رازهای عجیب درباره ی شیطان و اجنه

  • کد خبر : 395246
  • 04 اسفند 1399 - 18:50
رازهای عجیب درباره ی شیطان و اجنه

رازهای عجیب درباره ی شیطان و اجنه

 

شیطان و اجنه
نام شخصی ابلیس در اسلام، شیطان است، احتمالا از نام یونانی دیابولوس سرچشمه می گیرد.معادل شیطان در یهود و مسیح، آدوو الله است یهنی دشمن خدا.
در لحظه خلقت انسان، خدا به فرشتگانش دستور داد به انسان تعظیم کنند. ابلیس نپذیرفت. ادعا کرد که از انسان بالاتر است چون از آتش ساخته شده است و انسان فقط از گل.
به خاطر این نمایش سرکشی و غرور، خدا او را از بهشت بیرون انداخت.با وجود این، تنبیه او تا روز قضاوت به تعویق انداخته شد، تا زمانی که او و مهمانانش در آتش جهنم بسوزند.
تا آن زمان مهلت دارد تا انسان ها را وسوسه کند تا پیرو او شوند.در اولین تلاشش، وارد باغ عدن شد و آدم و حوا را وسوسه به خوردن سیب جاودانه کرد. این حرکت ابلیس باعث شد آدم و حوا از بهشت رانده شوند.


😈تفاوت شیطان و اجنه

تفاوت جن و فرشته در این است که فرشته از نور ساخته شده است و مستثنی از گناه است در حالی که جن از آتش ساخته شده و می تواند گناه کند.
سنت روی تفاوت جن و فرشته اختلاف نظر فراوانی دارد. به نقلی گفته می شود: شیطان جنی بود که اشتباها خودش را در فرشتگان بهشتی یافت. او فرشته ای بود که به زمین فرستاده شد تا با جن هایی که خیلی پیش از انسان در آن زندگی می کردند بجنگد.
یا خود ابلیس یکی از جن های زمینی بود که طی حمله ی فرشتگان به زمین دستگیر شده بود و به بهشت آورده شده بود.

😈نام ابلیس چه بود؟

نام اصلی ابلیس که در سنن اسلامی ذکر شده است، عزازیل می باشد. نامی که پیش از رانده شدن از بهشت داشت.

😈پدر جن چه کسی است؟

ابن عربی، عارف اهل تسنن قرون وسطی در کتاب مشهور خود چنین ذکر می کند: پدر جن، جان می باشد که در درون هر کسی وجود دارد و منشا رفتار بد هر انسانی می باشد.

😈جن ها از چه چیزی می ترسند؟

جن ها می توانند انسان را با جا به جا کردن وسایل شان، گم کردن آن ها بترسانند یا حتی می توانند سبب تشنج و سرع شوند. بر طبق قرآن، خواندن مداوم سوره یاسین و بقره می تواند جن ها را از مکانی که هستند دور کند.

😈آیا جن ها هم عاشق می شوند؟

بر طبق احادیث فراوان، جن ها می توانند انسان را تسخیر کنند عاشق او شوند و حتی با او سکس داشته باشند. جن ها می توانند عاشق یکدیگر شوند و تولید مثل کنند.

😈چه کسی جن را خلق کرد؟

جن ها هم مخلوقات خداوند هستند که پیش از خلق انسان از آتش ایجاد شدند و برای انسان غیر قابل رویت هستند.

>>>بیشتر بخوانید:

پسرقاتل: مادرم را شبیه جن دیدم!

عکس واقعی از جن آیا وجود دارد؟ عکس های ترسناک و واقعیت هایی عجیب

😈چه وقتی شیطان گریه کرد؟

بر طبق روایات، شیطان چهار بار گریه کرد. وقتی خداوند او را منحوس اعلام کرد. وقتی از بهشت رانده شد. وقتی حضرت محمد متولد شد و وقتی سوره فاتحه آشکار شد. سوره ی فاتحه همان حمد می باشد که اولین سوره قرآن است و در آن بسیار حمد و سپاس خداوند ذکر شده است.

😈دختر ابلیس چه کسی است؟

دختر ابلیس بیدوخت نام دارد. افرادی که در کار طلسم و جادو هستند او را به عنوان ملکه قلمداد می کنند. بیدوخت معشوقه ی طلسم و جادو است.


😈جن ها کجا زندگی می کنند؟

جن ها موجوداتی هستند که قادر به طی مسافت های بسیار طولانی در زمان کم هستند. برای انسان قابل رویت نیستند. بیشتر در مکان های کثیف و خرابه ها زندگی می کنند. اما قادر به زندگی در کوه ها، دریا ها، هوا و هر جایی هستند. این موجودات بیشتر در مکان هایی مانند حمام، تنورها، زیر زمین و قبرستان یافت شده اند.

جن ها در توالت هم زندگی می کنند. به همین دلیل پیامبر فرمودند هر گاه وارد توالت می شوید،این آیه را ذکر کنید:

اللهم انی اعوذ بک من الخبث و الخباعث (خدایا به تو پناه مبرم از شر شیطان و عاملان شیطان)

جن ها به صورت خانوادگی و در اجتماعات زندگی می کنند.آن ها در زمین و اطراف آن زندگی می کنند. شاید به همین دلیل خداوند هفت آسمان را ذکر می کند و شاید یکی از طبقات آن مختص جایگاه جن ها می باشد.

جن، شیطان، ابلیس، نام های دیگر ابلیس، فرزند ابلیس، چگونگی زندگی اجنه، خانواده ی آن ها، مکان های زندگی آن ها، پدر ابلیس

Www.bratinica.com

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395246
  • نویسنده : سیده راضیه قوامی
  • منبع : Www.bratinica.com

ثبت نظر

-