همه چیز در مورد افسردگی

افسردگی در کودکان و بزرگسالان و تمام علائم آن

  • کد خبر : 396223
  • 11 اسفند 1399 - 11:56
افسردگی در کودکان و بزرگسالان و تمام علائم آن

افسردگی چیست؟

کلمه افسردگی برای توصیف طیف وسیعی از خلق و خوی از روحیه پایین گرفته تا یک مشکل شدید استفاده می شود که زندگی روزمره را مختل می کند. اگر افسردگی شدید یا “بالینی” دارید ، فقط غمگین و ناراحت نیستید. تجربه افسردگی احساسی طاقت فرسا است که می تواند باعث شود شما  احساس کنید که کاملاً ناتوانید و نسبت به آینده ناامید هستید.

گاهی اوقات تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما به طور معمول به شرایط دشوار پاسخ می دهید یا از نظر بالینی افسرده شده اید دشوار است. یک راهنمای خشن در این شرایط این است که اگر روحیه کم یا از دست دادن علاقه شما به طور قابل توجهی  زندگی شما را مختل (خانه ، کار ، خانواده ، فعالیت های اجتماعی) ، به مدت دو هفته یا بیشتر طول می کشد و شما را به مرحله فکر کردن در مورد خودکشی می کشاند ، افسردگی بالینی را تجربه می کنید و باید به دنبال نوعی کمک باشید.

افسردگی

چه کسانی به آن دچار می شوند؟

هرکسی می تواند به این مشکل دچار شود. تقریباً از هر شش نفر یک نفر در طول زندگی خود به نوعی دچار افسردگی می شود و از هر ۲۰ نفر یک نفر افسردگی بالینی را تجربه می کند.

در هر زمان ، از هر ۱۰ نفر یک نفر علائم افسردگی را در خود نشان می دهد.افراد از هر دسته سنی و فرهنگی می تواننداین بیماری را تجربه کنند ، اگرچه افراد در نحوه بیان مشکلات خود متفاوت هستند. به عنوان مثال ، برخی از افراد از کلماتی مانند “غمگین” یا “ناراحت”  برای توصیف احساس افسردگی استفاده می کنند ، در حالی که سایر افراد احساسات خود را از نظر جسمی توصیف می کنند ، مانند ” احساس درد در قلب”.

زنان بیشتر از مردان  به به این بیماری مبتلا می شوند ، این تا حدی به این دلیل است که مردان کمتر در مورد مشکلات صحبت می کنند. مردان همچنین بیشتر از زنان برای مقابله با احساس افسردگی از الکل استفاده می کنند.

>>>بیشتر بخوانید:

افسردگی چیست و چه علائمی دارد؟

با این تست افسردگی، متوجه شو افسرده ای یا نه

کودکان و جوانان

حدود دو درصد از کودکان زیر ۱۲ سال افسردگی را تجربه می کنند. این درمیان نوجوانان به حدود پنج درصد می رسد. دغدغه ما،  افزایش تعداد تعداد جوانانی است که اقدام به خودکشی می کنند ، که ممکن است با افسردگی ، ناامیدی یا مشکلات زندگی آنها در هم آمیخته باشد.

افسردگی

بزرگسالان

افسردگی در زنان و مردان اغلب مربوط به تغییرات زندگی یا تنهایی می باشد. حدود ۱۰ درصد زنان در هفته های پس از زایمان افسردگی پس از زایمان را تجربه می کنند. عوامل اجتماعی که می تواند افراد را در معرض این خطر قرار دهد شامل از دست دادن شغل ، سوگ و مشکلات در روابط.

به نظر می رسد  در افراد بالای ۶۵ سال احتمال ابتلا به این بیماری کمی بیشتر است. این خطر در افراد بالای ۸۵ سال بسیار بیشتر می شود. تشخیص آن بخصوص در افراد مسن دشوار است،  زیرا احتمال اینکه در مورد احساس غم یا کمبود صحبت کنند کم است و بیشتر در مورد مشکلات جسمی مانند از دست دادن انرژی یا مشکل خواب صحبت می کنند.

به نظر میرسد که افراد افسرده و مسن کمتر از اطرافیان خود روحیه و انگیزه میگیرند ، به خصوص اگر آنها به شدت افسرده باشند. این ممکن است دلیل این که چرا افراد افسرده و مسن ،  به ویژه مردان بالای ۷۵ سال ، میزان خودکشی بالایی دارند را توضیح دهد.

همچنین می توان افسردگی را با اثرات سایر مشکلات سلامتی ، که بیشتر در دهه های اخر زندگی وجود دارد ، اشتباه گرفت.ابن افراد معمولاً احساس گیجی می کنند و در فکر کردن و به خاطر سپردن مسائل مشکل دارند.پی بردن به اینکه  در افراد مسن این مشکلات به دلیل افسردگی است یا زوال عقل ، بسیار مهم است – به عنوان مثال در اثر بیماری آلزایمر یا سکته مغزی.

چگونه تشخیص داده می شود؟

افراد حرفه ای هنگام تصمیم گیری در مورد افسردگی از علائم اصلی زیر پیروی میکنند.

-روحیه ضعیف یا حساس در بیشتر روز ها، تقریباً هر روز

-از دست دادن علاقه یا لذت

-تغییر در وزن یا  کاهش اشتها

-مشکلات خواب

-تحریک

-خستگی و از دست دادن انرژی

-احساس گناه و بی ارزشی

-مشکل در تمرکز یا تصمیم گیری

-فکر کردن به مرگ یا خودکشی

اگر حداقل پنج مورد از این علائم را در طی دو هفته تجربه کنید ، احتمالاً به عنوان فرد مبتلا به افسردگی تشخیص داده میشوید.افراد الگوهای مختلف افسردگی دارند. به عنوان مثال برخی از افراد برای مدت زمان نسبتاً کوتاهی به شدت افسرده می شوند ، در حالی که دیگران افسردگی خفیف تری نسبت به تعدادی دیگر دارند. حتی اگر افسردگی  سالها خفیف به نظر برسد ، شناسایی آن باز هم مهم است ، زیرا می تواند تأثیر زیادی در زندگی شما بگذارد و احتمال دارد بعداً در زندگی به صورت جدی با آن روبرو شوید.

آیا انواع مختلف افسردگی وجود دارد؟

در زیر انواع خاصی اابن بیماری مشخص شده است.

بیماری دو قطبی ( جنون آمیز)

تقریباً یک درصد از مردم در دوره ای از زندگی خود دچار اختلال دو قطبی می شوند. تشخیص اختلال دو قطبی به این معنی است که شما هم روحیه “قوی” و هم روحیه “ضعیف” دارید، همراه با تغییرات در افکار ، احساسات و سلامت جسمی.بیشتر افراد مبتلا به اختلال دوقطبی اولین دوره افسردگی را در اواخر نوجوانی یا اوایل بیست سالگی خود تجربه می کنند و اگر درمان نشوند احتمال عود مجدد آن بسیار زیاد است.

 پس از زایمان

حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زنان در سال اول پس از بچه دار شدن افسردگی پس از زایمان را تجربه می کنند. آنها ممکن است به طور غیرمعمول غمگین، مضطرب یا تحریک پذیرو حساس باشند و همچنین ممکن است بازی با نوزادانشان و برای آنها دشوار باشد.اگرچه بیشتر زنان به دلیل تغییرات  هورمونی ، در روزهای اول پس از زایمان به اصطلاح “کودک بلوز” می شوند ، با افسردگی پس از زایمان بسیار متفاوت از این است و بیشتر طول می کشد.

بیشتر زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان از طریق مشاوره حمایتی و گفتگو با زنان دیگری که تجربه مشابهی داشته اند ، و همچنین از داروهای ضد افسردگی کمک می گیرند.

اختلال عاطفی فصلی

برخی از افراد ابن احساس افسردگی را به طور منظم در بعضی از زمان های سال تجربه می کنند. ویژگی اصلی این نوع ،تمایل به خواب بیشتر و خوردن غذاهای کربوهیدرات دار است. معمولاً این نوع حالات در پاییز یا زمستان شروع می شود ، زمانی که نور روز کاهش می یابد. اگر این نوع افسردگی را تجربه کنید ، ممکن است به کمک نور درمانی بتوانید از آن نجات یابید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396223
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.mentalhealth.org.uk/sites/default/files/all_about_depression.pdf

ثبت نظر

دیدگاهها بسته است.

-