بهترین دستبند‌های سلامتی و ساعت‌های ورزشی

  • کد خبر : 395364
  • 04 اسفند 1399 - 17:38
بهترین دستبند‌های سلامتی و ساعت‌های ورزشی

 

 

در گذشته وسایل همراه یک ورزشکار به محصولاتی خاص و محدود، خلاصه می‌شد اما چند سالی هست که شرکت‌های بزرگ فناوری جهان، به معرفی گجت‌ها و اپلیکیشن‌هایی می‌پردازند، که در بهبود شرایط ورزشی، بررسی سلامت ورزشکار و مدیریت زمان ورزش، کمک شایانی می‌کنند.در این مقاله ما به بهترین دستبند سلامتی ، ورزشی و فیتنس بازار ایران و جهان خواهیم پرداخت.

دستبند سلامتی

Mi Band 3

نگاهی به بهترین دستبندهای ورزشی جهان
شرکت شیائومی یکی از شرکت‌های مشهور تولیدکننده محصولات ورزشی و سلامتی به‌حساب می‌آید. دستبند هوشمند این شرکت، یکی ارزان‌ترین محصولات قابل‌خرید در ایران است. نسخه سوم این دستبند، قیمتی ۳۰ دلاری دارد.

می‌بند ۳ تا ۵۰ متر زیر آب دوام دارد، یک صفحه‌نمایش لمسی OLED دارد و می‌تواند تا ۴۸ کاراکتر را در صفحه‌نمایش نشان دهد. سیستم ورزشی به‌کاربرده شده در این دستبند، چندان دقیق نیست اما با این قیمت نمی‌توان انتظار یک محصول کامل را از شیائومی داشت.

باتری می‌بند ۳ با هربار شارژ، ۲۰ روز دوام می‌آورد و در کمتر از چند ساعت شارژ می‌شود. کیفیت می‌بند ۳ از می‌بندهای قبلی بالاتر است و می‌تواند خریدی مناسب به‌حساب بیاید. در نظر داشته باشید که نسخه ۴ می‌بند، در چند هفته آینده معرفی خواهد شد. به نظر می‌رسد Mi Band 4 به یک صفحه‌نمایش رنگی مجهز شده باشد.


Samsung Galaxy Watch

دستبند سلامتی
گلکسی واچ یکی از محصولات بسیار لوکس بازار فناوری است. این ساعت ۲۷۹ دلاری، با یک بار شارژ کردن تا چهار روز دوام خواهد آورد. موضوعی که باعث می‌شود استفاده از این محصول تا حدود زیادی راحت‌تر از دیگر محصولات معرفی‌شده باشد.

بااین‌حال، افزایش باتری باعث شده تا وزن گلکسی واچ از میزان استاندارد کمی بیشتر باشد. تغییری که روی استفاده از این ساعت در خواب تأثیر گذار است. بر خلاف اپل واچ، گلکسی واچ با تمامی سیستم‌عامل‌های موبایل هماهنگ است و می‌تواند یک گزینه مناسب برای کاربران اندرویدی باشد.

سیستم ورزشی این ساعت، شباهت زیادی به اپل واچ دارد. هرچند در بررسی‌های تخصصی، فیت‌بیت و اپل‌واچ، دقت بیشتری در تشخیص حرکات کاربر دارند. در نظر داشته باشید که نسخه جدید این ساعت به‌زودی به بازار ارائه می‌شود و به‌احتمال‌زیاد مشکلات نسخه اول گلکسی را بهبود خواهد داد.


Apple Watch Series 4

ساعت جدید اپل بدون شک بهترین محصول ورزشی معرفی‌شده توسط این شرکت به‌حساب می‌آید. طراحی فوق‌العاده، کیفیت ساخت بسیار بالا و توانایی‌های متنوع این محصول، باعث شده تا اپل واچ ۴، به یک گجت کامل و کارآمد تبدیل شود.

در این محصول سه حلقه نرم‌افزاری قرار داده‌شده تا شرایط جسمانی کاربران را زیر نظر داشته باشد. حلقه اول که به رنگ آبی است به شما اعلام می‌کند که هر یک ساعت یک بار باید بلند شوید و چند قدم حرکت کنید. برای تکمیل حلقه سبز رنگ میانی باید حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید. حلقه بیرونی که از دو حلقه دیگر سخت‌تر است، میزان کالری سوزانده شده در بدن شما را محاسبه می‌کند.

بسیاری از ورزش‌های ساده مثل قدم زدن و دویدن، به‌صورت خودکار در اپل واچ ۴ شناسایی می‌شوند. بااین‌حال ورزش‌های حرفه‌ای مثل یوگا را باید به‌صورت دستی در این ساعت گران‌قیمت وارد کنید.

نگاهی به بهترین دستبندهای ورزشی جهان

بررسی خودکار شرایط قلبی کاربر نیز از نکاتی است که به بهترین نحو ممکن در این ساعت انجام می‌شود. با تغییر شرایط قلبی کاربر، مثل افزایش یا کاهش ضربان یا ریتم نامنظم قلب، اطلاعات لازم در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. در صورت مشکل شدید جسمی مثل بیهوشی یا سقوط، ساعت جدید اپل می‌تواند به‌صورت خودکار با پلیس و اورژانس تماس بگیرد و اطلاعات مکانی کاربر را در اختیار مسئولین مرتبط قرار دهد. هرچند در ایران امکان استفاده از این توانایی وجود ندارد.

اپل اپلیکیشن اختصاصی بررسی و آنالیز خواب را برای این ساعت معرفی نکرده، اما می‌تواند چندین برنامه رایگان و پولی را از اپ‌استور دانلود کنید. باتری تنها یک روز دوام می‌آورد که نکته‌ای منفی در بین ساعت‌های هوشمند ارائه‌شده توسط شرکت‌های مختلف به‌حساب می‌آید.

به‌طور خلاصه، اپل واچ یک ساعت لوکس و کارآمد است. قیمت محصول از ۳۹۹ دلار آغاز می‌شود که هزینه‌ای هنگفت برای یک ساعت ورزشی به‌حساب می‌آید. علاوه بر این، رفتار انحصاری شرکت اپل باعث شده تا برای استفاده از محصولات متنوع این شرکت، نیاز به خرید گوشی آیفون باشد. موضوعی که یک نکته بسیار منفی برای کاربران ایرانی علاقه‌مند به این ساعت است.


دستبند سلامتی Fitbit Versa

دستبند سلامتی
دومین ساعت هوشمند ارائه‌شده توسط Fitbit یک محصول منحصربه‌فرد و زیبا است. فیت‌بیت در تمامی محصولات گذشته خود، به کیفیت و دقت اندازه‌گیری مشهور بوده و ورسا نیز در این زمینه عملکردی مناسب دارد. این بار اما کیفیت ساخت و طراحی ساعت نیز بهبود پیداکرده که نشان از پیشرفت این شرکت در تولید ساعت‌های هوشمند دارد.

این ساعت ۱۹۹ دلاری، امکاناتی مشابه با ساعت اپل را با قیمتی ارزان‌تر در اختیار شما قرار می‌دهد. ورسا با GPS، حرکات ورزشی شما را بررسی می‌کند و اطلاعات لازم را در اختیار برنامه اختصاصی این ساعت و دیگر برنامه‌های ورزشی موجود در سیستم‌عامل‌های مختلف می‌گذارد.

ورسا به سیستم آنالیز قلب نیز مجهز است و می‌تواند به‌عنوان یک همراه و گجت سلامتی، به بررسی شرایط قلب کاربر بپردازد. البته امکانات فیت‌بیت ورسا در این زمینه، از اپل واچ ۴ کمتر است.

وزن کم این ساعت باعث می‌شود که حتی در هنگام استراحت هم مشکل خاصی در استفاده از فیت‌بیت ورسا وجود نداشته باشد. این ساعت هوشمند، به‌صورت خودکار، شرایط خواب کاربر را بررسی می‌کند که نکته‌ای مثبت در برابر ساعت اپل به‌حساب می‌آید.



Fitbit Charge 3

دستبند سلامتی
دستبند ورزشی جدید شرکت فیت‌بیت نیز از محصولات بسیار جذاب در بین گجت‌های سلامتی به‌حساب می‌آید. یک محصول سبک با قیمتی کم‌وبیش مناسب که با صفحه‌نمایش سیاه‌وسفید خود، جذابیتی خاص پیداکرده است.

بررسی شرایط قلب و حرکات ورزشی در این بند، با دقت بالا انجام می‌شود. بااین‌حال باید با این موضوع را در نظر بگیرید که سنسور GPS در این دست‌بند قرار داده نشده و می‌تواند یک نقطه‌ضعف مهم به‌حساب بیاید.

از طرف دیگر بررسی مشکلات تنفسی در خواب، نیاز به خرید برنامه اختصاصی این شرکت دارد که یک امتیاز منفی دیگر در سبد «شارژ ۳» است. باتری تا یک هفته دوام می‌آورد و تنها در یک ساعت، به شارژ کامل می‌رسد. با در نظر گرفتن قیمت ۱۲۹ دلاری این محصول می‌توان از بسیاری از ضعف‌های فیت‌بیت شارژ ۳، چشم‌پوشی کرد.


>>>بیشتر بخوانید:

لامپ‌های هوشمند و فواید استفاده از آن‌ها

Samsung Gear Fit2 Pro

نگاهی به بهترین دستبندهای ورزشی جهان
دومین محصول شرکت سامسونگ در لیست ما، یک ساعت و دستبند ورزشی است. Gear Fit2 Pro که قیمتی ۱۵۰ دلاری دارد، از تمامی امکانات یک ساعت ورزشی هوشمند بهره می‌برد.

صفحه‌نمایش رنگی این ساعت می‌تواند جذابیت بیشتری از دست‌بندهای سیاه‌وسفید داشته باشد. بااین‌حال همین صفحه‌نمایش باعث شده تا باتری دستگاه تنها یک روز دوام داشته باشد.

ساعت با هر دو سیستم‌عامل اندروید و ‌iOS هماهنگ است. بررسی‌های ورزشی کیفیتی متوسط دارد و نمی‌تواند به‌صورت مستقیم به رقابت با فیت‌بیت و اپل واچ بپردازد. انتظار می‌رود سامسونگ نسخه‌ای جدید از این محصول را در ماه‌های آینده به بازار معرفی کند.


Moov Now

نگاهی به بهترین دستبندهای ورزشی جهان
Moov Now یکی از محبوب‌ترین محصولات سلامتی و ورزشی جهان به‌حساب می‌آید. یک همراه ورزشی بدون صفحه‌نمایش که به‌صورت اختصاصی برای افراد علاقه‌مند به دویدن ارائه‌شده است.

به دلیل نبود صفحه‌نمایش، برای استفاده Moov Now نیاز به همراه داشتن یک گوشی اندرویدی یا اپل دارید. بررسی حرکات ورزشی کاربر از طریق دو سنسور دستی و شانه‌ای انجام می‌شود. دقت Moov Now بسیار بالا است اما ازنظر امکانات نمی‌توان این محصول را با دیگر ساعت‌های ورزشی و دستبندهای سلامتی مقایسه کرد.

این موضوع را در نظر داشته باشید که خرید پکیج کامل این محصول، امکاناتی برابر با دیگر ساعت‌های فناوری را در اختیار شما قرار می‌دهد. Moov Now در کنار دستبند، یک سنسور قلب و تنفس را نیز به فروش می‌رساند.

باتری این دستبند ۴۹ دلاری، از نوع باتری ساعت است و تا ۶ ماه دوام خواهد داشت. طراحی جالب و متفاوت این دستبند باعث شده تا بسیاری از دوندگان و ورزشکاران، از Moov Now به‌عنوان یک وسیله جذاب بهره ببرند.



Garmin Vivosmart 4

نگاهی به بهترین دستبندهای ورزشی جهان
Vivosmart 4 یک دستبند ورزشی هوشمند و کم‌وبیش ارزان‌قیمت است که با قیمتی حدود ۱۰۰ دلار در بازار ایران قابل تهیه است. این دستبند به یک سیستم بررسی ضربان قلب مجهز شده و می‌تواند میزان انرژی کاربر را پس از چند روز استفاده، محاسبه کند.

Vivosmart 4 از جی‌پی‌اس بهره نمی‌برد اما با استفاده از سنسورهای دیگر و GPS گوشی شما، بسیاری از حرکات ورزشی را در خود ذخیره می‌کند. این دستبند با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS هماهنگ است و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کاربران هر دو سیستم‌عامل باشد.

باتری دستبند تا ۷ روز دوام دارد اما شارژ دوباره آن ممکن است چندین ساعت طول بکشد. Vivosmart 4 را می‌توانید در هنگام شنا نیز استفاده کنید. این دستگاه حرکات ورزشی در آب را بررسی و به برنامه اختصاصی این شرکت ارسال می‌کند.


Huawei Band 3 Pro

نگاهی به بهترین دستبندهای ورزشی جهان

بند ۳ پرو یک محصول بسیار کاراد از شرکت چینی هواوی است که از تمامی امکانات ساعت‌های هوشمند و گران‌قیمت بهره می‌برد. این محصول ۷۰ دلاری جی‌پی‌اس دارد، ضد آب است و به سنسور ضربان قلب نیز مجهز شده است.

باتری تا ۱۴ روز دوام دارد و در کمتر از چند ساعت به شارژ کامل می‌رسد. کیفیت محاسبه ضربان قلب بالا است و جی‌پی‌اس نیز با سرعتی نه‌چندان بالا اما دقیق، جایگاه شما را به برنامه‌های ورزشی ارسال می‌کند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395364

برچسب ها

ثبت نظر

-