پورشه در گذر زمان

  • کد خبر : 395337
  • 04 اسفند 1399 - 15:20
پورشه در گذر زمان
 اگر اهل پورشه و خودرو‌های کانورتیبل باشید تا بحال حتما اسم اسپیدستر به گوش‌تان خورده است. از سال ۱۹۵۴ پورشه تصمیم به تولید خودرو‌هایی گرفت که سقف نداشتند و پورشه به این نوع از خودرو‌ها پسوند اسپیدستر را داد. اسپیدستر‌ها خیلی در بازار فروش قابل پیدا شدن نبودند چراکه تنها در نسخه‌های محدود و به تعداد سرانگشتی ساخته می‌شدند و همین عاملی شد که همیشه افرادی که این سری از خودرو‌ها را داشتند جزو افراد خاص جامعه باشند.

این هدف اولیه پورشه نبوده و در ابتدا قرار بر تولید خودرویی برای تمام اقشار جامعه بود. اما درنهایت این سری وارد مرحله‌ای جدیدی از عمر خود شد که تنها محدود به قشر پردرآمد جامعه شد.

پس با ما باشید تا با این مدل از سری خودرو‌های پورشه بیشتر آشنا شوید.

(۱۹۵۴) ۳۵۶ Speedster

قصه از آنجا شروع شد که وارد کنندگان پورشه به ایالات متحده، آلمان‌ها را متقاعد به ساخت خودرو‌هایی بدون سقف که قیمتی کمتر از ۳ هزار دلار آن زمان داشت، کردند و این شد که در سال ۱۹۵۴ اولین خودرو از سری اسپیدستر بنام Speedster ۳۵۶ متولد شد. از نظر ظاهری بی‌شباهت به خودرو‌های کابریولت نبود، با همان استایل، اما شیشه‌هایی کشیده‌تر و تجهیزات و آپشن‌هایی کمتر! پول کمتر، خودروی ارزان‌تر، منطق آن زمان برای تولید این سری از خودرو‌ها این بود.


(۱۹۸۸) G-Model ۹۱۱ Speedster

مروری بر سری اسپیدستر پورشه در گذر زمان

تنها ۲۱۰۳ خودرو از این مدل تولید شد. خودرویی با بدنه‌ی کشیده‌تر شده‌ی مدل کررا که پهنای آن کاملا چشم‌ها را به خود خیره می‌کرد. نسبت به مدل ۳۵۶ زاویه شیشه جلویی بیشتر شده و مقداری پرآپشن‌تر. یک قاب پلاستیکی در پشت صندلی‌ها که جعبه دنده‌ی دستی و قلب تپنده توربو در زیر آن مخفی شده نیز باعث محبوبیت این مدل در بین جوانان شده بود.

>>>بیشتر بخوانید:

گران‌ترین خودروهای آنتیک دنیا


  (۱۹۹۲) ۹۶۴ Speedster

مروری بر سری اسپیدستر پورشه در گذر زمان

برخلاف مدل‌های قبلی در این سری از بدنه‌ای باریک در ساخت اسپیدستر استفاده شد و پورشه تصمیم به ساخت تنها ۹۳۰ عدد از آن را گرفت. جالب است بدانید این مدل نه تنها سیستم تهویه نداشت بلکه ایربگ و شیشه بالابر برقی هم که در آن زمان رواج داشت نیز بر روی آن قرار نگرفته بود. پورشه برای جبران این کمبود از صندلی‌های خاص و زیبایی که از مدل ۹۱۱ کررا قرض گرفته بود استفاده کرد.


  (۱۹۹۵) ۹۹۳ Speedster

مروری بر سری اسپیدستر پورشه در گذر زمان

تک و تنها! فقط دو دستگاه از این مدل ساخته شده است. یک مدل سبز رنگ با گیربکس اتوماتیک با بدنه‌ای باریک و کشیده مخصوص فردیناند الکساندر بنیان‌گذار شرکت پورشه و یک مدل نقره‌ای رنگ با گیربکس دستی و بدنه‌ای پهن برای جری ساینفلد، کمدین مشهور آمریکایی. این دو نمونه از ارزش بالایی برخوردارند، ولی از آنجایی که تنها دو دستگاه از این خودرو موجود بود، بعضی‌ها به ساخت اسپیدستر شخصی خود روی آوردند و برای این کار از پورشه ۹۹۳ کابریو (۹۹۳ Cabrios) استفاده کردند.


(۲۰۱۰) ۹۹۷ Speedster

ماشین بی سقف آبی

بین تولید مدل ۹۹۳ که تنها دو عدد از آن وجود داشت با مدل جدید یعنی ۹۹۷، ۱۵ سال اختلاف افتاد. ۱۵ سال غیاب اسپیدستر‌ها در جاده‌های پر پیچ و خم آلمان. اما این بار به مناسبت ۲۵-امین سالگرد تاسیس شرکت پورشه، ۳۵۶ عدد از این مدل تولید شد که هرکدام قیمت ۲۰۰ هزار دلاری داشتند. قیمتی که برای پرداخت آن حسابی باید فکر کرد و دید آیا ارزش این همه پول را دارد یا خیر؟


(۲۰۱۹) ۹۹۱ Speedster

و اما رسیدیم به مقصد نهایی اسپیدسترها. بعد از ماه‌ها انتظار و چشم به راه بودن به نسخه کانسپت و انواع تیزر‌های تبلیغاتی درنهایت مدل ۹۹۱ که درواقع همان پورشه ۹۱۱ است با رنگ و لعاب اسپیدستر‌ها معرفی شد. خودرویی که ۲۱۱ هزار دلار قیمت دارد. با این قیمت یک پورشه خاص با موتور ۶ سیلندر ۴ لیتری که توان تولید ۵۰۳ اسب بخار را دارد صاحب می‌شوید.

منبع: topgear

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395337

برچسب ها

ثبت نظر

-