پیشگویی هایی جالب برای سال آینده

پیشگویی هایی جالب برای سال 1400

  • کد خبر : 396526
  • 13 اسفند 1399 - 9:12
پیشگویی هایی جالب برای سال 1400

سال ۱۳۹۹ رو یه پایان است و بوی نوروز ۱۴۰۰ از هم اکنون یه مشام می رسد. از اتفاقات شگفت انگیز و جذاب آخر هر سال، پیشگویی اتفاقات سال آینده است. در این نوشته پیشگویی برای سال 1400 از نظر مردم و صاحب نظران را گردآوری نموده ایم. پیش بینی حتی در بهترین زمان ها امری دشوار است، به خصوص پس از یک سال تحول. ولی علی رغم این موضوع، این مانع از تلاش مردم برای خواندن گوی بلورین نشد.

از هزاران پیش بینی عمومی برای سال ۱۴۰۰، حدس های موردی زیادی وجود دارد. با این حال، وقتی اکثریت کارشناسان سر آنچه قرار است اتفاق بیفتد توافق میکنند، اتفاقات واقعا جالب می شوند. بیایید چند مورد از محبوب ترین پیش بینی ها و پیشگویی اتفاقات سال آینده را با هم بررسی کنیم:

پیشگویی برای سال 1400 و کشور چین

بسیاری از کارشناسان موسسات مالی که سعی میکنند همواره جزئی ترین اتفاقات را پیش بینی کنند، درباره ی این پیشگویی با هم هم نظر بودند. پرجمعیت ترین کشور جهان بیماری ویروسی همه گیر را پشت سر گذاشته و به شرایط معمول خود بازگشته است. از میان موسساتی که تعداد مشخصی را ذکر کردند، میانگین تخمین رشد تولید ناخالص داخلی در چین ۸٫۴ درصد بود.

مارک ها باید معتبر و مبتنی بر کیفیت بالا باشند!!

طی چند سال گذشته ، مارک ها به طور فزاینده ای ارزش محور شده اند. کارشناسان در پیش بینی های خود برای سال آینده اینگونه گفته اند که این روند بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

“نسل های هزار ساله” (Millennials) که اکنون بزرگترین نسل در نیروی کار هستند ، جامعه را در ذهن خودشان شکل می دهند و انتظار این است که اقدامات‌ شرکت ها با گفته هایشان همخوانی داشته باشد. این روند با رواج رسانه های اجتماعی تقویت میشود.

پیشگویی اتفاقات سال آینده

مسأله بزرگ

کووید-۱۹ تنها عاملی است که تقریباً بر روی همه تأثیر خواهد گذاشت. در این زمینه، پیش بینی های کمی وجود دارد – و در مورد واکسن ها یا میانگین افرادی که احتمال دارد به کرونا مبتلا شوند، اتفاق نظر وجود ندارد .به طور کلی، نظرات کارشناسان در مورد زمان بازگشت دوباره به شرایط “عادی” متفاوت است. به استثنای چین، اکثر اقتصادهای بزرگ هنوز با شیوع  این بیماری و نتیجه آن یعنی رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

>>>بیشتر بخوانید:

بیش از ۳۰۰ میلیون نفر نوروز را جشن خواهند گرفت…

نوروز و خواندنیهای جذاب و رشک برانگیز در مورد این عید باستانی

سال آینده و ویروسی جدید که در راه است!

با توجه به اینکه جهان هنوز از شیوع ویروس کرونا رنج می برد ، آقای همیلتون-پارکر پیش بینی می کند .

ویروس دیگری در سال جدید ظهور کند. وی معتقد است که  “ویروس جدید و متفاوتی که هیچ ارتباطی با COVID-19 ندارد ، در چین ظاهر می شود.”وی افزود: پس از ورود این ویروس ، افراد بیشتری به تفکرات معنوی روی خواهند آورد. و ما خودخواهی در جوامع خود را زیر سال خواهیم برد و به مشکلات در زمینه افزایش زباله ها و حرص و آز که آینده جهان را تهدید می کنند ، خواهیم پرداخت.”

 

پیشگویی اتفاقات سال آینده

افزایش نابرابری در درآمد و ادامه دار بودن خرید های آنلاین

دو سوم مردم جهان (۶۶٪) تصور میکنند نابرابری درآمد در کشورشان طی سال آینده افزایش یابد ، ترکیه و اسرائیل به احتمال زیاد می گویند این اتفاق (به ترتیب ۸۵ و ۸۴ درصد) خواهد افتاد.چهار نفر از هر ده نفر (۴۰٪) می گویند به احتمال زیاد بازارهای سهام عمده در سراسر جهان سقوط خواهند کرد ، مشابه پیش بینی های سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷٫بیشتر افراد انتظار دارند .

بیشتر برای خرید چیزهای آنلاین پول خرج کنند ، ۵۷٪ از پاسخ دهندگان به نظرسنجی ها اظهار داشتند که این کار را می کنند ، در ترکیه به ۸۴٪ و در چین و کره جنوبی به ۷۹٪ افزایش می یابد. فقط در فرانسه اکثریت فکر می کنند که این احتمال بعید است (۵۶٪).

پیشگویی اتفاقات سال آینده

 برخورد شهاب سنگ به سیاره زمین

۶۰ درصد از افراد در  پیشگویی برای سال 1400، فکر می کنند که شهاب سنگی سال آینده به زمین برخورد خواهد کرد . اکثر کسانی که در سوئد و انگلیس هستند، این رویداد احتمالی را رد می کنند. ۷۵ درصد در هر دو کشور ادعا دارند که این اتفاق غیرممکن است. و به طور کلی، تعداد نسبتاً کمی از نسل بشر به طور کلی نگران این موضوع اند، حدود ۱۶٪ معتقدند که احتمال انقراض انسان ها در سال پیش رو وجود دارد.

ظهور بیگانگان و کشف اشباح آدم خوار!

تعداد کمی انتظار کشف اشباح آدم خوار را دارند ، تنها ۱۶٪ در سراسر جهان معتقدند که ما واقعاً در سال آینده با چنین اشباحی روبه رو خواهیم شد. و حتی تعداد کمی معتقدند که اثبات حضور موجودات فرازمینی را خواهیم داشت. تنها ۱۲٪ می گویند احتمال بازدید بیگانگان در زمین وجود دارد.

پیشرفت های چشمگیر در رباتیک و شبیه سازی

۳۶٪ افراد در سطح جهان می گویند که احتمال دارد سال آینده ربات ها مانند انسان ها شبیه سازی شده و مانند ما صحبت کنند، ۵۲٪ می گویند این اتفاق بعید است. تقریباً از هر ۱۰ مورد ۶ نفر (۵۸٪) معتقدند که بعید است شبیه سازی انسانی در برخی کشورها قانونی شود. تقریباً نیمی از افراد در ترکیه (۴۷٪) می گویند این احتمال وجود دارد در حالی که در آن طرف زمین، فقط ۹٪ در کانادا و اسرائیل احتمال آن را می دهند.

 خوش بینی در مورد سال پیش رو

۹ نفر از ۱۰ نفر (۹۰ درصد) می گویند امسال برای کشورشان سال بدی بود. در حالی که در سال پیش این میزان ۶۵ درصد بود. (۷۰٪) می گویند که سال رو به اتمام برای خود و خانواده اش سال بدی بوده است که ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال قبلی داشته است.

با این حال، در همه کشورها اکثریت اظهار داشتند که خوش بین هستند سال آینده بهتر خواهد بود ، میانگین جهانی افراد موافق ۷۷%است (مشابه سالهای گذشته) ، بیشترین میزان خوش بینی ۹۴ % در چین و ۹۲٪ در پرو گزارش شده است. از طرف دیگر ، فقط ۴۴٪ در ژاپن نسبت به سال پیش رو احساس خوش بینی می کنند ، همانطور که در فرانسه  این مقدار فقط ۵۳٪ است.

پیشگویی برای سال 1400 و بیماری کرونا

علاوه بر این ، از هر ۱۰ نفر ۴ نفر (۴۱٪) اظهار داشتند که به احتمال زیاد زندگی در کشورشان پس از اثرات بیماری همه گیر COVID-19 به حالت عادی برگشته و تنها یک سوم (۳۲٪) انتظار دارند اقتصاد کاملاً بهبود یابد. فقط ۳ نفر از هر ۱۰ نفر (۳۰٪) معتقدند که جهان بخاطر این ویروس تغییر خواهد کرد: کشورهای هند (۶۲٪) و عربستان سعودی (۵۸٪) از این نظر امیدوار هستند. در همین حال تنها ۹٪ از کسانی که در فرانسه زندگی میکنند خوش بین هستند.

اکثریت (۶۱٪) معتقدند که هنوز یک سال دیگر باید در مکانهای عمومی ماسک بزنند. فقط ۵ کشور وجود دارد که اقلیت این نظر در آنها وجود دارد، از جمله سوئد (۱۸٪) و نیوزیلند (۳۰٪) .

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396526
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.visualcapitalist.com/2021-predictions-consensus-experts/ https://www.ipsos.com/en-dk/global-predictions-2021

برچسب ها

ثبت نظر

دیدگاهها بسته است.

-