نقص فنی گلکسی فولد/اولین گوشی با صفحه‌نمایش تاشو

  • کد خبر : 395352
  • 04 اسفند 1399 - 16:39
نقص فنی گلکسی فولد/اولین گوشی با صفحه‌نمایش تاشو
شرکت کره‌ای سامسونگ در روز‌های اخیر بازهم با اخبار منفی در صدر خبر‌های فناوری جهان قرارگرفته است. انتشار گلکسی فولد که اولین گوشی با صفحه‌نمایش خمیده و تاشو جهان به‌حساب می‌آید، به دلیل نقص فنی تا اطلاع ثانوی به تأخیر افتاده است.

این اولین بار نیست که اشتباهات شرکت سامسونگ در زمینه طراحی محصولات دیجیتال، به یک آبروریزی بزرگ تبدیل می‌شود. تبلت جدید سامسونگ با نام تب S۵E نیز با مشکل آنتن‌دهی وای‌فای روبرو است و البته هنوز آن‌قدر‌ها از انفجار باتری گلکسی نوت ۷ نگذشته تا آن را فراموش کنیم.

با توجه به اتفاقات اخیر، در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به‌تمامی گاف‌ها و اشتباهات عجیب و مهم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید محصولات خانگی و دیجیتال جهان. اشتباهاتی که بدون شک در تضعیف جایگاه شرکت سامسونگ در سال‌های اخیر، تأثیر گذار بوده است.

 نقص فنی گلکسی فولد

چند ماه پیش بود که سامسونگ با سر و صدای زیاد، گلکسی فولد را به‌عنوان اولین گوشی با صفحه‌نمایش خمیده، به بازار فناوری جهان معرفی کرد. یک محصول فوق‌العاده جذاب که به نظر می‌رسید به‌عنوان قدم اول در ساخت محصولاتی با صفحه‌نمایش خمیده، بسیار پر اهمیت باشد.

بااین‌حال با ارائه محصول به سایت‌های مختلف برای بررسی تخصصی آن، مشخص شد که فولد در زمینه طراحی صفحه‌نمایش دچار مشکل است. صفحه‌نمایش گلکسی فولد بعد از چند روز استفاده، از محل خمیدگی دچار شکستگی می‌شود. موضوعی که تعجب بسیاری از کارشناسان و کاربران را به همراه داشته است.

طراحی یک گوشی با صفحه‌نمایش تاشو، در اولین قدم نیاز به طراحی، بررسی و تست صفحه‌نمایشی مناسب این گوشی دارد. پیش‌ازاین سامسونگ ادعا کرده بود که این صفحه‌نمایش را چند هزار بار مورد تست قرار داده تا به طراحی نهایی برسد.

علاوه بر مشکل مقاومت صفحه‌نمایش، لایه بیرونی صفحه‌نمایش فولد نیز دچار مشکل است. به شکلی که باعث شده بسیاری از کارشناسان به‌اشتباه آن را به‌عنوان یک محافظ، از صفحه‌نمایش گلکسی فولد جدا کنند.

این دو ایراد بزرگ در کنار هم باعث شده تا سامسونگ تصمیم بگیرد تا ارائه گلکسی فولد را تا اطلاع ثانوی به تأخیر بیندازد. افرادی که این محصول را پیش‌خرید کرده‌اند می‌توانند سفارش خورد را لغو کنند یا تا زمان نامشخص ارائه نهایی این محصول صبر کنند.


گلکسی تب S۵E و مشکل آنتن وای‌فای (۲۰۱۹)

چند سال قبل بود که اپل و آیفون ۴ این شرکت، دچار مشکلات عجیب آنتن‌دهی شد. به نظر می‌رسد سامسونگ سال‌ها بعد از اپل، همان اشتباه را در زمینه طراحی گلکسی تب S۵E تکرار کرده است.

درست مثل آیفون ۴، مشکل تبلت جدید سامسونگ نیز به محل قرار گرفتن آنتن وای‌فای این محصول مرتبط است. در واقع با نحوه نگه‌داشتن تبلت توسط کاربر، کیفیت و سرعت وای‌فای دچار افت می‌شود و حتی ممکن است به‌طور کامل قطع شود.

بسیاری از کاربران، تبلت S۵E خود را برای تعمیر و تعویض به شرکت سامسونگ برگردانده‌اند، اما محصولات جایگزین هم دچار همین مشکل بوده است. شرکت سامسونگ هنوز پاسخی مشخص به ویدیو‌های ارسالی کاربران از مشکلات این تبلت ارائه نکرده است. بااین‌حال پیش‌بینی می‌شود که این شرکت مثل اشتباهات پیش‌ازاین، محصول را از بازار جمع‌آوری کند.

>>>بیشتر بخوانید:

گلکسی فولد؛ اولین گوشی سامسونگ با صفحه‌نمایش تاشو


انفجار گلکسی نوت ۷ (۲۰۱۶)

گلکسی نوت ۷ یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های ارائه‌شده توسط سامسونگ بود که با هوشمندی این شرکت و با زمان‌بندی درست توانست به محبوبیتی بیشتر از آیفون برسد. بااین‌حال چند روز بعد از ارائه این محصول، اخباری در زمینه انفجار گلکسی نوت ۷ منتشر شد که در ساعات اولیه بیشتر به شایعاتی از شرکت‌های رقیب شبیه بود تا واقعیت.

 نقص فنی گلکسی فولد

هرچند با گذشت چند روز مشخص شد که این مشکل و گاف بزرگ واقعیت دارد و باتری گوشی گلکسی نوت ۷ دچار مشکل است. انفجار این گوشی در جیب کاربران و در هنگام شارژ گوشی باعث شد که سامسونگ مجبور شود تمامی گوشی‌های خریداری‌شده را به شرکت بازگرداند.

علاوه بر این تعدادی از کاربرانی که دچار حادثه شدند، توانستند با حضور در دادگاه، مبالغ زیادی را به‌عنوان خسارت از شرکت سامسونگ دریافت کنند. گلکسی نوت ۷ بزرگ‌ترین اشتباه تاریخی شرکت سامسونگ در بخش موبایل به‌حساب می‌آید که ضرر‌های مادی و معنوی آن برای این شرکت، غیر قابل محاسبه است.

در پایان این شرکت مجبور شد تا مبلغ پرداخت‌شده توسط کاربران را به همه خریداران بازگرداند. گوشی‌های نوت ۷ نیز پس از تعمیر با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت اولیه، به‌عنوان محصولات دست‌دوم به بازار ارائه شدند.


ماکروویو و برق‌گرفتگی (۲۰۰۹)

در سال ۲۰۰۹ نام شرکت سامسونگ در یک اتفاق ناگوار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد. هرچند محصولات خانگی شرکت سامسونگ توسط تیمی متفاوت با تیم موبایل طراحی و ساخته می‌شود، اما به نظر می‌رسد اشتباهاتی مشابه در هر دو بخش در حال تکرار است.

 نقص فنی گلکسی فولد

در این اتفاق محصولات شرکت سامسونگ که با کد SMH۹۱۵۱ شناخته می‌شدند، ممکن در بود هنگام اتصال به برق، کاربر را دچار برق‌گرفتگی کنند. موضوعی بسیار جدی که حتی دولت آمریکا را به یک جنگ رسانه‌ای با شرکت سامسونگ وارد کرد.

پروسه جمع‌آوری این ماکروویو حدوداً دویست دلاری، چندین سال طول کشید و البته نارضایتی زیادی را در بین کاربران محصولات این شرکت ایجاد کرد. هرچند این مشکل خاص، صدمات جانی شدیدی را به کاربران وارد نکرد، اما می‌تواند به‌عنوان یکی از تیره‌ترین نقاط تاریخی این شرکت به‌حساب بیاید.


انفجار در ماشین لباس‌شویی سامسونگ (۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱)

بزرگ‌ترین اشتباه شرکت سامسونگ که خطرات بسیار زیادی را در کشور‌های استرالیا و آمریکا ایجاد کرد، به یکی از محصولات خانگی این شرکت برمی‌گردد. چندین مدل از ماشین لباس‌شویی‌های ارائه‌شده در کشور‌های فوق، در زمانی نامعلوم دچار آتش‌سوزی می‌شدند. اتفاقی که می‌توانست تمامی یک خانه و آپارتمان را دچار حریق کند.

 نقص فنی گلکسی فولد

بیش از ۲۰ هزار ماشین لباسشویی این شرکت بعدازاین اتفاق در یک پروسه سه ساله برای تعمیرات به شرکت سامسونگ بازگردانده شد. میزان رضایت کاربران از این پروسه تنها ۴۰ درصد بود که نشان می‌دهد شرکت سامسونگ، تعداد زیادی از کاربران خود را با این اشتباه ازدست‌داده است. مشکل البته با تعمیر ماشین لباس‌شویی‌ها حل نشد و آتش‌سوزی در بعضی از محصولات تعمیر شده نیز ادامه داشت.

این البته پایان کار نبود و یکی دیگر از محصولات جدیدتر این شرکت نیز این بار در آمریکا دچار حریق شد. تعمیر تمامی ماشین لباسشویی‌های مذکور از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ طول کشید که هزینه زیادی را چه از نظر تعمیرات و چه شکایات و جریمه‌های پرداختی برای شرکت سامسونگ داشت. مبلغی که در تاریخ این شرکت بی‌سابقه بوده است.


سرمایه‌گذاری در سیستم‌عامل تایزن (۲۰۱۳)

سرمایه‌گذاری شرکت سامسونگ در سیستم‌عامل لینوکسی تایزن از سال ۲۰۱۳ آغاز شد. این شرکت باور داشت که برای موفقیت بیشتر، نیاز به داشتن یک سیستم‌عامل اختصاصی دارد تا بتواند با محصولات اپل و گوگل، رقابتی مستقیم داشته باشد.

تایزن یک لینوکس پیشرو بود که قرار بود جایگزین سیستم‌عامل محبوب میگو شود. میگو که در گوشی‌های نوکیا به محبوبیت زیادی رسیده بود، با بی‌مهری این شرکت کنار گذاشته شد. برنامه‌نویسان میگو بعدازاین جدایی به دو دسته یولا و تایزن تقسیم شدند. سامسونگ البته در انتخاب سیستم‌عامل تایزن دچار اشتباه نشده بود، زیرا تایزن یک سیستم‌عامل فوق‌العاده قدرتمند به‌حساب می‌آید.

مشکل بزرگ در پروژه تایزن، عدم پیش‌بینی صحیح این شرکت و دو دستگی در بین مدیران سامسونگ بود. در واقع با تمامی سرمایه‌گذاری‌های سامسونگ روی تایزن، این شرکت هیچ‌گاه به این پروژه اطمینان نکرد و همچنان به تولید محصولات اندرویدی ادامه داد. این تصمیم باعث شد که موبایل‌های تایزنی به محبوبیت خاصی نرسند و خیلی زود فراموش شوند.

این روز‌ها این سیستم‌عامل پرهزینه در تعدادی از ساعت‌های هوشمند و دیگر محصولات دیجیتال شرکت سامسونگ استفاده می‌شود. هرچند توجیه خاصی برای این استفاده و سرمایه‌گذاری بسیار سنگین در این پروژه وجود ندارد.


استخدام کودکان (۲۰۱۴)

اشتباهات شرکت سامسونگ تنها محدود به مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محصولات این شرکت نمی‌شود. در سال ۲۰۱۴، یک تحقیقات مخفیانه و مشترک توسط پلیس کره جنوبی و چین، به نتایجی عجیب در زمینه استخدام کارمندان زیر ۱۸ سال رسید.

در این تحقیقات مشخص شد که شرکت سامسونگ توسط تعدادی از زیرمجموعه‌های خود مانند شرکت شین‌یانگ در کشور چین، ده‌ها کارمند زیر ۱۶ سال را به استخدام خود درآورده است. البته با انتشار جهانی تحقیقات، سامسونگ به‌سرعت رابطه خود را با شرکت‌های متخلف قطع کرد، اما افت سهام این شرکت نشانگر این بود که هیچ‌کس، بی‌خبری شرکت سامسونگ از این اقدامات را باور ندارد.

در طول سال‌های اخیر نیز اخباری مبنی بر رفتار‌های جنسیتی، پرداخت‌های نابرابر برای مردان و زنان و استخدام افراد خردسال توسط زیرمجموعه‌های سامسونگ منتشرشده که همیشه با برخورد سریع و قاطع مدیران این شرکت روبرو شده است. مشکلاتی که بدون شک تصویر عمومی و جهانی این شرکت را خدشه‌دار می‌کند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395352

ثبت نظر

-