اپلیکیشن های مترجم کاربردی

  • کد خبر : 395466
  • 04 اسفند 1399 - 22:51
اپلیکیشن های مترجم کاربردی

 

اپلیکیشن های مترجم

اپلیکیشن های مترجم می‌توانند به شما در تمام این موارد کمک کنند، البته که تعداد اپلیکیشن های مترجم که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند، کم هستند؛

 هیچ‌کدام از ما به همه زبان‌های دنیا مسلط نیستیم؛ اما شاید در کار‌های روزمره یا سفر‌های خارجی نیاز داشته باشیم تا منظورمان را به افراد دیگر منتقل کنیم یا بخواهیم متن روی یک عکس یا نوشته‌های یک محصول را متوجه شویم که در حالت عادی شاید کار آسانی نباشد.

 اما شما اگر کمی از یکی از زبان‌های بین‌المللی را هم بلد باشید، دیگر در هیچ‌کدام از این اپلیکیشن‌ها به مشکل بر نمی‌خورید. برنامه‌های ترجمه وقتی شما به یک کشور دیگر سفر می‌کنید که در آن نمی‌توانید از زبان مادری‌تان استفاده کنید، نجات‌دهنده شما هستند.

این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا از تایپ دستی استفاده کنید؛ بعضی از آن‌ها این قابلیت را دارند که صدا را برای‌تان ترجمه کنند و برخی هم می‌توانند از روی عکس، متن داخل آن را برای‌تان ترجمه کنند. تصور کنید اگر فقط تایپ دستی وجود داشت و می‌خواستید یکی از کلمات چینی را تایپ کنید، این کار حتما برای غیرچینی‌زبانان خنده‌دار و سخت بود. در اینجا چند اپلیکیشن مترجم را به شما معرفی می‌کنیم که هر کدام از آن‌ها جزو بهترین اپلیکیشن‌های مترجم در دنیا هستند.

iTranslate

یکی از شناخته‌شده‌ترین اَپ‌های ترجمه در دنیا اَپ iTranslate است که بیش از ۵۱۰۰۰ نفر در iTunes به آن رأی داده‌اند که بیشتر آن‌ها ۴ ستاره یا ۵ ستاره بوده است. این اَپ ۱۰۰ زبان مختلف را ترجمه می‌کند و یک نسخه مخصوص برای Apple Watch تعبیه شده است که می‌توانید آن‌چه را که می‌خواهید، روی مچ دست خود ترجمه کنید. اَپ اولیه و پایه رایگان است، اما برای نسخه حرفه‌ای آن باید هزینه پرداخت کنید؛ یعنی سالانه ۳۹.۹۹ دلار یا ماهانه ۴.۹۹ دلار. از قابلیت‌های آن می‌توان به دسترسی به صورت آفلاین، ترجمه وب‌سایت، حالت صوتی و نشان دادن حالات مختلف فعل اشاره کرد. نسخه پایه و ابتدایی آن را می‌توانید به صورت رایگان از iTunes یا Google Play دانلود کنید.

با این‌که این اَپ مخصوص آیفون است، اما نسخه اندروید آن نیز موجود است که شامل بیش از ۵۰ زبان مانند فارسی، انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، چینی، عربی، دانمارکی، ترکی، تایلندی، اوکراینی، روسی، اسپانیایی، ایسلندی، ایرلند و … است. برای تهیه این اَپ از سایت‌های خارجی نسخه رایگان آن شامل تمام امکانات نیست، اما در سایت‌های فارسی می‌توانید نسخه کامل آن را دانلود کنید.


>>>بیشتر بخوانید:

بهترین اپلیکیشن‌های فایل منیجر برای iOS

۵ اپلیکیشن برای ثبت سلفی‌های متفاوت و جذاب

Microsoft Translator

اپلیکیشن های مترجم

یکی دیگر از اسم‌های بزرگ و سرشناس در فهرست بهترین اپلیکیشن‌های مترجم موبایل مایکروسافت ترنسلیتور است. رابط کاربری این سرویس به مراتب از گوگل ترنسلیت ساده‌تر است، به همین دلیل کاربران زیادی آن را به محبوب‌ترین سرویس مترجم دنیا ترجیح می‌دهند. در صفحه خانه اپلیکیشن، چهار حباب دیده می‌شوند. کاربرد آن‌ها از روی آیکون‌های‌شان به خوبی مشخص است؛ ترجمه صوت، ترجمه گفتگو، ترجمه تصویر و ترجمه متن به صورت مستقیم با استفاده از این چهار گزینه قابل دسترسی هستند.

یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده و منحصربه‌فرد مایکروسافت ترنسلیتور در مقایسه با دیگر اپلیکیشن‌های مترجم موبایل توانایی ترجمه پیام کاربر برای تعداد زیادی شنونده است، به‌طوری که می‌توان از آن در کنفرانس‌ها که افرادی از زبان‌های مختلف حضور دارند، بهره برد. برای این کار، ابتدا حالت گفتگو را انتخاب کنید. سپس کدی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این کد را می‌بایست در اختیار شنوندگان قرار بدهید تا از طریق آن به مکالمه شما ملحق شوند.

همین‌طور که شما داخل اپلیکیشن صحبت کرده یا تایپ می‌کنید، افراد ملحق‌شده، ترجمه گفته‌های‌تان را به زبان مورد نظرشان مشاهده خواهند کرد. اگر چه تعداد زبان‌های پشتیبانی‌شده توسط مایکروسافت ترنسلیتور در مقایسه با گوگل ترنسلیت کمتر است، اما همانند آن رایگان بوده و در عوض قابلیت‌های منحصربه‌فردی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.


Waygo

اپلیکیشن های مترجم

این اپلیکیشن تنها زبان‌های انگلیسی، چینی، ژاپنی و کره‌ای را ترجمه می‌کند که با وجود این، از آن‌جا که به صورت آفلاین کار می‌کند، می‌تواند کمک بسیار خوبی باشد. بخش دوربین این برنامه بسیار عالی است؛ تنها کافی است دوربین را روی علامت‌ها یا منو‌ها بگیرید، سپس ترجمه آن ظاهر می‌شود. اپلیکیشن Waygo برای افرادی که علاقه‌مند به غذا و خوراکی هستند، بسیار مناسب است؛ زیرا در بخش تصویر می‌توانید منو را ترجمه کرده و از سردرگمی این‌که چه چیزی را باید سفارش دهید، خارج شوید. همچنین این برنامه به شما در تلفظ و ادای کلمات کمک می‌کند. این برنامه را می‌توانید به صورت رایگان از iTunes و Google Play دانلود کنید.


Google Translate

٧ دستیار مترجم محبوب

این اَپ به شما کمک می‌کند همه کار‌ها را خود انجام دهید؛ زیرا ۱۰۳ زبان را ترجمه می‌کند که پنجاه‌ونه تای آن‌ها به صورت آفلاین قابل دسترس هستند. ۹۳ زبان از زبان‌های این برنامه این قابلیت را دارند که به جای نوشتن از دستخط خود استفاده کنید یا ۳۷ زبان قابلیت دوربین مترجم دارند؛ به این صورت که دوربین را روی متن نگه می‌دارید، سپس ترجمه آن را می‌بینید.

کار با Google Translate بسیار راحت است و در قسمت بالا گزینه‌هایی شامل نوشتن با دستخط خود، عکس‌گرفتن، صحبت یا نوشتن است. این اَپ به صورت رایگان در iTunes و Google Play وجود دارد. با توجه به امکانات این مترجم، ما به عنوان کاربران فارسی‌زبان می‌توانیم به ویرایش ترجمه‌های فارسی که درست نیستند، کمک کنیم.


iTranslate Voice

اپلیکیشن های مترجم

با استفاده از اَپ iTranslate Voice می‌توانید به ۴۰ زبان صحبت کنید که نه تنها دارای عبارت‌ها و اصطلاح‌های مفید از پیش آماده شده است، بلکه یک مترجم صوتی مخصوص دارد. تنها کافی است با گوشی همراه خود صحبت کنید و این برنامه صدای شما را در لحظه به زبان انتخابی شما ترجمه می‌کند. علاوه بر این می‌توانید نسخه چاپی صدای خود را کپی یا منتشر و عبارت‌های مورد علاقه خود را ذخیره کنید.

نسخه رایگان این برنامه را می‌توانید از iTunes و Google Play دانلود کنید. زبان‌های این اَپ شامل عربی، باسک، کاتالان، چینی، کرواسی، چک، دانمارکی، هلندی، انگلیسی (بریتانیایی، آمریکایی و استرالیایی)، فنلاندی، فرانسوی، فرانسوی (کانادایی)، گالیسی، آلمانی، یونانی، عبری، هندی، مجارستانی، اندونزیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، مالایی، نروژی، لهستانی، پرتغالی (پرتغال و برزیل)، رومانیایی، روسی، اسلواکی، اسپانیایی (اسپانیا، آمریکا و مکزیک)، سوئدی، تایلندی، ترکی، اوکراینی و ویتنامی است.



TripLingo

٧ دستیار مترجم محبوب

یکی از بدترین احساسات در زمان مسافرت به کشور‌های خارجی، رو‌به‌رو شدن با اصطلاحی ناآشنا است! نرم‌افزار TripLingo به وسیله ارایه ترجمه در سطوح مختلف، کار را برای شما آسوده خواهد کرد. دسته‌بندی‌های این اپلیکیشن رسمی (formal)، غیررسمی (casual)، عامیانه (slang) و نامتعارف (crazy) است. بعد از واردشدن به اپلیکیشن با گشت و گذار در میان اصطلاحات پیش‌فرض موجود در پایگاه داده آن، دایره لغات و اصطلاحات خود را افزایش بدهید.

به این ترتیب شانس برخوردکردن با اصطلاحی ناآشنا کاهش پیدا می‌کند. در فهرست بهترین اپلیکیشن‌های مترجم موبایل کنونی، TripLingo برای افراد مسافر یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها است. با استفاده از آن با فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشور‌های مختلف همچون نحوه سلام‌کردن، آداب معاشرت، نحوه سفارش غذا در رستوران‌های کشور‌های مختلف و دیگر موارد آشنا خواهید شد.

از جمله قابلیت‌های ویژه TripLingo هم، چون تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌های مترجم موبایل توانایی ترجمه از روی صوت و تصویر است. در این نرم‌افزار راهکاری خاص برای یادگیری یک زبان خارجی ارایه شده است، به همین دلیل برای اهداف آموزشی نیز می‌توانید از آن بهره ببرید.


Naver Papago Translate

اپلیکیشن های مترجم

بعد از بازکردن این اپلیکیشن، بلافاصله محیطی که می‌بایست متن مورد نظر به منظور ترجمه را در آن وارد کنید، مشاهده خواهید کرد. در کنار آن سه نوار دیگر برای دسترسی به قابلیت‌های نرم‌افزار وجود دارد. Naver Papago Translator به عنوان یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های مترجم موبایل کنونی از ١٣ زبان مختلف پشتیبانی کرده و قادر است از طریق صوت، متن و حتی تصویر به ترجمه محتوا‌های مختلف بپردازد.

با انتخاب Papago Mini، در محیط وب به این ابزار مترجم دسترسی پیدا خواهید کرد. در ادامه یک جعبه کوچک در کنار آیکون طوطی در گوشه مرورگر نمایش داده خواهد شد. اکنون می‌توانید حین گشت و گذار در وب هر متنی را از هر وب‎‌سایتی انتخاب کرده و ترجمه آن را به زبان مورد نظر مشاهده کنید.

علاوه بر تمامی ویژگی‌های ذکر شده، Papago قادر است عبارت‌های پرکاربرد توسط کاربر را ذخیره کند تا دسترسی به محتوا‌های پرکاربرد راحت‌تر صورت بگیرد. یکی از قابلیت‌های بسیار جالب این ابزار که در فهرست بهترین اپلیکیشن‌های مترجم موبایل منحصربه‌فرد است، توانایی ترجمه کل محتوای یک وب‌سایت محسوب می‌شود.

روزنامه شهروند

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395466

برچسب ها

ثبت نظر

-