سریع‌ترین خودروهای جهان ۲۰۱۹

  • کد خبر : 395486
  • 05 اسفند 1399 - 0:07
سریع‌ترین خودروهای جهان ۲۰۱۹

 

سریع‌ترین خودروهای جهان

 این خودرو‌های جذاب نه‌تنها به لحاظ سرعت نسبت به مدل‌های قبلی خود پیشرفت‌های زیادی را شاهد بوده‌اند بلکه به لحاظ امکانات فنی و نکات زیباشناختی نیز دستخوش تغییراتی زیادی شده‌اند. اشتیاق انسان به سرعت تمامی ندارد و خوشبختانه سلاطین خودروسازی برای پاسخ به عاشقان خودرو، هر سال نسبت به سال گذشته خودرو‌های پیشرفته‌تری معرفی می‌کنند که در عرض یک چشم‌به‌هم زدن به سرعت صوت می‌رسند.

این ویژگی‌ها باعث جذابیت بیشتر سریع‌ترین خودروهای جهان شده است و به همین دلیل نیز در ادامه با هم نگاهی به فهرستی از سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۹ خواهیم داشت. لازم به ذکر است تمامی خودرو‌های این فهرست محصول سال ۲۰۱۹، نیستند و به خودرو‌هایی اشاره می‌کنیم که در سال۲۰۱۹، خودروی دیگری روی دست رکورد این خودرو‌ها به لحاظ سرعت بلند نشده است.

لیکان فِنیر سوپراسپورت (Lykan Fenyr Supersport)، سرعتی برابر با ۳۹۴ کیلومتر بر ساعت

این خودروی سریع و چابک محصول شرکت دبلیو موتورز (W Motors)، است، جالب است بدانید این شرکت در دوبی واقع شده و خاستگاه آن به لبنان باز می‌گردد. شرکت دبلیو موتورز اولین شرکت سازنده خودرو‌های سوپراسپرت در لبنان شناخته می‌شود و ساخت خودرو‌های سوپراسپرت باعث شده تا نام این شرکت در میان بزرگان خودروسازی خاورمیانه مطرح شود. در سال ۲۰۱۳ شرکت دبلیو موتورز از عزم خود برای ساخت خودروی لیکان فنیر سوپراسپورت خبر داد.

نام فِنیر که برای این خودرو انتخاب شده از یکی از افسانه‌های نورث (Norse Mythology)، اقتباس گردیده و با خودرویی سریع و چابک طرف هستیم که به پیشرانه دوقلو و توربوشارژ با ظرفیت ۴.۰ لیتر مجهز است. این پیشرانه ۹۰۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد و به لطف چنین نیرویی، لیکان فنیر سوپراسپورت در عرض تنها ۲.۷ ثانیه از سرعت صفر به یک‌صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. تولید این خودرو در حال حاضر تنها به ۲۵ دستگاه در سال محدود شده و لیکان فنیر سوپراسپورت در ساخت این خودرو تنها به افزایش سرعت آن توجه نداشته و با یکی از لاکچری‌ترین خودرو‌های سریع دنیا سر و کار داریم.

این خودرو به لحاظ امکانات فنی و تجهیزات داخلی نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت‌های زیادی را شاهد بوده است و در آزمایش‌های سرعت ثابت کرد که در یک جاده صاف و هموار به‌راحتی ۳۹۴ کیلومتر سرعت می‌گیرد. مدل ۲۰۱۹ این خودرو چیزی حدود ۱ تن و ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و اولین مدل از این خودروی چابک در سال ۲۰۱۵ از جانب دبلیو موتورز معرفی شد. در سال ۲۰۱۷ نیز شاهد مدل جدیدی از این خودرو بودیم که تغییرات بسیاری در آن اعمال شده بود.

از قرار معلوم سازندگان خودروی لیکان فِنیر سوپراسپورت سخت در حال کار بر روی مدل جدیدی از این خودرو هستند که سرعت بیشتری داشته باشد و به لحاظ زیبایی و امکانات لوکس نیز پیشرفت‌هایی را شاهد باشد.


سالین اس ۷ تویین توربو (Saleen S۷ Twin Turbo)، سرعتی برابر با ۳۹۹ کیلومتر در ساعت

سالین اس ۷ خودرویی افسانه‌ای است و جزو سریع‌ترین خودروهای جهان که حرف‌های زیادی در دنیای خودرو‌های سوپراسپرت و فوق‌سریع دارد. این خودرو توسط شرکت سالین اتوموتیو (Saleen Automotive)، تولید می‌شود و از بسیاری از جهات به‌عنوان خودروی خاص و استثنایی به‌حساب می‌آید و یکی از اولین خودرو‌های تولید آمریکا است که پیشرانه آن در مرکز خودرو تعبیه شده بود. سالین اس ۷ تویین توربو در زمینه سرعت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و پیشرانه این خودرو ۷۵۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. این نیرو باعث می‌شود تا سالین ۷ در عرض ۲.۸ ثانیه از سرعت صفر کیلومتر در ساعت به یک‌صد کیلومتر در ساعت برسد.

سالین اس ۷ تویین توربو به‌راحتی نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر سرعت می‌گیرد و یکی از پیشرفته‌ترین خودرو‌های حال حاضر دنیا به‌حساب می‌آید، به همین دلیل نیز آخرین دستاورد‌های خودرو‌های مسابقه‌ای در ساخت سالین اس ۷ تویین توربو استفاده شده است. این خودرو در معروف‌ترین مسابقات اتوموبیل‌رانی شرکت داشته و بدنه آن از الیاف کربن ساخته شده و طراحی ایرودینایمیک آن باعث شده تا کمترین مقاومت را در برابر باد داشته باشد.

به لحاظ تجهیزات داخلی نیز با خودروی بسیار شیک و اشرافی طرف هستیم که تودوزی‌های چرم زیبایی دارد و قسمت‌هایی از بخش‌های داخلی خودرو نیز با آلومینیوم ساخته شده است. قرار گرن پیشرانه در مرکز خودرو، صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی و سیستم آزادکردن سریع فرمان از دیگر ویژگی‌های سالین اس ۷ به‌حساب می‌آید.

قرار گرفتن محل صندلی راننده نیز در این خودرو با خودرو‌های معمولی تفاوت دارد و راننده در جلو و مرکز خودرو می‌نشیند تا اشراف کاملی به جاده داشته باشد. سرعت زیاد این خودرو باعث شده تا برای مهار این سرعت، فناوری‌های ویژه‌ای در اختیار راننده قرار بگیرد.


تسلا رودستر (Tesla Roadster)، سرعتی برابر با ۴۰۲ کیلومتر در ساعت

شرکت آمریکایی تسلا چند سالی است که سر و صدای زیادی در دنیای خودرو به راه انداخته و انصافاً هم باید گفت خودرو‌های الکتریکی این برند، هر سال نسبت به سال دیگر پیشرفت‌های زیادی را شاهد هستند. تسلا در زمینه ساخت خودرو‌های فوق‌سریع نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به ساخت خودروی تسلا رودستر افتخار می‌کند. دومین نسل از این خودرو که جدیدترین آن نیز به حساب می‌آید سرعتی خیره کننده دارد و در عرض ۱.۹ ثانیه به سرعتی معادل ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

از آنجایی که با یک خودروی الکتریکی طرف هستیم، تسلا مدعی است این خودرو نه تنها سرعت سرسام‌آوری دارد بلکه به لحاظ شارژ نیز حساب زیادی می‌توان روی این خودور باز کرد و با یک بار شارژ، نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. اگر از علاقه‌مندان خودرو‌های فوق‌سریع باشید به احتمال زیاد لوتوس الیزه (Lotus Elise) را می‌شناسید، جالب است بدانید مدل اصلی تسلا رودستر بر اساس لوتوس الیزه ساخته شده و اولین مدل آن در سال ۲۰۱۷ روانه بازار شد.

در آن زمان، برند تسلا تنها به افرادی اجازه امتحان این خودرو را می‌داد که مبلغ ۵۰ هزار دلار پرداخت کرده باشند و پس از امتحان این خودرو، نسبت به پیش‌خرید آن اقدام کنند. در ژوئن سال ۲۰۱۸، مدیر عامل تسلا، پکیج جدیدی را برای این خودرو معرفی کرد. این پکیج جدید با قیمت ۲۵۰ هزار دلار در اختیار راننده‌های تسلا رودستر قرار می‌گیرد و در حال حاضر تنها به‌صورت محدود تولید شده است. به این ترتیب انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک خبر‌های بیشتری از تسلا رودستر بشنویم و احتمالاً مدل جدید این خودرو به لطف پکیج تازه‌ای که از آن نام بردیم، رکورد سرعت فعلی تسلا رودستر را بشکند.


کوئنیگزگ رگرا (Koenigsegg Regera)، سرعتی برابر با ۴۱۰ کیلومتر در ساعت

با سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

این خودروی فوق‌سریع جزو سریع‌ترین خودروهای جهان ،محصول شرکت کوئنیگزگ اتوموتیو ای. بی (Koenigsegg Automotive AB) است و اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس سال ۲۰۱۵ شاهد معرفی کوئنیگزگ رگرا بودیم. از خودرویی هیبریدی صحبت می‌کنیم که به تعداد محدود تولید شده و در ابتدا تنها ۸۰ دستگاه از این خودرو راهی بازار شد. همان‌گونه که انتظار می‌رود کوئنیگزگ رگرا قیمت گزافی هم دارد و هر دستگاه از این خودرو چیزی حدود ۱.۹ میلیون دلار فروخته شد.

به لحاظ سرعت نیز کوئنیگزگ رگرا هیچ محدودیتی پیش‌روی راننده قرار نمی‌دهد و در یک چشم به‌هم زدن به سرعت سرسام‌آور ۴۱۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. این خودروی چابک و زیبا چیزی حدود یک تن و ششصد کیلوگرم وزن دارد و کریستین ون کوئنیگزگ (Christian von Koenigsegg)، مدیر عامل اجرایی این برند در مصاحبه‌ای با برنامه تخت‌گاز مدعی شد که این خودرو دیوانه‌وار‌ترین خودرویی است که یک نفر در کره‌زمین می‌تواند آرزوی آن را داشته باشد.

مدل جدید کوئنیگزگ رگرا به لحاظ فنی و زیباشناختی دستخوش تغییراتی شده که در این زمینه می‌توان به بهینه‌سازی بدنه خودرو و همچنین قرار دادن باتری ۹ کیلوواتی در مرکز خودرو اشاره کرد. کوئنیگزگ رگرا پیشرانه‌ای تویین توربو با ظرفیت ۵.۰ لیتر دارد که ۱۱۰۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد.

سیستم دایرکت درایور (Direct Drive) و مکش‌هیدرولیک از فناوری‌های ویژه‌ای است که این خودرو را قادر کرده تا با حذف جعبه‌گیربکس سنتی، رانندگی جذاب‌تر و راحت‌تری را در اختیار راننده قرار دهد. این فناوری‌ها کارایی خودرو را نیز افزایش داده و با خودرویی طرف هستیم که در عرض ۲.۷ ثانیه به سرعتی برابر با ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

از آنجایی که با یک خودروی لاکچری طرف هستیم، برند کوئنیگزگ به لحاظ امکانات لوکس و اشرافی نیز برای این خودرو چیزی کم نگذاشته و صندلی‌های این خودرو الکتریکی و قابل تنظیم طراحی شده تا سرنشینان در کنار سرعت، از امکانات داخلی کوئنیگزگ رگرا حسابی لذت ببرند.


اس. اس. سی آلتیمِیت آئِرو (SSC Ultimate Aero)، سرعتی برابر با ۴۱۳ کیلومتر در ساعت

این خودروی سریع و چابک که یک دیگر از سریع‌ترین خودروهای جهان است  با نام شلبی سوپرکارز (SSC)، شناخته می‌شود در سال ۲۰۰۷ به‌عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا شناخته می‌شد و در آن زمان ۴۱۱ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گرفت. شرکت اس. اس. سی شمال آمریکا (SSC North America developed)، تولید اس. اس. سی آلتیمیت آئرو را بر عهده گرفت و به لطف ویژگی‌های که داشت توانست به‌راحتی بوگاتی ویرون را مغلوب کند.

یک پیشرانه تویین توربوشارژ از نوع V۸ قدرتی مهارنشدنی معادل ۱۲۸۷ اسب‌بخار را در اختیار راننده این خودرو قرار می‌دهد. جالب اینجاست که طراحی این خودرو به‌گونه‌ای انجام شده که در آن هیچ خبری از فناوری‌های پیشرفته الکتریکی برای مهار کردن قدرت این خودرو نیست و سازندگان این خودرو را برای رانندگان حرفه‌ای طراحی کرده‌اند که می‌خواهند قدرت واقعی را در اختیار بگیرند و برای مهار چنین قدرتی نیازی به فناوری‌های کنترل الکتریکی خودرو ندارند.

در‌های این خودرو به بالا باز می‌شود و از خودرویی صحبت می‌کنیم که برای حفظ تعادل وزن در قسمت‌های مختلف آن از الیاف کربن و تیتانیوم کمک گرفته شده است. مدل جدید اس. اس. سی التیمیت آئرو به لحاظ فنی نیز دستخوش تغییرات زیادی شده و پیشرانه‌ای قوی‌تر را در این خودرو شاهد هستیم.


بوگاتی ویرون سوپر اسپرت (Bugatti Veyron Super Sport)، سرعتی برابر با ۴۳۱ کیلومتر در ساعت

با سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

حتی اگر به خودرو‌های فوق‌سریع علاقه نداشته باشید باز هم به احتمال زیاد نام بوگاتی را شنیده‌اید و به‌خوبی می‌دانید که از یکی از بهترین برند‌های خودروساز دنیا صحبت می‌کنیم که خودرو‌های این برند باکی از سرعت‌های زیاد ندارند. به همین دلیل در این قسمت از فهرست سریع‌ترین خودرو‌های ۲۰۱۹ به بوگاتی ویرون سوپر اسپرت رسیدیم۷ این خودرو جانشین برحق بوگاتی چیرون (Bugatti Chiron)، است و ساخت و توسعه آن زمانی شروع شد که فولکس‌واگن، برند بوگاتی را خریداری کرده بود. هدف از ساخت بوگاتی ویرون سوپر اسپرت در آن زمان، معرفی سریع‌ترین خودروی دنیا بود و در مدل‌های اولیه ویرون شاهد حضور پیشرانه توربوشارژ از نوع W۱۶ بودیم که ۱۶۰۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌داد.

>>>بیشتر بخوانید:

بهترین خودرو‌های خانوادگی لوکس در سال ۲۰۱۹

خودرو‌های جذابی با دو قلب تپنده!

در نهایت نیز پس با تلاش و سختکوشی مهندسین بوگاتی، مدل‌های جدیدتر بوگاتی ویرون سوپر اسپرت به پیشرانه‌ای با ۱۲۰۰ اسب‌بخار مجهز شدند. مدل‌های جدید این خودرو به لحاظ آئرودینامیک نیز دستخوش بهینه‌سازی‌های بودند که به افزایش سرعت خودرو کمک می‌کرد. به لطف این دستاوردها، بوگاتی ویرون سوپر اسپرت در کتاب گینس توانست رکورد دومین خودروی سریع دنیا را با سرعتی برابر با ۴۳۱ کیلومتر از آن خود کند.

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت به لحاظ طراحی نیز خودرویی بسیار شیک و جذاب به‌حساب می‌آید و در بدنه آن از کربن استفاده شده است. اولین نسخه از این خودرو در سال ۲۰۱۰ راهی بازار شد. این خودرو به صورت محدود تولید شد و بوگاتی تنها ۳۰ دستگاه از ویرون سوپر اسپرت را روانه بازار کرد که همان‌گونه که انتظار می‌رفت تمام این خودرو‌ها به سرعت فروخته شد.


هنسی ونوم جی. تی (Hennessey Venom GT)، سرعتی برابر با ۴۳۴ کیلومتر در ساعت

با سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

برند هنسی در تگزاس آمریکا واقع شده و از یکی از خوشنام‌ترین برند‌ها در دنیای خودرو‌های فوق‌سریع صحبت می‌کنیم. هنسی ونوم جی. تی بر پایه لوتوس اِکزیج (Lotus Exige) در سال ۲۰۱۳ ساخته شد و در کتاب گینس با عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا شناخته می‌شود. هنسی ونوم جی. تی به پیشرانه‌ای از نوع V۸ با ظرفیتی برابر با ۷.۰ لیتر مجهز است و ۱۲۴۴ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. این خودرو شتاب خیره‌کننده‌ای دارد و در عرض ۲.۸ ثانیه حدود یک‌صد کیلومتر سرعت می‌گیرد و پس از گذشت مدت زمان ۱۴.۵۱ به سرعتی برابر با ۳۲۱ کیلومتر دست پیدا می‌کند.

با توجه به سابقه‌ای که از هنسی سراغ داریم انتظار می‌رود این برند در آینده نیز خودرو‌های سریع‌تری را روانه بازار کند یا اینکه کشیدن دستی به سر هنسی ونوم جی. تی، مدل‌های جدیدتر این خودرو رکورد‌های خیره‌کننده‌ای را در آینده‌ای نزدیک ثبت کنند.


بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron)، سرعتی برابر با ۴۳۶ کیلومتر در ساعت

با سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

به هر اندازه که به پایان فهرست سریع‌ترین خودرو‌های ۲۰۱۹ می‌رسیم، به همان اندازه هم هیجان این فهرست بیشتر می‌شود و گذارمان به خودرو‌های سریع‌تری می‌افتد. یکی از این خودرو‌های هیجان‌انگیز، بوگاتی شیرون است که در زمان معرفی به سرعت توانست لقب پادشاه خودرو‌های سریع دنیا را از آن خود کند. بوگاتی چیرون به‌صورت محدود تولید شد و تنها ۵۰۰ دستگاه از این خودرو روانه بازار گردید که از این تعداد، ۲۰۰ دستگاه بوگاتی شیرون قبل از آغاز فروش، پیش‌فروش شدند. جالب است بدانید بوگاتی شیرون قیمتی حدود ۲.۶ میلیون دلار دارد و فروش این خودرو به‌رغم قیمت گزافی که دارد نشان از کیفیت آن و علاقه هواداران به برند بوگاتی دارد.

همان‌گونه که انتظار می‌رود بوگاتی شیرون پیشرانه‌ای بسیار قدرتمند دارد و راننده این خودرو ۱۵۰۰ اسب‌بخار نیرو را باید مهار کند. بوگاتی شیرون همانند دیگر خودرو‌های بوگاتی در گروه خودرو‌های فوق‌سریع و لاچکری قرار می‌گیرد و به همین دلیل نیز سلبریتی‌ها و اشخاص سرشناس توجه ویژه‌ای به این خودرو دارند. اولین مدل از بوگاتی شیرون در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و از خودرویی صحبت می‌کنیم که جدیدترین دستاورد‌های فناوری روز دنیا در آن استفاده شده تا در کنار سرعت سرسام‌آور، رانندگی دلچسبی نیز دارد و به‌رغم وزن ۲ تنی این خودرو، هندلینگ و تعامل خوبی را در حین رانندگی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بوگاتی برای کنترل قدرت مهارنشدنی این خودرو، حالت‌های مختلف رانندگی در نظر گرفته و قسمت‌های مختلفی از این خودرو با الیاف کربن ساخته شده است و مدل جدید بوگاتی شیرون لِگو (Chiron LEGO)، در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و انتظار می‌رود در آینده باز هم خبر‌های جدیدتری از رکوردشکنی‌های خودرو‌های بوگاتی شاهد باشیم.


کوئنیگزگ آگرا آر. اس، (Koenigsegg Agera RS)، سرعتی برابر با ۴۴۷ کیلومتر در ساعت

با سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

در بالا برای شما از برند کوئنیگزگ و دستاورد‌های این شرکت در تولید سریع‌ترین خودرو‌های دنیا گفتیم، در این قسمت نیز به یکی دیگر از خودرو‌های فوق‌سریع دنیا رسیدیم که به لحاظ آماری، سریع‌ترین خودروی دنیا شناخته می‌شود. ناگفته نماند از آنجایی که هنسی نتوانسته است ادعای رکورد سرعت خودروهایش را به اثبات برساند، کوئنیگزگ آگرا آر. اس به‌عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا معرفی شده است. این خودرو پیشرانه‌ای با ۱۱۶۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار دارد و به لطف چنین پیشرانه‌ای به راحتی به سرعتی برابر با ۴۴۷ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

کوئنیگزگ آگرا آر. اس اولین بار در سال ۲۰۱۷ در لس‌آنجلس معرفی شد و از خودرویی صحبت می‌کنیم که پیشرانه‌ای با ظرفیت ۵.۰ لیتر از نوع V۸ دارد. در مدل جدید این خودرو شاهد بهینه‌سازی‌هایی برای ارتفاع خودرو و همچنین ویژگی‌های آئرودینامیک آن هستیم. این خودروی فوق‌سریع، به لحاظ وزن نیز نسبت به دیگر همقطاران خودش وزن بسیار مناسبی دارد و نزدیک به ۱ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است.

جالب است بدانید کوئنیگزگ مدعی است خودروی کوئنیگزگ آگرا آر. اس، به سرعتی نزدیک به ۴۵۷ کیلومتر نیز دست پیدا کرده است، اما از آنجایی که این سرعت به‌صورت رسمی در جایی ثبت نشده نمی‌توان روی این ادعا حساب زیادی باز کرد.

رینگ‌های آلومینیومی، طراحی منحصر به فرد باز و بسته شدن در‌های خودرو، سیستم ثبات خودرو در جاده (Traction Control) و سامانه چراغ‌های خودرو را می‌توان از دیگر ویژگی‌های کوئنیگزگ آگرا آر. اس نام برد تا این خودرو به یکی از جذاب‌ترین محصولات برند کوئنیگزگ، تبدیل شود.


هنسی ونوم اف ۵، (Hennessy Venom F۵)، سرعتی برابر با ۴۸۴ کیلومتر بر ساعت

با سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

در این قسمت به خودرویی رسیدیم که هنوز رسماً راهی بازار نشده اما جزو سریع‌ترین خودروهای جهان است و اولین بار در نمایشگاه سِما (SEMA) که در سال ۲۰۱۷ در لس‌وگاس برگزار شده بودیم، خبر‌هایی از عزم هنسی برای ساخت هنسی ونوم اف ۵ به گوش رسید. هنسی برای ساخت این خودرو وسواس زیادی به‌خرج داد و به همین دلیل نیز ساخت بدنه، پیشرانه و سیستم اگزوز هنسی ونوم اف ۵، تماماً بدون همکاری با دیگر شرکت‌ها، توسط مهندسین هنسی طراحی شده است.

هنسی به اندازه‌ای در خصوص این خودرو اطمینان به‌نفس دارد که هنوز راهی بازار نشده، مدعی است هنسی ونوم اف ۵ به سرعتی برابر با ۴۸۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد. یک پیشرانه ۷.۴ لیتری از نوع V۸ در این خودرو فوق‌سریع تعبیه شده تا ۱۶۰۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار دهد. به این ترتیب انتظار می‌رود به لطف این پیشرانه قدرمند، و طراحی دقیق مهندسین هنسی، خودروی ونوم اف ۵ رکورد سریع‌ترین خودروی دنیا را از کوئنیگزگ آگرا آر. اس، بگیرد و افتخار سریع‌ترین خودروی دنیا را از آن خود کند.

هنسی مدعی است ونوم اف ۵، در عرض تنها ۲.۰ ثانیه به سرعتی معادل یک‌صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و گفته می‌شود این خودرو در زمانی نزدیک به ۳۰ ثانیه حدود ۴۰۰ کیلومتر سرعت می‌گیرد. بدنه ونوم اف ۵ از الیاف کربن ساخته شده و از قرار معلوم با خودروی سریع و چابکی طرف هستیم که وزن بسیار کمی دارد و حدود ۱ تن و ۳۰۰ کیلوگرم است.

هنسی وعده داده تا خودروی ونوم اف ۵ در سال ۲۰۱۹ راهی بازار شود و مطمئن هستیم حضور این خودرو، جایی برای این واقعیت باقی نمی‌گذارد که هنسی سریع‌ترین خودروی دنیا را روانه بازار کرده است.

در این قسمت به پایان فهرست سریع‌ترین خودرو‌های ۲۰۱۹ رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات جالبی از خودرو‌های سریع سال ۲۰۱۹ دارید در قسمت نظرات نام و مشخصات این خودرو‌ها را با ما و سایر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: themysteriousworld

برترین‌ها

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395486

ثبت نظر

-