سن دانستن مسائل جنسی

سن مناسب فرزند شما برای دانستن مسائل جنسی

  • کد خبر : 396045
  • 09 اسفند 1399 - 17:41
سن مناسب فرزند شما برای دانستن مسائل جنسی

سن دانستن مسائل جنسی / دختر شما کی باید راجع به قاعدگی بداند؟

بخش روانشناسی نیوز: سن دانستن مسائل جنسی :خیلی زودتر از آن که فکر کنید دختر شما پریود خواهد شد. زمان پریودی در برخی دختران احتمالا کلاس پنجم خواهد بود. این زمان متغیر است اما بهرحال بهتر است اساس این مسئله را از خود شما بشنود نه از دوستان و همکلاسی های خود تا دچار خجالت و شرمندگی نشود.
شما باید دو نکته رو به او یاد آور شوید. اول جزئیات فیزیکی پریود شدن و دوما سلامتی که پریود شدن برای هر خانمی به بار می آورد. او باید با شما بدون هیچ گونه خجالت و شرمندگی صحبت کند.
شما می توانید با یک سوال مکالمه را شروع کنید. مثلا: آیا کسی از همکلاسی هایت را می شناسی که پریود شده باشد؟
یا آیا می دانی وقتی هم سن تو بودم در مورد پریود شدن هیچ چیزی نمی دانستم و وقتی در این موقعیت قرار گرفتم، خیلی خجالت کشیدم؟

 

به او کتاب معرفی کنید

روش مفید دیگری که می توانید در مورد قاعدگی و مسائل پیرامون آن به دختر خود آموزش دهید این است که کتابی پیرامون این مسئله خریده و در اتاق دختر خود خود بگذارید و به او بگویید کتابی برایت در اتاقت گذاشته ام اگر تمایل داری می توانی آن را بخوانی. البته قبل از دادن کتاب به دختر خود، حتما نگاهی به کتاب انداخته و تا حدی مطالب آن را مطالعه نمایید.
با دادن این کتاب به او، می توانید مطمئن باشید که مقدار زیادی مانع ترس او خواهد شد و یا خجالت او را در مورد صحبت با شما از بین خواهد رفت.
لیندا ماداراس کتاب های خوبی در مورد قاعدگی دختران نوشته است می توانید آن ها را تهیه کرده و در اختیار دختر خود قرار دهید. کتاب” برای بدن من چه اتفاقی می افتد؟” و کتاب “یکی برای دخترها و یکی برای پسرها”. کارن گریول نیز کتابی در مورد قاعدگی نوشته است. کتابی به نام “هر چیزی که نمی خواهید بمرسید اما باید بدانید؟” که در آن با دختر ۱۵ ساله ی خود به نام جنیفر در مورد قاعدگی صحبت کرده است.

>>>بیشتر بخوانید:

چگونه با فرزند خود در مورد مسائل جنسی صحبت می کنید؟

چند روش ساده برای تقویت قوای‌ جنسی!

پاسخ به سوال‌های جنسی که خجالت می‌کشید بپرسید

سن دانستن مسائل جنسی

سن دانستن مسائل جنسی/کی پسر شما کی باید درباره ی نعوظ و انزال و خیس شدن هنگام خواب بداند؟

پسرها خیلی زود دچار نعوظ می شوند. از سن ۱۰ تا ۱۵ سالگی، شاید درگیر این مسئله شوند. و صبح یک روز که از خواب بیدار می شوند با شلوار خیس خود مواجه شوند. دلیل آن را ندانند و بترسد. آن ها شاید در سنین نوجوانی و نزدیک بلوغ، از دوستان نوجوان خود این موضوع را بشنوند یا از جوک های جنسی که هرز گاهی در بین جوانان رواج دارند، درگیر این مسائل شوند. بهتر است خود شما او را تا حدی با این مسئله آشنا کنید.
باید او را از اسم های خود ساخته ای که در کودکی آن اندام را با آن ها صدا می زدید رها کنید. بهترین نام برای آن ها همان آلت جنسی است که می توانید به تدریج او را با آن نام آشنا نمایید.

چگونه می توانم بفهمم فرزند من از دوستان، مدرسه و رسانه ها چه یاد می گیرد؟

تا حد ممکن که می توانید کنجکاو باشید، اما نه مستقیما. به طور غیر مستقیم بر تمامی کارهای او نظارت داشته باشید. اصلا فرزند شما دوست ندارد که شما به عنوان والدین او بدانید چشم چرانی می کند. بچه ها مطلقا دوست ندارند که والدین آن ها در کار هایشان سرک بکشند.
از معلم فرزند خود بپرسید در مدرسه، دقیقا چه زمانی تدریس( کی تدریس سیستم تولید مثل آغاز می شود، بیماری های انتقالی جنسی، آزار و اذیت جنسی و غیره) شروع می شوند. چنانچه جزوه یا کتابی دارند، آنها را با دقت مطالعه نمایید.
احتمالا در مورد فیلم های اینترنتی و آنچه از اینترنت می بیند ناراحت هستید. باید به صورت غیر محسوس، گوشی او را جستجو کنید. به قسمت فیلم ها بروید و ببینید چه فیلم هایی می بیند. مجلات مورد علاقه ی او را چک کنید. برنامه های تلویزیونی که تماشا می کند را بررسی نمایید.هر چه بیشتر راجع به منابع اطلاعات او درباره ی مسائل جنسی بدانید، بهتر پیش بینی خواهید کرد چه به شما خواهد گفت.

سن دانستن مسائل جنسی

آیا باید کودک من پیش از بلوغ راجع به بیماری های مقاربتی جنسی و کاندوم بداند؟

جواب این سوال این است که احتمالا تا الان او می داند. احتمالا راجع به بیماری های مقاربتی مانند ایدز چیزهایی شنیده یا با دوستان خود در این مورد صحبت هایی کرده است. یا از تبلیغات موجود در رسانه ها با روش های مقاربت سالم تا حدی آشنایی پیدا کرده است.
فقط باید در پاسخ به سوالات او طوری رفتار کنید که به شما اعتماد پیدا کند و بدون خجالت بتواند سوالات خود را از شما بپرسد.

در چه سنی باید برهنگی در خانه رعایت شود؟

هر خانواده ای استانداردهای مخصوص به خود را دارد. و این استانداردها از خانواده ای به خانواده ی دیگر بسیار متفاوت می باشند.
در هر خانواده ای مفاهیمی مانند برهنگی و حریم شخصی معنای کاملا متفاوتی دارند. هر چند استانداردهای خانواده در مورد رعایت حریم شخصی متفاوت می باشد اما باید توجه کنید حریم شخصی مفهوم مهمی است که باید هر کودکی آن را یاد بگیرد.در حقیقت، کودکان معنی و ارزش این مفاهیم را از توضیحات و نحوه ی رفتار شما خواهند آموخت.

http://Www.consumer.healthday.com
Www.kidshealth.org.com

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396045
  • نویسنده : سیده راضیه قوامی
  • منبع : Www.kidshealth.org.com

ثبت نظر

-