خودرو‌های نوستالژی بی ‌ام‌ وِ در ایران

  • کد خبر : 395331
  • 04 اسفند 1399 - 14:49
خودرو‌های نوستالژی بی ‌ام‌ وِ در ایران

 

خودرو‌های نوستالژی بی‌ام‌وِ

معمولاً خودرو‌های کلاسیک عاشقان زیادی در ایران دارند که با علاقه خاصی از آن‌ها نگهداری می‌کنند. خودرو‌های بی ام و در این میان جایگاه ویژه‌ای دارند. به دلیل کیفیت ساخت بالای خودرو‌های آلمانی و البته نگهداری و مراقبت صاحبان ایرانی آن‌ها، تعداد زیادی از این پیرمرد‌های خسته همچنان قابلیت‌های خود را حفظ کرده‌اند. این موضوع سبب شده است که خریدوفروش بی ام و کلاسیک امروزه طرفداران زیادی داشته باشد. به همین بهانه می‌خواهیم در این مقاله با خودرو‌های نوستالژی بی ام و در ایران آشنا شویم.
نوستالژی‌های زیادی وجود دارند که ایرانیان را به دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ شمسی گره‌زده‌اند؛ اما برای عاشقان خودرو، آن روزگاران یادآور خودرو‌های جعبه‌ای شکل کوچک، با چراغ‌های دوگانه جذاب و پرسرعت بی ام و است. خودرو‌هایی که بعضی از آن‌ها علاوه بر ایران در سراسر جهان به عنوان خودرو‌های افسانه‌ای شناخته می‌شوند.
خوشبختانه بعضی از این نوستالژی‌ها همچنان با صلابت در خیابان‌ها دیده می‌شوند و هنوز هم بعد گذشت دهه‌ها نگاه‌ها را به خود جلب می‌کنند.

خودرو‌های نوستالژی بی‌ام‌وِ /بی ام و ۲۰۰۲

بی ام و ۲۰۰۲ با ظاهری شبیه به ستاره‌های هالیوودی دهه ۵۰ میلادی یکی از آن خودرو‌هایی که است که چیزی فراتر از یک وسیله برای رانندگی هستند. این ستاره کوچک ۲ در ابتدا در اواخر دهه ۶۰ میلادی درست در زمانی که خودرو‌های معمول تقریباً دو برابر بزرگ‌تر از بی ام و ۲۰۰۲ بودند به بازار عرضه شد. شاید در نگاه اول این خودرو چندان هیجان‌انگیز نباشد، اما وقتی پشت فرمان آن می‌نشینید این فلفل کوچک، تند و تیز بودن خود را به رخ می‌کشد.

این خودرو در دهه ۵۰ شمسی دل بسیاری از جوانان ایرانی را به دست آورده بود. حتی حالا نیز با گذشت این‌همه سال هنوز هم رانندگی با بی ام و ۲۰۰۲ بسیار جذاب است و از راحتی این خودرو کوچک شگفت‌زده خواهید شد.

>>>بیشتربخوانید:

تبلیغ جنجالی بی ام و M2 CS با استفاده از صدای موتور لامبورگینی+عکس

انتشار مشخصات فنی بی ام و i4+عکس

بی ام و e۳۰ m۳

بعد از انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس برای مدتی ستاره‌های آلمانی جایی در بازار ایران نداشتند تا نوبت به ورود به یکی از افسانه‌ای‌ترین خودرو‌های جهان رسید که راهش را به ایران پیدا کند.

ستاره‌ای که جاده‌ها را به آتش می‌کشید و درون پیست مسابقات خدایی می‌کرد. بی ام و m۳ نسل اول با طراحی تکرار نشدنی و موتوری که یک شاهکار مهندسی در زمان خود محسوب می‌شد یک خودرو رؤیایی برای بسیاری از مردم جهان بود. فروش بی ام و m۳ خیلی محدود انجام شد و در حال حاضر تعداد بسیار کمی از آن در سراسر جهان موجود است. خوشبختانه تعدادی از آن‌ها وارده ایران شده‌اند و هر از گاهی خیابان‌ها را به حضور خود مفتخر می‌کنند.

خودرو‌های نوستالژی بی‌ام‌وِ

این خودرو‌های کلاسیک از ارزش بالایی برخوردار هستند و طرفداران خودرو‌های اسپرت کلاسیک در ایران رؤیای داشتن همچین خودرویی را در سر می‌پرورانند. به همین دلیل قیمت بی ام و m۳ نسبت به سایر بی ام و‌های کلاسیک بیشتر است. اگر قصد خرید یکی از اسطوره‌های خودرو‌های اسپرت را دارید، می‌توانید با جستجو در بین آگهی‌های خرید و فروش بی ام و m۳ خاص‌ترین بی ام و‌های کلاسیک ایران را خریداری کنید.

بی ام و ۵۱۸

بی ام و ۵۱۸ یکی از خودرو‌های هم‌دوره بی ام و ۲۰۰۲ است. اگر بی ام و ۲۰۰۲ را آن پسر کوچک شر خانواده بدانیم، بی ام و ۵۱۸ نیز آن پسر بزرگ، جا افتاده و با کلاس است که اعتبار بالایی نیز نزد همگان دارد. سری ۵‌ها همواره دسته لوکس بی ام و محسوب می‌شده‌اند و این سدان زیبا نیز از این قاعده مستثنا نیست.

چهره جذاب و گیرای ۵۱۸ به همراه لیستی از امکانات سطح بالا در زمان عرضه باعث شده بود قشر متوسط و بالایی جامعه به خرید این خودرو علاقه زیادی نشان بدهند.

خودرو‌های نوستالژی بی‌ام‌وِ

البته زیبایی و لوکس بودن تنها ویژگی‌های مثبت این خودرو نیست، موتور نه‌چندان بزرگ بی ام و ۵۱۸ عملکرد بسیار خوبی داشت که حتی با خودرو‌های امروزی تولید امروز با ۴۰ سال فاصله سنی نیز قابل‌مقایسه است. رانندگی پشت فرمان این خودرو بسیار لذت‌بخش است و دید زیادی نسبت به جاده نیز وجود دارد.

البته‌ تر و فرز بودن بی ام و ۲۰۰۲ در این مدل دیده نمی‌شود. خوشبختانه تعدادی از بی ام و ۵۱۸‌های کلاسیک هنوز هم شرایط خوبی دارند و گهگاه آگهی فروش بی ام و ۵۱۸ دیده می شود.

 

وبسایت سرپوش

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395331

ثبت نظر

-