کودکان و مسائل جنسی

چگونه با فرزند خود در مورد مسائل جنسی صحبت می کنید؟

  • کد خبر : 396042
  • 09 اسفند 1399 - 16:55
چگونه با فرزند خود در مورد مسائل جنسی صحبت می کنید؟

کودکان و مسائل جنسی :چگونه این چالش دشوار را که حتما اکثر والدین با آن روبه رو هستند مدیریت کنیم؟ صحبت در مورد این مسئله برای هر مادر و پدری سخت است. به جای اینکه فرزند خود را با توضیحات بی سر و ته گیج کنید و معمای عجیبی در ذهن او باقی بگذارید، سعی کنید به طور واضح و با کلمات ساده، آن را توضیح دهید. طوری برای او توضیح دهید که تمام مشکلات او رفع شود و موضوع برای او قابل درک باشد.

وقتی یک بچه ۶ ساله می گوید من چطور متولد شدم، لازم نیست مکانیسم کامل ارتباط جنسی را برایش توضیح دهید.البته، سخت ترین قسمت داستان، توضیح مسئله ی تشکیل است که همیشه توضیح آن کار دشواری بوده است. هنگامی که کودک شما این چنین سوالاتی را می پرسد لازم نیست قرمز شوید و یا خجالت بکشید. بدین صورت او تصور می کند این مسئله او را شرمنده خواهد ساخت یا باعث عصبی شدن او خواهد شد. کاملا طبیعی باشید. فقط کافی است به او این پیام را بدهید که لازم نیست برای پرسیدن این مسائل از من عصبی و خجل شوی. این مسئله ای است که می توانیم دو نفری راجع به آن با هم صحبت کنیم.

 کودکان و مسائل جنسی

>>>یشتر بخوانید:

رابطه جنسی سالم؛ از این اشتباهات بپرهیزید!

چرا خانم های ازدواج کرده علاقه مند به رابطه جنسی با شوهر خود نیستند؟!

کودکان و مسائل جنسی/ توضیح عمل 

وقتی به مرحله ی توضیح عمل رسیدید لازم است کاملا طبیعی باشید.باید بتوانید در حین گفتار خود این پیغام را به کودک خود بدهید که شاید این مسئله الان به نظر تو عجیب باشد اما به من اعتماد کن وقتی بزرگ تر شوی نظرت راجع به آن تغییر خواهد کرد.
بهترین راه، یک توضیح ساده و مستقیم است. ” وقتی آلت تناسلی مرد وارد آلت تناسلی زن شود از آن ماده ای به نام اسپرم داخل آلت تناسلی زن ریخته می شود. سپس ممکن است ذره ای از آن با یک تخمک کوچک در آلت زن مخلوط شود. سپس تخمک شروع به رشد خواهد کرد و بچه تشکیل می شود. رشد تخمک درون رحم مادر اتفاق می افتد.
وقتی این توضیحات را برای کودک دادید، باید انتظار داشته باشید کودک شما مات و مبهوت به شما بنگرد. مخصوصا اگر با خود تصور کند شاید شما حتی یکبار در زندگی خود این کار را انجام داده اید. شاید عصبی شود. یا حتی قدم زنان از آن محل دور شود یا طوری رفتار کند که انگار چیزی نشنیده است اما مهم نیست. فقط باید به او زمان بدهید تا این مسئله را هضم نماید.

 کودکان و مسائل جنسی

 کودکان و مسائل جنسی /خود ارضایی

صحبت درباره ی خود ارضایی هم برای شما و هم برای کودک شما کار دشواری است. باید به کودک خود اطمینان بدهید که مسئله ی عجیبی نیست و هر کسی شاید دچار این تحریکات شود. هر کودکی، چه دختر چه پسر ممکن است در خفا دچار این مشکل شود. باید به او بگویید که مشکلی برای سلامتی او پیش نیامده است و روندی کاملا طبیعی است.

در چه سنی باید برهنگی در خانه رعایت شود؟

هر خانواده ای استانداردهای مخصوص به خود را دارد. و این استانداردها از خانواده ای به خانواده ی دیگر بسیار متفاوت می باشند.
در هر خانواده ای مفاهیمی مانند برهنگی و حریم شخصی معنای کاملا متفاوتی دارند. هر چند استانداردهای خانواده در مورد رعایت حریم شخصی متفاوت می باشد اما باید توجه کنید حریم شخصی مفهوم مهمی است که باید هر کودکی آن را یاد بگیرد.در حقیقت، کودکان معنی و ارزش این مفاهیم را از توضیحات و نحوه ی رفتار شما خواهند آموخت.

 کودکان و مسائل جنسی

از چه زمانی کنجکاوی بچه ها در مورد بدن شان آغاز می شود؟

خیلی زود، وقتی بچه ها هنوز خیلی کوچک هستند درباره ی ساختار و عملکرد بدن شان کنجکاو می شوند. آن ها به تفاوت های بدن دختران و پسران دقت می کنند و شاید از شما سوالاتی شروع به پرسیدن می کنند.غالبا کودکان نوپا به آلت تناسلی خود دست می زنند یا آن را می کشند.
وقتی تنها هستند یا وقتی در حمام لخت می باشند، ناخودآگاه، توجهشان به قسمت های بدن خود معطوف می شود.این حالت فقط یک کنجکاوی طبیعی راجع به ساختار بدن خودشان است و نه فعالیت جنسی. پس نگران نباشید.نباید آن ها را سرزنش یا احیانا تنبیه کنید.

حال چطور به این سوالات پاسخ دهیم؟

چگونگی پاسخ به این سوالات بستگی به نحوه ی تربیت و ارزش گذاری افراد به این موارد می باشد. و در هر خانواده ای متفاوت است. اما باید دقت کنید نباید با کودک خود طوری رفتار کنید که از پرسیدن چنین سوالاتی احساس شرمندگی کند ولی باید به او بیاموزید می تواند سوالات خود را به طور خصوصی از شما بپرسد.

Www.consumer.healthday.com
Www.kidshealth.org.com

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396042
  • نویسنده : سیده راضیه قوامی
  • منبع : WkidshelthcomWww.consumer.healthday.comw

برچسب ها

ثبت نظر

-