بازاریابی

اینگونه برنامه بازاریابی خود را توسعه دهید!

  • کد خبر : 396094
  • 10 اسفند 1399 - 8:38
اینگونه برنامه بازاریابی خود را توسعه دهید!

توسعه بازاریابی

واحد اقتصادی نیوز: بازاریابی چیست؟بازاریابی هر کاری است که شما انجام می دهید تا بفهمید مشتری های شما چه کسانی هستند و به چه چیزهایی نیاز دارند و می خواهند اینکه چگونه می توان آنها را راضی نگه داشت،

ارائه محصولات یا خدمات مورد نیاز آنها

  • تعیین قیمت هایی که آنها مایل به پرداخت آن هستند
  • عرضه محصولات یا خدمات به آنها
  • آگاهی و جذب آنها برای خرید محصولات و خدمات شما.

بازاریابی بخش مهمی از شروع و اداره یک کسب و کار است. مهم نیست که محصول یا خدمات شما چقدر خوب است ، اگر آن را به روش صحیح بازاریابی نکنید فقط تعداد کمی از مردم آن را خریداری می کنند.بازاریابی هرگز متوقف نمی شود. در تمام مدت زمانی که مشاغل خود را اداره می کنید باید به خواسته های مشتریان خود گوش فرا دهید و خدمات خوبی به مشتریان ارائه کنید.

توسعه بازاریابی

توسعه بازاریابی/درمورد بازار تحقیق کنید

با شروع ایده تجاری خود اکنون باید از طریق تحقیقات بازار اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان و رقبا کسب کنید.از تجربه و توسعه ایده کسب و کار خود ، اطلاعات زیادی در مورد بازار خود دارید. اما هرچه بیشتر بدانید بهتر است، بنابراین احتمالاً باید از منابع دیگر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در اینجا چند نمونه از چگونگی کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان و رقبای خود آورده شده است:

  • با مشتریان قدیمی و همیشگی صحبت کنید ، مثلاً از آنها سوال کنید:

– چه محصولات یا خدماتی را می خواهند بخرند.

– چه کیفیتی از آن محصولات یا خدمات انتظار دارند.

– نظر آنها در مورد رقبای شما چیست.

  • مشاغل رقبای خود را مطالعه کنید. بدانید:

– چه نوع محصولات یا خدماتی را ارائه می دهند.

– قیمت محصولاتشان چقدر است.

-چطور مشتری ها را برای خرید جذب می کنند.

 

  • از تأمین کنندگان و دوستان تجاری سوال کنید:

– نظر آنها درباره ایده تجاری شما چیست.

– نظر آنها درباره محصولات یا خدمات رقیب شما چیست.

>>>بیشتر بخوانید:

ضعف در برندسازی و بازاریابی، صادرات صنایع دستی را تحت‌الشعاع قرار داده است

پلمب شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیر مجاز در لردگان

هنگامی که برای کسب و کار پیشنهادی خود تحقیقات بازار را انجام دادید ، یافته های خود را در فرم تحقیقات بازار موجود در طرح کسب و کار پر کنید.

یک برنامه بازاریابی بسازید

در برنامه بازاریابی در حقیقت شما به نحوه بازاریابی خدمات خود فکر می کنید. یکی از راههای تنظیم برنامه بازاریابی و توسعه بازاریابی شما پیروی از چهار واژه اساسی بازاریابی است. که عبارتند از:

  • محصول / خدمات ، به این معنیست که شما قرار است چه کالایی یا خدماتی را به مشتریان خود بفروشید.
  • قیمت بدان معنی است که شما قصد دارید چه قیمتی را برای محصولتان در نظر بگیرید.
  • مکان ، به این معنی است که چگونه و کجا می خواهید به کالا را به مشتریان خود برسانید.

• ارتقا ، به این معنی است که شما چگونه مشتریان خود را در مورد محصولات یا خدمات خود آگاه و و چگونه مشتریان خود را برای خرید آنها جذب میکنید.

توسعه بازاریابی

محصول

منظور از محصول / خدمات ، کالاها یا سرویس هاییست است که قصد دارید به مشتریان خود ارائه دهید. شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع محصولات یا خدمات و  کیفیت  را ارائه دهید. به یاد داشته باشید ، مشتریان محصولات یا خدماتی را خریداری می کنند که نیازها و خواسته های آنها را برآورده کند.

منظور از محصول یا خدمات ، طیف وسیعی از محصولات یا خدماتی است که شما ارائه می دهید و نحوه بسته بندی آن. تمام ویژگی های منحصر به فرد محصول خود را   در آن بگنجانید. مشتریان کالاها و خدمات را برای تأمین نیازهای مختلف خریداری می کنند. به عنوان مثال مشتریان خواستار این خدمات هستند:

  • کود حاصل از مشاغل تولید کننده کمپوست ، زیرا آنها گیاهان سالم و بهره وری بیشتری از خاک خود می خواهند.
  • یک سطل پلاستیکی برای حمل آب برای حمام یا لباسشویی
  • کاردستی برای تزئین و یادگاری از مکانهایی که بازدید کرده اند.
  • خدمات درمانی از طرف پزشک در هنگام بیماری و نیاز به کمک پزشکی.

در برنامه کاری خود ، توضیح میدهید که برای خدمات خود چه قیمتی را از دریافت می کنید. شما همچنین باید نحوه تصمیم گیری در مورد قیمت خود را بنویسید و  همچنین تخفیف هایی را که ارائه می دهید .

مکان

مکان به معنای جایی است که محل کار شما در انجا واقع شده است. محل کار خصوصا مجاورت با مواد اولیه اغلب برای تولیدکنندگان بسیار مهم است. گاهی اوقات ، مثلا در مورد کار بازیافت زباله ، تولید کننده باید در مکانی نزدیک مواد اولیه مستقر شود.صاحب مشاغل برای اطمینان از دارا بودن مواد اولیه کافی در کار ، نیاز به ایجاد یک شبکه مجموعه دارند. برای تصمیم گیری در مورد محل کسب و کار ، صاحب مشاغل باید نقشه ای از منطقه تهیه کند که محل زباله و بازارها را نشان دهد.مکان برای اپراتورهای خدمات نیز مهم است زیرا محل کار آنها باید در مکانی باشد که برای مشتریان مناسب است.

اگر مشاغل شما در محلی نیست که مشتریان شما هستند ، باید راه هایی پیدا کنید تا محصولات خود را به جایی برسانید که خرید آن برای مشتریان آسان باشد. و این توزیع نامیده میشود.

توزیع مستقیم ، توزیع خرده فروشی و توزیع عمده را انتخاب کنید. توزیع مستقیم زمانی است که محصولات خود را مستقیماً از کارخانه خود به مصرف کنندگان می فروشید ، توزیع خرده فروشی زمانی است که محصولات خود را به خرده فروشانی می فروشید که کارآموزان آنها را به کاربران نهایی می فروشند و توزیع عمده نیز زمانی است که به عمده فروشان می فروشید ، سپس انها کالا ها را به خرده فروشان می فروشند و سرانجام محصول به کاربر نهایی فروخته می شود.

بازیافت زباله

بازیافت زباله یک فعالیت تجاری جدید در جوامع محلی است. برای موفقیت در بازیافت زباله به همکاری جامعه نیاز دارید تا بتوانید زباله ها را به سمت خود هدایت کنید. بازیافت زباله توسط گروه های فردی نیز برای افراد جامعه که مشتریان هدف شما هستند یک اتفاق جدید است. بازیافت زباله مستلزم آن است که زباله های جمع آوری شده به انواع مختلف ، شیشه ، پلاستیک ، زباله های آلی و روی تقسیم شوند.حمایت جامعه در جمع آوری و درجه بندی زباله بسیار حیاتی است. همچنین به یاد داشته باشید که جامعه هزینه خدمات جمع آوری زباله را پرداخت می کند و ممکن است از اینکه چگونه تجارت شما باید از زباله سود ببرد حیران شود!!!

جامعه کاری می تواند بازار مهمی برای محصولات شما باشد. مهم است که آنها اهداف کسب و کار شما و نقش آن را در کمک به ایجاد یک محیط تمیزتر درک کنند.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396094
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : www.thebalancesmb.com

ثبت نظر

-