نشست شورای حکام درباره ایران

  • کد خبر : 396416
  • 12 اسفند 1399 - 8:17
نشست شورای حکام درباره ایران

نشست شورای حکام درباره ایران

نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه، ۱۱ اسفند، به صورت مجازی آغاز شد و «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه آغازین آن را قرائت کرد.

به گزارش الجزیره، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در این نشست گفت «ایران باید درباره پیدا شدن ذرات اورانیوم در ۲ سایت اعلام نشده خود توضیح دهد.»

گروسی مدعی شد «نگرانی‌هایی مبنی بر ارائه اطلاعات نادرست از سوی ایران درباره غنی سازی اورانیوم وجود دارد.»

نشست شورای حکام درباره ایران

به ادعای مدیر کل آژانس، «وجود اورانیوم در یک مرکز اعلام نشده از سوی تهران دلیلی بر وجود فعالیت غیر علنی توسط این کشور است.»

این بیانیه در بخش دیگری مدعی است «به اطلاع تهران رسانده ایم که توقف و یا محدودیت دسترسی بازرسان به تاسیسات هسته ای، تاثیر منفی در عملکرد آژانس می گذارد.»

آژانس در بخش دیگری می افزاید «ایران ملزم به اجرای بند ویژه در توافق تکمیلی مربوط به پروتکل الحاقی است.»

در این بیانیه همچنین ادعا شده که «ایران تاکنون به درخواست هایی که آژانس درباره ماهیت فعالیت های اعلام نشده داشته، پاسخی نداده است.»

این بیانیه همچنین مدعی است «ایران به درخواست ما مبنی بر ارائه اطلاعات درباره احتمال وجود آثار اورانیوم در ۳ سایت اعلام نشده، پاسخی نداده است.»

>>>بیشتر بخوانید:

ره شمالی | آژانس بین المللی انرژی اتمی، عروسک خیمه‌شب‌بازی است

آژانس بین المللی انرژی اتمی: ذخایر اورانیوم ایران ۱۲برابر برجام است

همچنین دقایقی پیش الجزیره نوشت:

پیش نویسی از قطعنامه آژانس انرژی اتمی به دست ما رسیده است که در آن بر اهمیت نقش آژانس در راستی آزمایی پایبندی ایران به تعهداتش تأکید شده است.

پیش نویس قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی بر ضرورت همکاری کامل ایران در اجرای توافقنامه پادمان تأکید می کند.

این پیش نویس از ایران می خواهد بدون هیچ گونه تأخیری به خواسته های آژانس در مورد توافق پادمان پاسخ دهد.

همچنین آژانس انرژی اتمی  تاکید کرده بدون اجرای پروتکل الحاقی، نمی توانیم صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تأیید کنیم.

در این پیش نویس آمده است: ما نگران تصمیم ایران برای جلوگیری از فعالیت بازرسان آژانس برای راستی آزمایی اجرای مفاد توافق هسته ای هستیم. ما از ایران می خواهیم فوراً مفاد پروتکل الحاقی را اجرا کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396416

برچسب ها

ثبت نظر

-