گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار در سال ۹۸

  • کد خبر : 395262
  • 04 اسفند 1399 - 11:32
گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار در سال ۹۸
در انتخاب گوشی‌های ارزان‌قیمت یکی از مسائل بسیار مهم، در نظر گرفتن نیاز کاربر است. بدون شک تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی، از تمامی امکانات گوشی‌های گران‌قیمت استفاده نمی‌کنند. چه‌بهتر که پیش از خرید گوشی، با بررسی نیاز‌ها و علایق کاربر، بتوانیم انتخابی هوشمندانه‌تر و اقتصادی‌تر را مدنظر قرار دهیم.
شاید مفهوم گوشی ارزان‌قیمت و اقتصادی در چند ماه اخیر تغییر کرده باشد، اما به‌هرحال با بررسی بازار فناوری ایران، هنوز هم می‌توان محصولاتی را پیدا کرد که با قیمتی مناسب‌تر، کارایی درخور و قابل‌قبول را از خود نشان بدهند.

در بازار جهانی گوشی‌هایی با قیمت زیر ۳۰۰ دلار را گوشی‌های سطح پایین بازار به‌حساب می‌آورند. این گوشی‌ها در بازار ایران آن‌قدر گران هستند که نتوان به‌عنوان یک خرید اقتصادی از آن‌ها بهره برد. در این مقاله ما برخلاف استاندارد‌های بین‌المللی، گوشی‌هایی را مدنظر قرار خواهید داد که در بازار ایران موجود و از قیمتی مناسب برخوردار باشند.

گوشی‌های ارزان‌قیمت

Nokia ۱

نوکیا ۱ یک گوشی ارزان‌قیمت و اقتصادی ارائه‌شده توسط شرکت فنلاندی نوکیا است. شرکتی که پس از شکست‌های گذشته، قصد دارد تا با بررسی صحیح و دقیق بازار، به روز‌های خوش گذشته بازگردد. نوکیا ۱ شاید گران‌قیمت‌ترین و لوکس‌ترین محصول این شرکت نباشد، اما بدون شک در استفاده روزمره شما را ناامید نخواهد کرد.

این گوشی که در سال ۲۰۱۸ ارائه‌شده از یک صفحه‌نمایش کوچک و ۴/۵ اینچی IPS بهره می‌برد که کیفیتی متوسط دارد. میزان پاسخ صفحه‌نمایش و زوایای دید مناسب است، اما در نظر داشته باشید که با پی‌پی‌آی ۲۱۸، از فاصله نزدیک امکان مشاهده پیکسل‌ها وجود دارد.

چیپست گوشی یک محصول اقتصادی از شرکت مدیاتک است که از پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-a۵۳ استفاده می‌کند. حافظه داخلی ۸ گیگابایت است که البته حدود ۶ گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد. درگاه حافظه میکرو اس‌دی موجود در نوکیا ۱ به کاربر این اجازه را می‌دهد تا این حافظه را تا ۱۲۸ گیگ افزایش دهد.

دوربین اصلی ۵ مگاپیکسل است و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسل. این اعداد به‌راحتی به کاربر اعلام می‌کنند که نوکیا ۱ به درد عکاسی نمی‌خورد. باتری گوشی نیز ۲۱۵۰mAh است که در استفاده عادی تا دو روز دوام خواهد آورد. در نظر داشته باشید که استفاده فناوری ۴G در این گوشی باعث شده تا مصرف باتری کمی از گوشی‌های اقتصادی هم‌رده بیشتر باشد.

موضوع نگران‌کننده در زمینه استفاده از نوکیا ۱، رم یک گیگابایتی این گوشی است که ممکن است در نگاه اول بسیارکم و غیرقابل استفاده باشد. بااین‌حال نوکیا و گوگل با استفاده از سیستم‌عامل اندروید گو که یک نسخه کم‌حجم و سبک از اندروید است، تا حدود زیادی مشکل کمبود رم را حل کرده‌اند.

این موضوع را باید مدنظر قرار بدهید که در این گوشی که معمولاً در بازار با قیمتی زیر یک میلیون تومان ارائه می‌شود، امکان نصب حجم زیادی از برنامه‌ها وجود ندارد و این عمل ممکن است، تجربه خوب استفاده از نوکیا ۱ را به یک خاطره بد، کند و پر از مشکلات نرم‌افزاری تبدیل کند.


Xiaomi Redmi Go

بهترین گوشی‌های زیر ۴‌میلیون تومان بازار

ردمی گو یک محصول اقتصادی از شرکت چینی شیائومی است که این روز‌ها در بازار ایران جایگاهی مناسب را به خود اختصاص داده است. ردمی گو از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، شباهت زیادی به نوکیا ۱ دارد. هرچند صفحه‌نمایش با کیفیت و دوربین قابل‌استفاده این گوشی باعث شده تا خرید مناسب‌تری از نوکیا ۱ به‌حساب بیاید.

صفحه‌نمایش ۵ اینچی این گوشی از پی‌پی‌آی ۲۹۶ بهره می‌برد. این پی‌پی‌آی باعث شده که حتی در فواصل نزدیک هم نتوانید فاصله پیکسل‌ها را از هم مشاهده کنید. با توجه به IPS بودن صفحه‌نمایش می‌توان انتظار داشت که زوایای دید نیز شما را راضی نگه دارد.

پردازنده گوشی درست مثل نوکیا ۱، سی‌پی‌یو Cortex-A۵۳ است. بااین‌حال چیپست اسنپدراگون به کار برده شده در این گوشی، سرعت کلی ردمی گو را از نوکیا ۱ بیشتر کرده. حافظه داخلی ۸ گیگابایت است که با استفاده از میکرو اس‌دی تا ۱۲۸ گیگ افزایش می‌یابد.

درست مثل نوکیا ۱، ردمی گو نیز از رم یک گیگابایتی در کنار سیستم‌عامل اندروید گو استفاده می‌کند که تجربه‌ای متوسط، اما قابل‌استفاده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ردمی گو چند صد هزار تومان از نوکیا ۱ گران‌تر است، اما همین گرانی باعث شده تا کاربر بتواند از صفحه‌نمایش و دوربینی بهتر بهره ببرد.


Nokia ۲.۱

بهترین گوشی‌های زیر ۴‌میلیون تومان بازار

نوکیا ۲.۱ یک محصول اقتصادی دیگر از شرکت نوکیا است که از نظر ظاهری، شباهت بیشتری به گوشی‌های مدرن امروزی دارد. بدنه آلومینیومی و صفحه‌نمایش ۵/۵ اینچی و IPS این گوشی باعث شده تا حداقل در ظاهر، حس یک گوشی ارزان‌قیمت و اقتصادی به کاربر منتقل نشود.

نوکیا در این گوشی از پی‌پی‌آی متوسط ۲۶۷ بهره می‌برد، اما استفاده از گوریلاگلس باعث شده تا حداقل خیال ما از کیفیت شیشه روی صفحه‌نمایش راحت باشد. مثل دیگر گوشی‌های معرفی‌شده، پردازنده Cortex-A۵۳ از پس فعالیت‌های روزمره و بازی‌های سبک بر می‌آید.

حافظه داخلی ۸ گیگابایت است و رم یک گیک و مثل همیشه امکان استفاده از حافظه جانبی تا ۱۲۸ گیگ وجود دارد. دوربین به کار برده شده در نوکیا ۲.۱، یک لنز ۸ مگاپیکسلی متوسط است که چندان مناسب عکاسی نیست. دوربین سلفی هم ۵ مگاپیسکلی است که با استاندارد‌های امروزی شبکه‌های اجتماعی، فاصله‌ای بسیار زیاد دارد.

برخلاف گوشی‌های قبلی معرفی‌شده در این مقاله، امکان استفاده از نسخه کامل اندروید ۹، با به‌روزرسانی نوکیا ۲.۱ در اختیار کاربر قرارگرفته است. بااین‌حال باید به این موضوع اشاره کنیم که با توجه به رم یک گیگی این گوشی، شاید بهتر باشد تا از سیستم‌عامل اندروید گو در این گوشی استفاده کنید.

>>>بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های زیر ۴‌میلیون تومان بازار


Huawei Y۵ Prime ۲۰۱۸

Y۵ Prime شرکت هواوی، از گزینه‌های کمی گران‌تر لیست ما است. البته این گرانی بی‌دلیل نیست و این گوشی از نظر سخت‌افزاری، کیفیت بالاتری از دیگر گوشی‌های لیست ما دارد. صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی استفاده‌شده در Y۵ Prime پنلی متوسط است که از پی‌پی‌آی ۲۹۵ بهره می‌برد. این پنل ۵/۴۵ اینچی در نگاه اول کیفیتی مناسب دارد، اما با حرکت دادن صفحه‌نمایش متوجه می‌شوید که زوایای دید گوشی چندان مناسب نیست.

چیپست به کار برده شده در Y۵ Prime از ساخته‌های متوسط شرکت مدیاتک است که به پردازنده نام آشنای Cortex-A۵۳ مجهز شده. حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت است و میزان رم نیز تا ۲ گیگابایت افزایش یافته تا بتواند نسخه کامل اندروید را پشتیبانی کند.

دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی است که کیفیتی مناسب دارد. درواقع در بررسی ما می‌توانیم تأیید کنیم که دوربین پرایم ۲۰۱۸ از بهترین دوربین‌های میان رده بازار به‌حساب می‌آید. دوربین سلفی یک لنز ۵ مگاپیسکلی ضعیف است که برخلاف دوربین اصلی، شما را ناامید خواهد کرد.

سیستم‌عامل به کار برده شده در این گوشی، اندروید ۸ است که به احتمال زیاد به اندروید ۹، به‌روزرسانی می‌شود. بااین‌حال این آپدیت تاکنون برای پرایم ۲۰۱۸ ارائه نشده است. به‌طورکلی باید به این موضوع اشاره‌کنیم که در استفاده عادی و روزمره، Huawei Y۵ Prime ۲۰۱۸، یک گوشی خوب، باکیفیت و کم‌وبیش ارزان‌قیمت به‌حساب می‌آید.


Xiaomi Redmi ۶A

بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار در بهار ۹۸

بهترین گوشی ارائه‌شده در لیست ما، ساخته شرکت چینی شیائومی است. این گوشی اقتصادی که سال ۲۰۱۸ به بازار معرفی‌شده، از یک صفحه‌نمایش ۵.۴۵ اینچی بسیار با کیفیت بهره می‌برد. صفحه‌نمایش IPS این گوشی زوایای دید خوبی دارد و پی‌پی‌آی نیز ۲۹۵ است. میزان عکس‌العمل صفحه‌نمایش به لمس کاربر نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

شیائومی در گوشی Redmi ۶A از چیپست قدرتمند Mediatek MT۶۷۶۱ Helio A۲۲ استفاده کرده که پیش‌ازاین در گوشی‌های با کیفیت‌تر بازار استفاده می‌شد. پردازنده هم مثل تمامی گوشی‌های لیست ما، چهار هسته‌ای و از نوع Cortex-A۵۳ است. این گوشی در دو مدل ۱۶ گیگی و ۳۲ گیگی به بازار ارائه‌شده که به ترتیب از ۲ و ۳ گیگابایت رم بهره می‌برند. این میزان رم و البته چیپست به کار برده شده در Xiaomi Redmi ۶A باعث شده تا در لیست ما، این گوشی به‌عنوان بهترین گوشی ارزان‌قیمت بازار ایران معرفی شود.

دوربین Xiaomi Redmi ۶A، یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی واید است که می‌تواند باکیفیت ۱۰۸۰ فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی ۵ مگاپیسکلی نیز کیفیت خوبی دارد و قابل‌استفاده است. در کنار نکات ذکرشده باید به باتری بسیار با کیفیت و ۳۰۰۰mAh این گوشی اشاره‌کنیم که حتی با استفاده سنگین هم می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد.

در کنار سخت‌افزار خوب Xiaomi Redmi ۶A، این گوشی به سیستم‌عامل اندروید ۹ نیز مجهز شده که می‌تواند یکی از نکات بسیار جذاب در خرید این گوشی باشد. اندروید ۹ اولین سیستم‌عامل ارائه‌شده توسط گوگل است که از روشی جدید برای استفاده بهینه از سخت‌افزار استفاده می‌کند. روشی که سرعت پردازش برنامه‌ها را تا میزان بسیار زیادی افزایش داده است.

با این اوصاف اگر قصد دارید کمی بیشتر از یک میلیون تومان هزینه کنید، بهترین گزینه پیش روی شما، گوشی Xiaomi Redmi ۶A است. در نظر داشته باشید که نسخه ۳۲ گیگی این گوشی، حدود ۳۰۰ هزار تومان از نسخه ۱۶ گیگی گران‌تر است.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395262

ثبت نظر

-