بهترین محل سرمایه گذاری پول

بهترین محل سرمایه گذاری پول در این روزها

  • کد خبر : 395893
  • 06 اسفند 1399 - 23:34
بهترین محل سرمایه گذاری پول در این روزها

 

بهترین محل سرمایه گذاری پول

واحد اقتصادی نیوز: کجا می توانید سرمایه گذاری کنید؟ سرمایه گذاری و جایی که می توانید مول خود را سرمایه گذاری کنید، همیشه سوال بسیاری از افراد بوده است مخصوصا وقتی سود پول خیلی زیاد نیست.در ادامه ما به شما کمک خواهیم کرد بهترین محل سرمایه گذاری پول خود را بیابید.

  • پس انداز یا سرمایه گذاری
  • پس انداز پول

پس انداز یعنی جمع آوری تدریجی پول برای انجام کاری. مثلا پول های تان را کم کم جمع نمایید برای هدف خاصی مثلا خرید خانه، خرید چیزی که دوست دارید، تعمیر منزل و غیره.اکثر افرادی که می خواهند پول پس انداز کنند. پول های خود را در بانک یا فرد معتمدی قرار می دهند و از آن سودی دریافت می کنند.

بهترین محل سرمایه گذاری پول

سرمایه گذاری پول

سرمایه گذاری یعنی صرف پول بردی خرید چیزی تا ارزش پول تان چند برابر شود. پول خود را برای خرید چیزی مانند خانه یا ماشین و غیره می توانید سرمایه گذاری کنید یا برای انجام تجارتی بزرگ یا در بازار قرار دهید.
سرمایه گذاری کاری پر خطری نسبت به پس انداز است. چنانچه اگر تجارتی که سرمایه گذاری کرده اید به خوبی پیش رود واقعا سود خوبی خودهید کرد ولی چنانچه ضرر بدهد احتمالا تمامی پول یا قسمتی از آن را از دست خواهید داد.
به همین دلیل همیشه گفته می شود باید به اندازه پول اضافی خود سرمایه گذاری کنید تا اگر منجر به شکست شد، همه ی زندگی خود را ضرر ندهید.

چه کاری می توانید با پس انداز انجام دهید

پس انداز دست شما را برای خرج کردن پول خود در هر جایی که دوست دارید باز می گذارد. پس انداز امنیت مالی بالایی دارد. چون عوامل غیر منتظره روی آن تاثیری ندارند.
کلا، پس انداز نظریه خوبی است. شما می توانید هر ماه مبلغی از پول خود را کنار گذاشته و خیال تان بابت اینکه می توانید هر وقت نیاز داشتید از آن استفاده کنید مثلا کرایه خانه و غیره راحت خواهد بود.هر ماه می توانید ۱۰ درصد از دستمزد خود راپس انداز کنید.البته هر کسی نمی تواند پس انداز کند. برخی افراد که بدهی دارند باید پول خود را صرف دادن بدهی خود کنند.

>>>بیشتر بخوانید:

بازار بورس چیست و چگونه می توانیم در این بازار سرمایه گذاری کنیم؟

شغل مناسب برای شخصیت من

شغل‌هایی برای علاقمندان به کار در منزل

پیش از پس اندز یا سرمایه گذاری

قبل از اینکه پس انداز یا سرمایه گذاری کنید بهتر است به بدهی های خود بیاندیشید و اول بدهی های خود را بدهید چون سود سرمایه گذاری یا پس انداز شما به اندازه غرامت بدهی شما نخواهد بود و در نهایت ضرر خواهید کرد.

چه کنیم؟

۱. تمامی بدهی های خود را فهرست کنید.
۲. قسمت اعظم بدهی های خود را مشخص کنید.
۳. ابتدا همان بدهی های خود را تصفیه نمایید.

اهداف کوتاه مدت، متوسط و طولانی مدت

اهداف کوتاه مدت، شما برنامه های ۵ روز آینده ی شما هستند. ممکن است شامل رفتن به تعطیلات یا خرید ماشین باشد. پول برای اهداف کوتاه مدت بهتر است پس انداز شود تا سرمایه گذاری چون در صورت سرمایه گذاری احتمال تضرر زیاد می باشد.

بهترین محل سرمایه گذاری پول
اهداف با بازه ی زمانی متوسط

اهداف در زمانی متوسط به برنامه های ۵ تا ۱۰ سال آینده ی شما اتلاق می شوند.شما می توانید سرمایه گذاری یا پس انداز نمایید. بستگی به خود شما دارد. در صورت پس انداز، سود زیادی عاید شما نخواهد شد. ولی در صورت سرمایه گذاری اگر متضرر نشوید سود خوبی خواهید کرد.

اهداف دراز مدت

اهداف دراز مدت برنامه های شما در بیشتر از ده سال آینده می باشند. در این بازه ی زمانی بهتر است سرمایه گذاری کنید به جای پس انداز. چون در صورت پس انداز، به علت تورم و رکود پول تان، سود زیادی نخواهید کرد و ارزش پول شما رفته رفته کمتر خواهد شد. بنابراین در مورد اهداف دراز مدت بهتر است سرمایه گذاری حساب شده انجام دهید.
یکی از مکان های سرمایه گذاری خرید سهام می باشد. البته خرید سهام هم باید با عقل و تدبر انجام شود. خرید سهام هایی که افت قیمت پیدا می کنند فکر خوبی برای برنامه های طولانی مدت می باشند. اگر هدف شما بیشتر از ده سال آینده است، می توانید سهام هایی که قیمت آن ها در زمان فعلی پایین آمده است خریداری نمایید و اجازه دهید تا همین طور باقی بماند. در چند سال آینده احتمالا سود خوبی خواهید کرد.

 

در این قسمت مواردی را که می توانید سرمایه گذاری کنید به اختصار ذکر می کنم:

  • خرید سهام
  • خرید اوراق قرضه
  • منابع مالی
  • سرمایه
  • خرید اوراق قرضه ی دولتی
  • هنر
  • خرید ماشین های سود ده
  • سرمایه گذاری در تجارت های نوپا و بسیاری دیگر.

چنانچه در محل سرمایه گذاری پول خود هنوز هم مشکل دارید می توانید به مشاوران مالی مراجعه نمایید. مشاوران مالی افراد متخصصی هستند که به شما در انجام درست سرمایه گذاری تان کمک می نمایند.
Www.money.co.uk.com

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395893
  • نویسنده : سیده راضیه قوامی
  • منبع : Www.money.co.uk.com

ثبت نظر

-