صمیمیت در زندگی زناشویی

چگونه صمیمت در زندگی زناشویی را ایجاد کنیم؟

  • کد خبر : 395896
  • 06 اسفند 1399 - 13:02
چگونه صمیمت در زندگی زناشویی را ایجاد کنیم؟

💌صمیمیت در زندگی زناشویی /صمیمیت چیست ؟

“محبت واقعی با گذشت زمان تغییر می یابد و رشد میکند و راه های تازه ای برای ابراز خود پیدا میکند.”

صمیمیت یعنی قدرت ورود به دنیای انسانی دیگر ،چنان که حس کند او را درک میکنید و رشته ای قوی شما را به هم مرتبط می کند.یعنی این که بتوانید از نقشه ای که خود از جهان دارید به نقشه ای که او از جهان دارد حرکت کنید.و این کلید هر ارتباط موفق است.
قدرت ایجاد رابطه یکی از مهم ترین مهارت هایی است که فرد میتواند داشته باشد. اگر بخواهید همسری خوب باشید ،به راستی به این مهارت نیاز دارید.

باید بتوانید با طرف مقابل تان رابطه ای قوی بر قرار کنید.وقتی با همسری که او را دوست دارید صمیمی میشوید فرصت های نامحدودی برای رشد تمام روابط خود به خصوص روابط زناشویی ایجاد می کنید.صمیمیت به زن و شوهر امکان می دهد تا از دنیای تنهایی و جدایی به در آیند و به فضای یکپارچگی احساسی قدم بگذارند.برعکس دشمن اصلی روابط زناشویی” فقدان صمیمیت” است.اگر زن و مرد یکدیگر را نشناسند، هرگز نمی توانند با هم یکپارچه شوند و به هم جوش بخورند.

بدون صمیمیت با وجود زیر یک سقف بودن  آنها تنها هستند و رابطه زناشویی به یک رابطه فیزیکی و خالی از هر گونه عشق و احساسی تبدیل می شود.صمیمیت در روابط زناشویی در میان گذاشتن عمیق ترین احساسات ،رویاها،خواسته ها،نگرانی ها و شادی هاست بنابر این همیشه از احساسات خود با یکدیگر صحبت کنید و از فراز و نشیب زندگی برای هم بگویید.تقسیم احساسات باعث ایجاد روابط نزدیک می شود و حتی تمایلات جنسی شما را افزایش می دهد.

صمیمیت در زندگی زناشویی

💌“علل دشواری رسیدن به صمیمیت در زندگی زناشویی”

بسیاری از زنان و مردان بدون شناخت انگیزه های درونی، هراس ها و شادی ها ی یکدیگر با هم ازدواج می کنند.
چرا رسیدن به صمیمیت در روابط میان همسران تا این حد دشوار است؟
نخست آن که این مهارتی نیست که اغلب خانواده ها آن را به فزرندانشان به طور صحیح و اصولی و با صرف وقت  آموزش بدهند.
دوم این که اطلاعاتی که از رسانه های جمعی منتشر می شود در اصل یا ناقص است یا سر بسته که نمیتواند جوابـگوی نیاز زوج ها باشد در این زمینه مشاورین کمک موًثری هستند .

از همه مهم تر این که صمیمیت مستلزم خودشناسی و پرداختن به مکنونات درونی خود  است و این برای بعضی ها به شدت مشکل است و در این شرایط رسیدن به صمیمیت در عمل غیر ممکن می شود.
چگونه ممکن است دو نفر با هم به صمیمیت برسند در حالی که از مراجعه به درون خود هراسان هستند ؟به همین دلیل اغلب زوج ها به روابط سطحی، اکتفا می کنند و در این شرایط، با وزش خفیف ترین بادها و طوفان ها، زندگی مشترک شان از هم می پاشد.

“اگر می پندارید که بیش از اندازه محبت کرده اید ، دوباره فکر کنید .همیشه جایی برای عرضه ی محبت بیشتر، وجود دارد و کسی هم هست که این محبت را به او بدهید.”
نورمن وینسنت پیل

>>>بیشتر بخوانید:

۵ راهکار برای اصلاح رابطه زناشویی قبل از رسیدن به نقطه جدایی

کدام ویژگی‌های شخصیتی ممکن است زمینه‌ساز خیانت زناشویی شوند؟

مشکلات جنسی مردان در زندگی زناشویی

💌“محبت مطمئن ترین راه برای ایجاد صمیمیت”

عدم وجود علاقه و صمیمیت در تشکیل خانواده به ساختن بنایی می ماند که میان اجزای تشکیل دهنده ی این خانه (آجر ها )وجود ندارد و به حکم ضرورت در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.
آیا در کانون خانواده اجزا آن می توانند به حکم ضرورت در کنار یکدیگر قرار بگیرند؟به طور قطع شالوده تشکیل یک خانواده عامل مهمی به نام علاقه است که بدون وجود آن دچار تزلزل می گردد.مسائل موجود در اوایل ازدواج مانند جوانی ،احساس محبت و حتی وجود شهوت ،فرصت طلایی و نابی است که هنگام پیوند روحی و جسمی کامل تر می گردد،و باعث وجود زندگی سرشار از صمیمیت و محبت می گردد و این زن و شوهرند که باید از این فرصت نهایت استفاده را به عمل آورند و با انجام عواملی ،آن را گسترش دهند و عشقی دائمی را تا پایان عمر به وجود آورند.

خانه برای مهر و محبت و انس والفت است ،نه جای رنج و زحمت و عداوت
“ولتر”

صمیمیت در زندگی زناشویی

💌“اوایل زناشویی ،فرصتی طلایی برای پیوندی جاودانه است.”

در اویل زندگی مشترک مسائلی که باعث علاقه شدید دو طرف نسبت به یکدیگر می شود،از قبیل شور و عشق اولیه ازدواج تازگی آن و مسائل جنسی ،نمی تواند تا آخر عمر به همان کیفیت باقی بمانند.اگر از این فرصت طلایی برای ایجاد پیوند عمیق استفاده نکنیم ،هنگام رنگ باختن مسائل جنسی ،با مشکلات عدیده ای رو به رو خواهیم شدکه تا آخر عمر دست به گریبان آن ها خواهیم بود.خانواده ای که اعضای آن بر حسب ناچاری ها کنار یکدیگر قرار بگیرند و زن وشوهری که به خاطر وجود فرزندان ، زندگی را کنار یکدیگر سپری می کنند ،با تفکر این که اگر جدا شویم .

به بچه ها صدمه می رسد.و…نمی توان گفت که در یک خانه زندگی می کنند بلکه مکان زندگی آن ها مانند اداره ای است که اعضای آن، بنابر ضرورت کنار یکدیگر قرار می گیرند.زن و شوهر باید مراقب هم باشند و این حقیقت را با تمام وجود درک کنند که خانه اداره نیست و آن ها هم کارمند نیستند.بکوشیم خانه را با صمیمیت ،به محیطی دوستانه ،سرشار از شادی و مهربانی و مکانی مقدس تبدیل نماییم و ازدواج را یک اشتراک و همکاری مقدسی بدانیم برای رسیدن به سعادت ابدی.

شکسپیر می گوید:

“شادمانی در خانواده ای است که مهربانی در آن حکومت می کند.”

خاموشی شعله محبت مرد ،به حیات خانوادگی پایان می دهد و خاموشی شعله ی محبت زن ،آن را نیمه جان می سازد.
محبت مانند اکسیری است که هر گاه به سخت ترین مشکلات زده شود ،آن را راحت تر و حتی زیبا تر نمایان می سازد.توجه داشته باشیم که انسان تشنه محبت است و همواره دوست دارد.

محبوب و مورد علاقه ی دیگران واقع شود و محبت است که دلش را زنده نگاه می دارد و به زندگی امیدوارش می کند و با دریافت این خصیصه در افراد حتی به مقدار اندکی از آن به سوی یکدیگر جلب می شوند و به هم علاقه مند می گردند.اما کسی که بداند محبوب واقع نشده است و مورد علاقه ی دیگران نیست ،خودش را تنها میبیند و این تفکر او را پژمرده و افسرده می سازد.

“زندگی دریای پر تلاطمی ست که قطب نمای آن محبت است”

نظام وفا کاشانی

💌“اولین گام برای ایجاد محبت “

برای ایجاد محبت در افراد ،اولین قدم شناخت یکدیگر و روحیات دو طرف است.هنگامی که مفاهیم و دستورات لازم جهت ایجاد محبت را بیاموزید ولی بدون درک موقعیت مناسب همسرتان آن را به کار برید.چه بسا بر عکس هم نتیجه بگیرید.مهم ترین وسیله برای دستیابی به موفقیت ،عقل ،درایت و ذکاوت همسر است.برای بسیاری از امور نمی توان مقررات دقیقی وضع کرد.

برای مثال این که همسر شما از چه چیزی خوشحال میشود ؟

یا چه وقت خسته است ؟

یا چه وقت باید با او صحبت کرد؟

توجه داشته باشیم که هر انسانی در شرایط خاص خود به سر می برد و نمیتوان به طور کامل به روحیات او پی برد وهمین عوامل سبب می شود در مواردی برای ایجاد محبت با شکست مواجه شویم و این همسر هوشمند و عاقل است که در رهگذر زندگی باید زوج خویش و موقعیت خانوادگی و اجتماعی او را درک نماید و با رفتار و عملکردی که همسرش نسبت به آن علاقه نشان می دهد و دلخواه اوست محبت را در خانواده ی خود حکمفرما کند.

“یک کلمه ی محبت آمیز می تواند تمام فصل زمستان را گرم کند.”
ضرب المثل ژاپنی

نتیجه:

چه خوب که حواسمان به زندگی مشترک مان باشد .مراقب باشیم مشکلات ،کار و فعالیت چنان ما را به خود مشغول نکند که هر گز متوجه مسائل اصلی خانواده نشویم.بنابر این لازم است گاهی هم خود را از مسائل اطراف جدا کنیم و محاسبه کنیم که همسرمان علاقه اش نسبت به ما چگونه است، ما نسبت به او چقدر علاقه داریم،اگر احساس نقصان میکنیم ،سعی کنیم آن را با ایجاد محبت برطرف نماییم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395896
  • نویسنده : زهره اسماعیل بگی ـ حمیدرضا غلامی
  • منبع : کتاب معجزه صمیمیت

ثبت نظر

-