کودکم رابطه جنسی ما را دیده، به او چه بگویم؟

  • کد خبر : 396394
  • 12 اسفند 1399 - 9:29
کودکم رابطه جنسی ما را دیده، به او چه بگویم؟

نیوز: دیدن رابطه جنسی توسط کودک، اگر کودک شما حین سکس شما را ببیند، چه می کنید؟ شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که روز جمعه روی تخت دراز کشیده اید و رابطه جنسی با شوهر خود دارید که ناگهان صدای پایی از گوشه ی اتاق می آید. بله، پسر یا دخترتان است. که گوشه ی اتاق ایستاده و شما را نگاه می کند. مانند کوهی از یخ در جای خود خشک می شوید. نمی دانید چه کنید. دست و پای تان را گم می کنید. صورت تان از شرم سرخ می شود و نمی دانید دقیقا چه توضیحی دهید.

دیدن رابطه جنسی توسط کودک

اگر شما هم در چنین موقعیتی گیر کردید، چه می کنید؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال را دریابید، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آیا شما هم فرزند کوچکی در خانه دارید؟ پس حین سکس، خیلی مواظب باشد. چنانچه احیانا کودک تان دید چه کنید؟ بدانید که این یک بحران نیست. آرام باشید و دلیلی برای آن بیاورید.

اولین آرزوی شما در آن زمان، این است که ای کاش کمتر برهنه بودید. اجازه ندهید زبان بدن تان سیگنال اشتباه به کودک بدهد. اکنون مات و مبهوت مانده اید ولی سعی کنید آرام باشید. و گرنه از استرس شما همه چیز را خواهد فهمید. به او بگویید: واقعا شگفت زده شدیم که تو را اینجا دیدیم. فکر می کردیم در خانه تنهاییم. سعی کنید احساس کودک خود را قضاوت کنید.

دیدن رابطه جنسی توسط کودک و مدیریت آن

دلیل آمدن او به اتاق تان را بفهمید. آیا یک کابوس شبانه سبب شده است که او به اینجا آمده یا صداهای اضافی از اتاق شما. اگر می توانید به چشمان او نگاه کنید و احساسات او را بخوانید. شاید گیج شده یا ترسیده است. اگر خونسرد باشید و حضور ذهن داشته باشید می توانید مکالمه تان را مدیریت نمایید.

رافمن می گوید بچه با دیدن بدن های عرق کرده ی شما می ترسد در این موقع از او بخواهید به تخت بیاید و او را بغل کنید. بله، با توجه به کارهایی که چند ثانیه قبل اتفاق افتاده است، این یک حرکت ناخوشایند خواهد بود. اما کار تمام شده است. بهتر است عادی رفتار کنید چون برداشت کودک شما از حالت تان بسیار متفاوت از کار شما است.

>>>بیشتر بخوانید:

اگر رابطه جنسی نداشته باشید، چه اتفاقی در بدن‌تان می‌افتد؟

درد هنگام رابطه جنسی، دلیل و درمان

اگر مخالف بغل کردن او در این زمان هستید می توانید از او بخواهید به اتاق خود برود و بیست ثانیه دیگر شما به اتاق او خواهید رفت تا با او صحبت کنید.
این زمان اندک به کودک اجازه می دهد مرز ذهنی به تفکرات خود بدهد و شما هم در این فرصت می توانید آرایش صورت خود را پاک و دستبندهای خود را بیرون آورید.

 دیدن رابطه جنسی توسط کودک

چه چیزهایی به او خواهید گفت؟

کلید موفقیت شما در این است که به خوبی خود را آرام کنید و به خوبی با او سخن بگویید.برای حفظ آرامش می توانید نفس عمیقی بکشید و به راحتی بگویید: من و پدرت اوقات خاصی با هم سپری کردیم.اگر بتوانید اتاق او را ترک کنید بسیار عالی خواهد بود. به همین سادگی.البته موفقیت شما به سن کودک تان نیز بستگی دارد. برداشت کودک ۴ ساله از حریم خصوصی تا برداشت کودک ۶ ساله بسیار متفاوت است.

دروغ نگویید

چنانچه اتفاقی شبیه این برای شما افتاد و کودک شما این صحنه را دید سعی کنید به او دروغ نگویید. تا می توانید صریح و راست گو باشد.
کودک شما مسابقات کشتی را دیده و احتمالا بعد از دروغ شما خواهد فهمید که دروغ می گویید. پس دروغ گفتن فقط سابقه ی راست گویی شما را خدشه دار می کند.

در مورد مسایل جنسی با کودک صریح سخن بگویید و راست گو باشید

صریح سخن بگویید و راست گو باشید

احتمالا در موقعیت واقعا وحشتناکی گیر کرده اید. اما سعی کنید دروغ نگویید. مهم نیست به کودکان چیزی را یاد بدهید که بعدا مجبور به یادگیری آن هستند. بلکه با او صادق باشید فقط جزئیات را برایش توضیح ندهید.

آغاز مکالمه

کودکان ذاتا کنجکاو هستند و باید آن ها را تشویق کنید تا سوالات بعدی را بپرسند. برخی افراد فکر می کنند دانستن در مورد رابطه ی جنسی برای کودکان مضر است اما برعکس این صادق است‌. هر چه کودکان راجع به این موضوع زودتر و بیشتر بدانند، اطلاعات بیشتری دارند و بنابراین بسیار حساب شده تر و محتاطانه تر قدم در مسیرهای مختلف زندگی می گذارند.
توجه کنید دانستن موضوعی و داشتن اطلاعات راجع به چیزی نقطه ضعف محسوب نمی شود بلکه نداشتن اطلاعات سبب ایجاد نقطه ضعف و اشتباهات خواهد شد.

کودک و مشاهده رابطه جنسی والدین

فردی که در دوره کودکی يا نوجوانی شاهد آمیزش جنسی والدينش بوده ممكن است در بزرگسالی نسبت به مسایل جنسي دچار نوعی نگرش سختگیرانه و منفي شود .

از آنجا که معمولا جماع همواره با تحرک ، سر و صدا ، و آه و ناله های زيادي همراه است ، از سوي کودک به عنوان صحنه اي پرخاشگرانه ادراک می شود .

لذا ادراک اولیه کودک از فعاليت جنسي ، ادراکي سانسور شده و احتمالا همراه با نوعي احساس وحشتزدگي است . به عبارت دیگر کودک فعالیت جنسي را فعاليتي پرخاشگرانه ، پر از تخاصم و خشونت بار تصور و ادراک مي کند .

حتي ممكن است کودک با مشاهده چنین جماعي خود را بر کنار از این رابطه و طردشده از سوي والدينش تصور کند . به عبارت دیگر کودک ممکن است احساس طردشدگي و انزوایي دهشتناک از سوي والدينش کند .


 

>>>سوال و جواب<<<

سوال شما:

با سلام خسته نباشی خدمت شما مشاورین گرامی
من شب پیش با خانومم مشغول کارهای زناشویی بودیم و دو تا فرزند داریم که خواب بودند بعد از گذشت تقریبا نیم ساعت که مشغول بودیم متوجه شدیم که دختر هفت ساله ام بیدار شده و پشت در وایستاده منم فرض رو به این میگیرم که همه رو دیده چه کاری باید انجام بدم که از ذهنش بیرون بره.
ممنون میشم نمیخوام توی ذهنش بمونه.

پاسخ مشاور سرکار خانوم دکتر کوثری:

سلام وقتتون به خیر
قبل از هر چیزی باید با کودک صحبت بشه مثلا
مامان جان دیدم که دیشب پشت در اتاق بودی از خواب پریده بودی یا چیزی شده بود… در ادامه فضا رو باز میذاریم که اگر چیزی دیده بود یا حس کرده بود بهمون بگه مثلا اینکه از خواب بیدار شدی اومدی دم در اتاق چه حسی بهت دست داد؟

در ادامه سوالات رو بر مبنای صحبت های خودش می پرسیم مثلا ممکن بگه صدایی شنیدم میتونیم بپرسیم صدا اذیتت کرد… هدف از این سوالات اینه که بدونیم کودک چی دیده و چه برداشتی از شرایط داشته… بعد بر اساس اون چیزی که فهمیده و فکرها و احساسش ما هم در مورد این رابطه بهش توضیحاتی میدیم.

چون اول باید بفهمیم بچه چی دیده و چه برداشتی کرده و چیا میدونه، بعد با سطح اطلاعات خود بچه جلو بریم. ممکنه اصلا بچه فکر کرده باشه مامان بابا دارن با هم دعوا می‌کنن، یا ممکنه فکر کرده باشه با هم بازی کردن، ممکنه فهمیده باشه ارتباط جنسی داشتن، هیچ پیش‌بینی‌ای نمیشه کرد.

یا بچه بروز میده که دیشب چه خبر بود، یا بروز نمیده ولی تغییرات هیجانی و رفتاری داره. اگر بروز داد که والدین تربیت جنسی موضوع رو براش روشن می‌کنن، اگر تغییر رفتار و هیجان نشون داد و حرفی نزد باید بره پیش درمانگر تا توی بازی نشون بده و درمانگر بهشون کمک کنه.
(اگه رابطه جنسی رو فهمیده بود این نکته رو فراموش نکنن که بهش بگن که مامان و بابا همدیگه رو دوست دارن و گاهی این رو با بغل کردن هم نشون میدن..)

شما هم تجربیات و واکنش خودتان را با ما و همراهان نیوز در میان بگذارید.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396394
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

  1. حالا راه حل چیه؟

    • سلام
      راه حل داخل متن گفته شده، اما در صورتی که خودتان نمی توانید موضوع را با گفتگو حل کنید استفاده از مشاوره یک روان پزشک یا روانشناس کمک بگیرید.

-