مقایسه علیپور با ۲ آقای گل برزیلی؛ بهتر از کی‌روش آینده‌دار‌تر از شیمبا

  • کد خبر : 39657
  • 25 فروردین 1399 - 1:14
مقایسه علیپور با ۲ آقای گل برزیلی؛ بهتر از کی‌روش آینده‌دار‌تر از شیمبا

به گزارش نیوز، سال گذشته کفش طلای لیگ برتر را لوسیانو پریرا و کی‌روش استنلی برزیلی به‌طور مشترک بردند و علی علیپور هم بعد از آن‌ها بهترین گلزن ایرانی لیگ برتر بود. اگر شما سرمربی بودید کدام‌یک را برای خط حمله انتخاب می‌کردید؟ بیایید نگاهی کوتاه به عملکرد این سه مهاجم بیندازیم:

بهتر از کی‌روش
کی‌روش استنلی در اوایل فصل هفدهم با کلی دردسر به ذوب‌آهن پیوست و او را مهاجمی در حد لیگ برتر نمی‌دانستند، اما در اولین سال حضورش ۹ گل زد و سال بعد هم آقای گل لیگ برتر شد و حالا هم با ۷ گل شانس آقای گلی لیگ نوزدهم را دارد. با این حال درخشش کی‌روش در سال‌های اخیر دلیل نمی‌شود که از علیپور بهتر باشد. در همین سه سال علیپور ۳۹ گل برای پرسپولیس در لیگ برتر به ثمر رسانده و این در حالی است که کی‌روش در همین زمان برای ذوب‌آهن و سپاهان ۳۲ گل زد. یعنی کی‌روش در شرایط مشابه ۷ گل از علیپور عقب است.

آینده‌دار‌تر از شیمبا
شیمبا با فولاد خوزستان به فوتبال ما معرفی شد و در تیم سپاهان درخشید. مهاجمی که حالا هشتمین فصل حضورش در فوتبال ایران را تجربه می‌کند. اگر معیار ما از زمان پیوستن علیپور به پرسپولیس و بازی در یک فصل کامل باشد، آن وقت است که علی با ۴۷ گل از شیمبا ۴۵ گله در ۵ فصل اخیر پیشی می‌گیرد، اما اگر هر ۸ سال حضور شیمبا را در نظر بگیریم حدود ۳۰ گلی فاصله است تا علی به شیمبا برسد، اما این موضوع را فراموش نکنید که سال‌های اول حضور شیمبا، علیپور فقط یک نوجوان بود که در تیم‌های مختلف لیگ برتر تست می‌داد تا شاید به رؤیای بازی در سطح اول فوتبال ایران برسد.

سلیقه مربیان در انتخاب مهاجم نوک متفاوت است، اما اگر قرار باشد به آمار‌ها توجه کنیم علیپور از کی‌روش بیشتر گل می‌زند و از شیمبا هم جوان‌تر است و در سال‌های اخیر هم بیشتر گل زده و در این مقایسه حتماً علی از این دو برزیلی گران‌قیمت بهتر است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=39657

ثبت نظر

-