آیا باید در مورد نعوظ کودک تان نگران باشید؟

  • کد خبر : 396412
  • 12 اسفند 1399 - 10:25
آیا باید در مورد نعوظ کودک تان نگران باشید؟

نعوظ کودک

آیا باید درباره ی نعوظ کودک تان نگران باشید؟اگر پسر شما تا به حال نعوظ نداشته باشد، باید نگران باشید. جوزف کاتو در این باره صحبت می کند.
رات نابولیم یکی از روزنامه نگاران در ایستگاه رادیویی محلی می گوید پسر من دو سال است نعوظ نداشته و من نگران هستم.

در مسیر خانه تا کار، همسایه ها و همکاران بسیار در این مورد حرف می زدند ولی راف هیچ گاه آن را جدی نگرفته بود تا اخیرا که به حرف های آن ها فکر کرد و متوجه شد پسر او نه در خواب و نه وقتی بیدار می شود نعوظ نداشته است.راف پسرش را در تعطیلات به خانه ی مادر بزرگ برد اما او هم همین حرف را تایید کرد.
او گفت:مادرم به من گفت فرزندم دو ماه است که نعوظ نداشته است.
ظاهرا همسایه ها به او توصیه کردند فرزندش را به پزشک یا به خانه اجدادی شان برای آیین مذهبی ببرد. او با بردن فرزند خود به خانه اجدادی مخالفت کرد.
پسرش را به دکتر برد و پزشک به او گفت تا ۴ سالگی باید صبر کند.

چند تا از همسایه ها، داروی گیاهی برای پسرم آورده اند ولی من می ترسم آن ها را به او بدهم.
این مادر گیج شده و نمی داند چه کند آیا به توصیه ی پزشک گوش کند یا داروی گیاهی به او بدهد. آیا کودک او در آینده مشکلی در نعوظ نخواهد داشت.

توصیه ی روانشناسی

متخصصین روانشناس می گویند راف بی دلیل نگران است. چون کودک او بسیار کم سن است. و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. گاه اولین نعوظ در ۸ سالگی شروع می شود. والدین باید از ۵ سالگی به نعوظ پسرشان بیاندیشند.

درست است که برخی کودکان زیر یک سال هم نعوظ دارند اما به خاطر داشته باشید شرایط بدنی و قدرت جنسی از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است.
برخی کودکان ممکن است سریع رشد کنند اما برخی شاید رشد تاخیری داشته باشند.در صورت نگرانی می توانید به متخصص مراجعه کنید اما مصرف هر گونه داروی گیاهی ممنوع است.
پیشرفت جنسی بسیار سریع صورت می گیرد. ممکن است نعوظ در پوشک یا در حمام صورت گیرد و شما از آن بی خبر باشید. اما جای نگرانی وجود ندارد.

نعوظ کودک

>>>بیشتر بخوانید:

سن مناسب فرزند شما برای دانستن مسائل جنسی

چگونه با فرزند خود در مورد مسائل جنسی صحبت می کنید؟

نعوظ در نوزادان و کودکان نوپا نیز صورت می پذیرد

در اوایل تولد آلت جنسی پسرتان سفت است. این به دلیل ترشح هورمون های مردانه و ضربه ی پس از تولد می باشد. این عضو بعد از چند روز جمع خواهد شد.
معمولا نعوظ اولیه بچه بدون هیچ دلیلی صورت می پذیرد و این نشان دهنده ی رشد سیستم عصبی نوزاد می باشد.معنی دیگر نعوظ در نوزادان گاها نیاز به خالی کردن مثانه ی آن ها می باشد.
گاه نعوظ در پسران جوان نتیجه یبوست در آن ها است.اگر کودک شما مدام به آلت تناسلی خود دست می زند. می خواهد نعوظی داشته باشد. مانع او نشوید و نگران نباشید. دیرتر یا زودتر، عادت خود را ترک خواهد کرد.
در دوران کودکی و قتی نعوظ پسران طولانی و شدید می باشد. احتمالا احساس درد خواهند کرد و به شما شکایت و حتی گریه خواهند کرد.

نعوظ کودک

هشدار

اگر نعوظ کودک شما برای چند ساعت ادامه پیدا کرد و یا پوست آلت او قرمز شد یا به شدت خارید باید به پزشک مراجعه نمایید.
پزشک نعوط کودک شما را ارزش گذاری می کند و داروی مناسبی تجویز خواهد کرد.والدین باید از دادن داروی گیاهی به صورت خودسر به کودک خود اجتناب نمایند.

نظر کارشناس

نعوظ دردناک، بی ارتباط به تحریک جنسی، پیریاپیسم نامیده می شود.پیزیاپیسم معمولا در افراد بالغ، کودکان ۵ تا ۱۰ سال اتفاق می افتد.
چنین نعوظ دردناکی ممکن است منجر به نعوظ همیشگی یا آلت با عملکرد بد خواهد شد.
در چنین مواردی بهتر است به پزشک مراجعه نمایید اما در مورد نعوظ دیر به دیر یا با تاخیر نیازی به مراجعه به پزشک نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396412
  • نویسنده : راضیه قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-