpKYzlVWXVXQlYwRmhRZ2NOcU5KTw..&_gl=1*uhjfya*_ga*aGJIM1B6V09NeHNILWNJRmh3dzFaQ2xEZUZsbGxlMUFkdzZqdFRnZlRtaVI5cmdxNTgtVlBOVzhyOHU3UWppag..

برچسب ها

ثبت نظر

-