۸ تکنیک ساده برای داشتن زندگی بهتر

  • کد خبر : 395863
  • 05 اسفند 1399 - 20:41
۸ تکنیک ساده برای داشتن زندگی بهتر

۸ تکنیک ساده که با آن ها می توانید هر روزتان را بهترین روز زندگی خود کنید

 

چند تکنیک برای زندگی بهتر
سال ۱۴۰۰ سال جدیدی است. در این سال برنامه ها و اهداف بسیاری در فکر ما نقش بسته است.ولی بهتر است بدانید ما نمی توانیم تغییری ایجاد کنیم مگر اینکه برنامه ی روزانه خود را تغییر دهیم. تنها راه رسیدن به اهداف بزرگ، تغییر برنامه روزانه است.
همه ی ما شنیده ایم، طوری زندگی کنید انگار آخرین روز زندگی شما است. من این جمله را تحسین می کنم اما جمله ی دلخواه من هم نیست چون آخرین روز همیشه تصوری از اتمام به ما می دهد که زیاد خوشایند نیست.من می گویم باید طوری زندگی کنیم که هر روز بهترین روز زندگی ما باشد.
این جمله به من می گوید هر روز، روز دلخواه من است روزی کهرمی توانم بیشترین تغییر را در زندگی خود ایجاد کنم. هر چند در آن روز زندگی بدی هایی هم داشته باشد اما من می توانم آن ها را درست کنم و به بهترین روز خود تبدیل کنم.
از تجربیات شخصی خود نتیجه گیری کردم ۸ روشی که می توانید با انجام آن ها بهترین روز زندگی خود را بسازید، روش هایی ساده اما کاربردی هستند که در ادامه تمامی چند تکنیک برای زندگی بهتر برای شما توضیح خواهم داد:

🔴 ۱. چند تکنیک برای زندگی بهتر:صبح زود بیدار شوید

من از خواندن زندگی نامه ی افراد موفق دریافتم تمامی آن ها صبح زود بیدار می شده اند پس این اولین راه به سوی موفقیت است.
زمان بیدار شدن بهتر است ساعت ۵ تا ۶ صبح باشد. چنانچه صبح زود بیدار شوید، وقت بیشتری را به خود اختصاص خواهید داد. وقت دارید که مطالعه کنید، ورزش کنید یا حتی تمرین های ذهنی انجام دهید. تمامی این ها به شما کمک می کنند تا روز را با ذهنی آرام تر آغاز کنید.
و این را بدانید روزی که با خوبی و آرامش آغاز شود تا انتها خوب خواهد بود. این زمانی است که آرامش بدون هیچ مزاحمتی بیشتر است. البته این مورد درباره ی افرادی که بقیه روز یا شیفت شب را خلاق تر هستند اندکی متفاوت است.
دیزنی سئو یکی از افراد موفق می گوید من هر روز هفته یعنی هفت روز را ساعت ۴ و نیم صبح بیدار می شوم. فرقی ندارد کجای کره ی زمین باشد.

چند تکنیک برای زندگی بهتر

>>>بیشتر بخوانید:

تفکر ترقی‌ساز و اهمیت آن در زندگی

زندگی مشترک پایدار، با این روش‌ها

چه تغییرات کوچکی در سبک زندگی بیش‌ترین تاثیر را می‌گذارند؟

🔴 ۲. چند تکنیک برای زندگی بهتر: ورزش

ورزش یک استارتر عالی در هر صبح می باشد. ورزش حس بسیار خوبی در آغاز روز به ما خواهد داد و حتی اگر روز نا خوشایندی داشته باشیم، سبب حال خوب ما در آن روز خواهد شد.
وقتی صبح زود وقتی را برای تمرین های ورزشی اختصاص می دهید همچون فرد پیروز آن روز را آغاز خواهید کرد و این واقعا عالی است.
ورزش هورمون هایی را در بدن ایجاد می کند که باعث خوشحالی و سرزندگی می شود.
مطالعات عصب شناسی ثابت کرده اند، وقتی ورزش می کنید در بدن شما بویژه در مغز پروتئینی به نام عامل عصبی مغزی ترشح می شود. همچنین سه انتقال دهنده ی عصبی به نام های دوپامین، سروتنین، و نروپینفرین آزاد می شوند که سطوح خوشحالی را افزایش می دهند و استرس را کاهش می دهند، ظرفیت یادگیری را بالا می برند.
همانطور که متوجه شدید دلایل زیادی برای ورزش وجود دارد که باید به طور جدی تر، ورزش را در بین برنامه های خود بگنجانید.

چند تکنیک برای زندگی بهتر
🔴 ۳. صبحانه بخورید

صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است. سعی کنید آن را نادیده نگیرید. چون با خوردن یک صبحانه عالی در آغاز روز، سطح گلوکز بدن شما تنظیم می شود و تاثیر بسیار عالی بر سلامت بدن شما در دراز مدت خواهد داشت.

🔴 ۴. هر روز تصمیم بگیرید آن روز بهترین روز کاری شما باشد

کار جزء جدانشدنی رندگی هر فردی است. هر روز سعی کنید بهترین کار زمان عمرتان را تحویل دهید. برای اینکه کار روزانه ی شما مفید باشد، ترفندهایی می توانید به کار برید: کارشناسان امور کاری می گویند بهتر است ابتدا مهم ترین قسمت کاری آن روزتان را انجام دهید. چنانچه هر روز اولین کار، کار مهم طول روز شما باشد با اعصابی راحت و آرام می توانید ادامه ی کارهای خود را انجام دهید. می توانید لیستی از کارهای روزانه ی خود را بنویسید و سپس مهم ترین آن ها را انتخاب نمایید و سپس آن را انجام دهید. این کار به ما حس انجام صحیح کار و کنترل می دهد.
در انتهای روز، شاید هنوز کارهایی وجود دارند که در انجام آن ها به طور کامل موفق نبوده اید اما مطمئن هستید که کار مهم خود را انجام داده اید. پس خونسرد باشید.


🔴 ۵.چند تکنیک برای زندگی بهتر: انرژی

در انجام کارهای خود سعی کنید بیشترین انرژی خود را برای آن کار بگذارید. اما چگونه؟
بهترین کار این است که برنامه ریزی دقیقی برای کار خود داشته باشید و استراتژی های خاصی به کار ببرید. برای برنامه ریزی انرژی خود، بهتر است مطالعه ی وسیعی در این مورد داشته باشید. یکی از استراتژی های که می توانید به کار ببرید این است که هر ۹۰ دقیقه به خود استراحت دهید.
بدن انسان فقط ۹۰ دقیقه می تواند کارایی مفید داشته باشد و بعد از آن خستگی جسمی و فکری فرد را بسیار اذیت خواهد کرد پس کارایی فرد هم پایین خواهد آمد. بعد از ۹۰ دقیق کار مداوم حرکت کنید، قدمی بزنید و استراحت کنید.
نشست مداوم بیشتر از ۹۰ دقیقه برای سلامتی در طولانی مدت مضر است.

🔴 ۶. لحظه های خوشایندی داشته باشید

در کنار کار، سعی کنید لحظه های خوبی هم تجربه کنید. حتما لازم نیست به مسافرت پایان هفته بروید. انجام کاری که به شما آرامش و لذت می دهد خالی از لطف نیست. پس آن را کم اهمیت تصور ننمایید.خواندن یک کتاب، تماشای تلویزیون، نوشتن کتاب، همه و همه می تواند برای شما خوشایند باشد.در حین کار ساعاتی را به خانه بر گردید و ساعات خوشی را کنار خانواده بگذرانید یا فیلم مورد علاقه ی خود را ببینید.تمام این تکنیک ها باعث افزایش کارآمدی انجام کار و بالا رفتن سطح انرژی شما خواهد شد.

چند تکنیک برای زندگی بهتر
🔴 ۷. خواب کافی داشته باشید

ما در ۷ روز هفته به طور متوالی کار می کنیم. پس باید بدن ما هم زمانی برای استراحت داشته باشد. بهترین زمان استراحت برای بدن شب است. شب زمانی است که ساعات خواب آن برابر با تمامی ساعت خواب روز است.
چرا ما به کودکان خود می گوییم که شب زود بخوابند؟ چون می دانیم که بدون خواب کافی در شب نمی توانتد روی مسائل روز بعد در کلاس تمرکز نمایند.
برای بزرگ تر ها هم این قانون صدق می کند یعنی هر شبانه روز باید حداقل ۷ تا ۸ ساعت بخوابیم و گرنه بدن ما توانایی کار مفید را نخواهد داشت.
در جوانی تمام تلاش خود را می کنیم و از وقت استراحت وسلامتی خود می زنیم تا ثروتی جمع کنیم. ولی در سالخوردگی، تمام ثروت خود را می دهیم که روزی سلامت زندگی کنیم.

🔴 ۸. نوشتن

چنانچه در ابتدای روز یا در انتها یا هر زمانی از روز فقط ۵ دقیقه از زمان خود را صرف نوشتن اتفاقات آن روز کنیم، روزی بهتر خواهیم داشت. سطح انرژی ما به یکباره دوباره بالا خواهد رفت.
پس با این تکنیک بسیار ساده می توانید کمک شایانی به موفقیت خود کنید.

Www.thriveglobal.com

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395863
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Www.thriveglobal.com

ثبت نظر

-