تاثیر فیلم ترسناک بر مغز، قلب و رفتار

  • کد خبر : 395884
  • 06 اسفند 1399 - 15:32
تاثیر فیلم ترسناک بر مغز، قلب و رفتار

دیدن فیلم ترسناک سبب چه اتفاقاتی در مغز، قلب و رفتارتان می شود؟

تاثیر فیلم ترسناک بر بدن،وقتی فیلم ترسناک می بینید، در مغز چه اتفاقی می افتد؟در یکی از مطالعات اخیر، فینیش، یکی از دانشمندان دانشگاه ترکیه نشان داد تماشای فیلم ترسناک چه تاثیری روی مغز دارد یا به عبارتی وقتی فیلم ترسناک می بینید چه اتفاقی در مغز می افتد. و چرا بدخی افراد به دیدن فیلم ترسناک علاقه مند هستند و به آن به عنوان سرگرمی می نگرند.

در تحقیقی، تیم تحقیق امواج مغزی چند فرد شجاع را که در حال تماشای دو فیلم ترسناک بودند بررسی و رصد می کردند.انتخاب فیلم بر اساس دو فیلم از ترسناک ترین فیلم های قرن اخیر بود.در این تحقیق ۲۱۶ نفر به صورت داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند.از کل داوطلبان، حدود ۷۲ درصد گزارش دادند که حداقل یک فیلم ترسناک را در هر ۶ ماه تماشا می کنند.
چرا این کار را انجام می دادند؟ به سادگی چوت از تماشای فیلم ترسناک لذت می بردند. لذت از احساس ترس و استرس، چون همراه با تماشای فیلم ترسناک هیجان بسیار بالایی را تجربه می کردند.
اکثر شرکت کنندگان می گفتند دوست دارند فیلم های ترسناک را به صورت گروهی تماشا کنند. چون نشان دهند که این احساسات را در گروه یا مجموعه های اجتماعی دوست دارند تجربه کنند.

بر اساس حقایق واقعی

فیلم های ترسناک بر اساس قتل و خونریزی، به خودی خود رعب آور هستند اما وقتی با حقایق واقعی همراه شوند. چند برابر ترسناک خواهند بود.
در این مطالعات مشخص شد دو نوع ترس وجود دارد: ترس خزنده کا ترسی است که احساس می کنیم بعضی چیزها درست نیست. و ترس پرشی است که واکنش غریزی است نسبت به وجود ناگهانی چیزی مثلا ظاهر شدن یک دیو پشت سر شما.

واکنش فیزیکی سریع

در تحقیقی درباره واکنش فیزیکی به ترس، محققین با استفاده از تصویر امواج مغناطیسی چگونگی کار مغز را کشف کردند. اندازه گیری امواج مغز بوسیله ی اندازه گیری تغییرات فشار خون در مغز انجام شد.
وقتی فیلم ترسناکی می بینیم، قسمت هایی از مغز که در درک بینایی و شنوایی درگیر هستند، چند برابر فعال می شوند.
و وقتی یک شک ناگهانی ایجاد می شود، فعالیت مغز در مناطقی که درگیر پردازش احساسی، ارزیابی ترس، و تصمیم گیری هستند، آشکارتر می شوند.

>>>بیشتر بخوانید:

اگر می خواهید این بیماری ها را نگیرید، فیلم ترسناک ببینید

معرفی معروف ترین لوکیشن فیلم های ترسناک در لس آنجلس

عکس واقعی از جن آیا وجود دارد؟

تاثیر فیلم ترسناک بر بدن/قلب تان چه می کند؟

دقیقا مانند تمامی کارهایی که سبب می شود بدن شما آدرنالین ترشح کند و ضربان قلب بالا رود. هنگام تماشای فیلم ترسناک هم آدرنالین ترشح می شود و ضربان قلب بالا می رود. بالا رفتن ضربان قلب هنگام تماشای فیلم ترسناک مانند بالا رفتن ضربان قلب در حین بازی اسکی یا سورتمه سواری می باشد.
حتی دیدن فیلم ترسناک می تواند منجر به سکته ی قلبی شود. اگر واکنش فیزیکی و روانی دفعتا با هم اتفاق افتند سبب حمله قلبی خواهند شد.اشخاص با فشار خون بالا بیشتر در معرض حمله ی قلبی هستند.

تاثیر فیلم ترسناک بر بدن

تاثیر فیلم ترسناک بر هورمون های تان

تماشای تلویزیون سبب ترشح دوپامین و آدرنالین در بدن می شود. این ترشح احتمال غش یا حمله ی پانیک را افزایش می دهد.

تاثیر آن بر رفتارتان

دقیقا همانند انجام یک بازی خشن، تماشای فیلم ترسناک هم می تواند شما را بسیار خشن سازد.همانطور که با خواندن مطلب متوجه شدید دیدن فیلم ترسناک، تاثیرات عجیب و زیادی روی بدن افراد دارد. دیدن فیلم ترسناک سبب ترشح هورمون های خاصی در بدن می شود و جریان خون را افزایش می دهد. بنابراین، تماشای این گونه فیلم ها برای افرادی با بیماری های قلبی و فشار خون اصلا توصیه نمی شود.
همانطور که تماشای این فیلم ها باعث ایجاد هیجان و گاه لذت در افراد می شود، خطراتی نیز در بر دارند. و تاثیری شاید بد روی روحیه و فکر شما خواهند گذاشت.پس پیش از تماشای این فیلم ها، حتما به عواقب آن نیز فکر کنید.

منبع: ehealthiermichigan.com ،news24.com

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395884
  • نویسنده : سیده راضیه قوامی
  • منبع : ehealthiermichigan.com

ثبت نظر

-