ده ایده هنری و صنایه دستی جالب برای ساخت در خانه

ایده های هنری سرگرم کننده برای کودکان با استفاده از مواد بازیافتی

  • کد خبر : 396185
  • 10 اسفند 1399 - 17:12
ایده های هنری سرگرم کننده برای کودکان با استفاده از مواد بازیافتی

نیوز: کودکان وقت آزاد زیادی دارند و همین دوران کودکی است که بهترین زمان برای کشف و پرورش استعدادها و افزایش خلاقیت آنهاست.  اکنون همگی در دوران قرنطینه کرونا به سر میبریم، می توانیم با کمی حوصله و خلاقیت نه تنها کودکان را سرگرم کنیم بلکه از این زمان به عنوان بهترین دوران آموزش فرزندان در خانه استفاده کنیم. از این رو ما ایده های هنری سرگرم کننده را برای خلاق نگه داشتن کودکان در این متن برای شما آورده ایم.

ایده های هنری سرگرم کننده

۱- تصاویر موزاییکی خود را بسازید

کودکان شیفته رنگ هستند و این فعالیت ساده را می توان به راحتی و بدون نیاز به وسایل خاصی انجام داد.  مقداری کاغذ رنگی ، قیچی و چسب پلی وینیل استات بگیرید. همچنین می توانید از مجلات قدیمی استفاده کرده و آنها را به قطعات مختلف تقسیم کنید (بچه ها نیز می توانند در این قسمت کمک کنند) ، سپس از آنها برای ساختن تصاویر موزاییکی استفاده کنید! اگر از کیت نیز استفاده کنید ، خیلی جالب است.

ایده های هنری سرگرم کننده

۲ – مدل مارپیچی با استفاده از مرمر

بازی مورد نظر خود را بر اساس سن کودکتان تنظیم کنید. کودکان با سن بالاتر ممکن است بیشتر با این مدل های مارپیچی سرگرم شوند اما برای کودکان نوپا  و کوچکتر فقط سر دادن سنگ مرمر در سرسره اصلی که از رول های حلقوی ساخته شده جذاب است.

۳- صابون را خودتان تهیه کنید

ما چندین روش مختلف برای انجام این کار در خانه امتحان کرده ایم و بسیاری از دستور العمل های ساخت صابون نیازمند ترکیبات تخصصی است ، بنابراین ممکن است مجبور باشید برای این فعالیت برنامه  جدی تری در نظر بگیرید . به هر حال بچه ها آن را جذاب می دانند! یکی از گزینه های در دسترس این است که زندگی را سخت نگیرید و خود را با یک شیوه صابون سازی ساده قانع کنید. اگر ترجیح می دهید از ابتدا شروع کنید، می توانید بسیاری از دستور العمل های ساخت  صابون خانگی را به صورت آنلاین در وبسایت ها مطالعه کنید.

ایده های هنری سرگرم کننده

۴- گلدان ها را تزئین کرده و بذرها را در آن بکارید

این فعالیت سرگرم کننده را دو کودک با هم میتوانند انجام دهند. وقتی گلدان خود را تزئین کردید ، بچه ها می توانند مقداری خاک اضافه و درون آن دانه بکارند. اگر فرزندان کوچکتری دارید ، یک گلدان سفالی و برخی از رنگ ها را تهیه کنید و بگذارید آنها روی آن کار کنند و سرگرم شوند. (برای حفظ تزئین بهتر است در پایان کار یک لایه لاک ضد آب اضافه کنید.)

>>>بیشتر بخوانید:

کاردستی های ساده و زیبا با لوله دستمال کاغذی

 

۵-پازل های خودتان را طراحی کنید

برای ما مهم این است که ایده های هنری سرگرم کننده را بیان کنیم تا مغز کودک شما را تحریک و به تفکر وا داریم. از مارپیچ ها گرفته  تا بازی های  نقطه به نقطه یا جستجوی کلمات . از کودکان بخواهید تا در ساختن پازل های خود به عنوان یک روش سرگرم کننده جهت بازی خلاقانه با کلمات و اعداد ، همکاری کنند. اگر در ابتدا اعتماد به نفس کافی برای این کار ندارند ،  صفحه های بازی های قابل چاپ را امتحان کنید تا ایده هایی برای شروع به آنها بدهید.

۶-از مواد بازیافتی برای مدل سازی کشتی دزدان دریایی استفاده  کنید

چند روش مختلف برای انجام این کار وجود دارد ، اما اگر یک جعبه بزرگ  در اطراف خود داشته و همچنین داخل آن ورق های حلقه ای داشته باشید ، همه وسایل اولیه  برای شروع  ساخت یک کشتی دزدان دریایی را دارید. این دوش برای اکثر وسایل نقلیه نیز کاربرد دارد – ماشین های آتش نشانی ، ماشین های ابر قهرمانی و  … بچه ها ساخت و بازی با یک کشتی دزدان دریایی  را دوست دارند. این ایده زیبا از صنایع دستی “حیاط خلوت ” به شما نشان می دهد که چگونه از ورق های حلقه حلقه شده روزنامه  میتوانید یک کاردستی فوق العاده درست کنید.

۷- کرم های بمبی شکل حمام را خودتان بسازید

ما واقعاً از اینکه این یکی را در خانه امتحان نمی کنیم هیجان زده هستیم. بار دیگر این پروژه میتواند توسط دو کودک انجام  شود – یک کرم بمبی شکل گاز دار برای حمام درست کنید ، سپس حمام کنید و صدای فش فش گاز انها را بشنوید! ما یکی از طرفداران این پروژه هستیم زیرا بسیار ساده است و از قالب هایی که از قبل در آشپزخانه دارید استفاده می کنید. بچه ها عاشق استفاده از قالب برای ساخت کرم های بمبی حمام با شکل های مختلف هستند.

۸-گنجینه ای برای رویاهایتان درست کنید

بیایید این واقعیت را بپأیریم که وقایع جهان در حال حاضر بسیار ناراحت کننده هستند . بنابراین این پروژه یک ایده پرطرفدار برای اطمینان خاطر به کودکانی است که ممکن است رویاهای بدی داشته باشند ، به علاوه ساخت آنها به نوعی سرگرم کننده است و شما برای ساختن ان به وسایل زیادی احتیاج ندارید (ما انها را با استفاده از قالب سیمی آویز وکمی رشته در خانه خود ساخته ایم) ، و در حالی که آنها  در مورد رویاها داشته باشید.

۹- سر انگشتان  خود را نقاشی کنید

یکی از ایده های سریع و ساده هنر و صنایع دستی در این قسمت اورده شده است . این ایده با گروه های سنی مختلف سازگار است. دانش آموزان پیش دبستانی فقط از ترکیب کردن رنگ ها و شکلک کشیدن در انگشتان خود لذت می برند. البته  این مورد  برای بچه های بزرگتر نیز صدق میکند. جوهر های رنگی و قلمو بگیرید و حیوانات و شخصیت هایی را روی انگشت خود نقاشی کنید  ، حتی میتوانید  تخم مرغ های عید راهم به همین شکل تزئین کنید.

۱۰-با ترکیبی از مهره های فلزی صنایع دستی بسازید

اگر هنوز چیزی در این مورد نشنیده اید، به ایده جدید کاردستی مورد علاقه کودکان خود سلام کنید. مهره های حما (که به آن مهره های فیوز نیز گفته میشود) یک فعالیت عالی برای کودکان با هر گروه سنی است. مهره ها را روی تخته چوبی مرتب  کنید ، سپس آن ها را تا حد ذوب شدن گرم کنید تا به طور دائمی به شکل مورد نظرتان درآیند.

ایده های هنری سرگرم کننده

یک کاربرد جالب در مورد این ایده این است که سعی کنید از مهره ها برای ساخت زیر بشقاب، جا کلیدی و هدایا برای ارسال به نزدیکان خود استفاده کنید. کودکان خردسال می توانند مهره ها را با رنگ های مختلف مرتب کنند، در حالی که بچه های بزرگتر می توانند با ساختن تصاویر از مهره ها، یا از شکل ها و چیزهای مورد علاقه خود، استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396185
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : www.gathered.how

ثبت نظر

-