کدام آی‌پد اپل برای شما مناسب است؟

  • کد خبر : 395239
  • 04 اسفند 1399 - 10:32
کدام آی‌پد اپل برای شما مناسب است؟

با توجه به اینکه به پایان سال ۲۰۲۰ نزدیک می‌شویم، قصد داریم با راهنمای خرید آیپدهای سال ۲۰۲۰ شما را در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گزینه یازی کنیم. آیپد اپل همیشه به عنوان یکی از محبوب‌ترین تبلت‌های بازار شناخته می‌شوند و اگر رقیب بزرگی مثل خانواده سرفیس را کنار بگذاریم، می‌توان گفت کاربردی‌ترین نیز هستند.

قیمت بالای محصولات اپل، یکی از مشکلاتی است که کاربران این شرکت و پلتفرم نرم‌افزاری اپل، با آن روبرو هستند. برای حل این مشکل، شرکت اپل سه تبلت مختلف را با قیمت‌های ۳۲۹، ۴۹۹ و ۷۹۹ دلار به بازار ارائه کرده است تا کاربران حق انتخاب بیشتر و متنوع‌تری را داشته باشند.

آیپد مناسب

تبلت ارزان‌قیمت و ۳۲۹ دلاری اپل، محصولی پایه و با سخت‌افزاری قدیمی است که از صفحه‌نمایشی متوسط بهره می‌برد. البته در نظر داشته باشید که این محصول برای اغلب کاربران عادی این شرکت، راضی‌کننده است.

تبلت آیپد پرو که تبلت گران‌قیمت‌تر اپل است نیز با قیمت ۷۹۹ دلاری به بازار ارائه‌شده. این تبلت کامل‌ترین محصول ارائه‌شده از اپل است که بدون شک با سخت‌افزار قدرتمند خود می‌تواند تا سال‌ها به همراهی کامل و سریع برای کاربران تبدیل شود. موضوع این مقاله، اما بررسی محصول میانه شرکت اپل است. تبلت آیپد ایر ۲۰۱۹ که قرار است خط تولیدی جدید از محصولات متوسط اپل باشد.

>>>بیشتر بخوانید:

با بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

 

این تبلت که شباهت زیادی به آیپد پرو ۲۰۱۸ دارد، محصولی متوسط، اما کاربردی است. هرچند طراحی و سخت‌افزار آیپد ایر ۲۰۱۹ تا حدود زیادی خسته‌کننده و تکراری به نظر می‌رسد، اما با توجه به قیمت، یک خرید ارزشمند به حساب می‌آید. موضوع مهم این است که بدانیم آیا در عملکرد روزمره، تفاوت خاصی بین تبلت ۳۲۹ دلاری اپل و آیپد ایر ۲۰۱۹ وجود دارد؟ در پایان این بررسی می‌توانید بین این سه محصول اپل یکی را به‌عنوان تبلت مورد نظر خود انتخاب کنید.

آیپد ایر

آیپد ایر ۲۰۱۹ شباهت زیادی به محصولات قبلی شرکت اپل دارد. درواقع از نظر طراحی ظاهری، iPad Air ۲۰۱۹ تفاوت چندانی با اولین نسخه ارائه‌شده Air در سال ۲۰۱۳ ندارد. موضوعی که می‌تواند نکته‌ای منفی برای کاربرانی باشد که پیش‌ازاین، یکی از محصولات اپل را تهیه‌کرده‌اند و دوست دارند پس از پرداخت نزدیک به ۵۰۰ دلار، یک محصول جدید و متفاوت را خریداری کنند.

هرچند سخت‌افزار ایر ۲۰۱۹ در مقابل آیپد پرو چنگی به دل نمی‌زند، اما صفحه‌نمایش این تبلت از آیپد ارزان‌قیمت اپل، باکیفیت‌تر است. پردازش رنگ‌ها بسیار خوب انجام می‌شود و پیکسل‌ها نیز در زوایای دید مختلف، شفاف و نورانی هستند. فناوری True Tone شرکت اپل به کاربر اجازه می‌دهد تا شکل نمایش و پردازش رنگ‌ها را بر اساس علایق خود تغییر دهد.

صفحه نمایش

علاوه بر این، صفحه‌نمایش و پوشش پوشاننده آن، فاصله بسیار کمی از هم دارند که جذابیت این تبلت را افزایش می‌دهد. چند هفته استفاده از یک تبلت با صفحه‌نمایش لمینت باعث می‌شود که فاصله صفحه‌نمایش از پوشش روی آن به چشم کاربر بیاید. شاید کیفیت بالای صفحه‌نمایش آیپد ایر، ساده‌ترین دلیل برای خرید این محصول و پرداخت حدود ۲۰۰ دلار بیشتر باشد.

 

آیپد مناسب

البته باید اشاره‌کنیم که فناوری ProMotion شرکت اپل که در آیپد پرو ۲۰۱۹ استفاده‌شده، در آیپد ایر به کار برده نشده است. این فناوری سرعت به‌روزرسانی فریم‌های تصویر را به‌صورت خودکار از ۶۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌دهد. نکته‌ای که برای کاربران علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری بسیار جذاب است.

علاوه بر این تعداد اسپیکر‌های تبلت نیز از چهار اسپیکر در آیپد پرو ۲۰۱۸، به دو اسپیکر کاهش‌یافته که تا حد زیادی کیفیت صدا و پخش مولتی‌مدیا را تضعیف می‌کند. کیفیت دوربین پشت تبلت نیز نسبت به آیپد پرو، پایین‌تر است، اما بعید است کسی از آیپد به‌عنوان یک دوربین عکاسی استفاده کند. به‌طورکلی دوربین آیپد ایر در نور مناسب، عکس‌هایی باکیفیت را ثبت و ذخیره می‌کند.

دوربین جلو آیپد

دوربین جلو آیپد ایر یک دوربین شفاف ۷ مگاپیکسلی است که کیفیتی به‌مراتب بهتر از دوربین ۱/۲ مگاپیکسلی آیپد ۳۲۹ دلاری اپل دارد. در دوربین جلو آیپد ایر، کیفیت فیلم‌برداری و تماس تصویری بسیار بالا است، اما این تبلت از فناوری Face ID و Animoji پشتیبانی نمی‌کند. با در نظر گرفتن اینکه وسیله مورداستفاده یک تبلت است، دوربین آیپد ایر از کیفیتی مناسب برخوردار است.

آیپد مناسب

 

تفاوت‌های سه تبلت

با اشاره به تفاوت‌های سه تبلت، بهتر است تمرکزمان را روی نکات مثبت در تبلت میانه شرکت اپل بگذاریم. علاوه بر کیفیت تصویر مناسب در آیپد ایر ۲۰۱۹، پردازنده به کار برده شده در این تبلت نیز از قدرتی مناسب و کافی برای فعالیت‌های روزمره برخوردار است.

پردازنده A۱۲ شرکت اپل که در آیفون‌های اخیر نیز به کار برده شده، دومین پردازنده قدرتمند این شرکت پس از A۱۲X به‌حساب می‌آید. سرعت پردازنده A۱۲ در پردازش ویدیو و بازی‌های کامپیوتری بسیار مناسب است، به‌صورتی که در بررسی‌های ما، هیچ بازی کامپیوتری نبود که بتواند باعث کند شدن دستگاه شود.

از نظر حافظه داخلی نیز آیپد ایر با مشکل خاصی روبرو نیست. این تبلت در سه مدل ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به بازار ارائه‌شده که البته مدل ۲۵۶ گیگی، حدود ۲۵۰ دلار گرانتر است. علاوه بر موضوعات ذکرشده باید به‌قرار گرفتن درگاه صفحه‌کلید در سمت چپ تبلت نیز اشاره‌کنیم. این درگاه به شما اجازه می‌دهد تا با پرداخت ۱۵۹ دلار، از کیبورد بسیار باکیفیت اپل در آیپد ایر ۲۰۱۹ استفاده کنید.

درصورتی‌که به طراحی دیجیتال علاقه دارید، باید به این موضوع اشاره کنیم که آیپد ایر ۲۰۱۹ از قلم دیجیتالی نسل اول اپل پشتیبانی می‌کند. این قلم هرچند کارآمد، اما با قلم نسل دوم اپل که برای آیپد پرو ۲۰۱۹ ارائه شده، قابل مقایسه نیست.

طراحی استوانه‌ای قلم

شارژ توسط درگاه تبلت و پرش خطوط در هنگام نقاشی از خصوصیات منفی قلم نسل اول اپل به حساب می‌آید. با این اوصاف اگر یک طراح حرفه‌ای هستید، پیشنهاد می‌کنیم که با پرداخت چند صد دلار بیشتر، آیپد پرو ۲۰۱۹ را تهیه کنید یا سراغ محصولاتی مخصوص این فعالیت هنری بروید.

از نظر نرم‌افزاری، آیپد ایر ۲۰۱۹ درست مثل دیگر محصولات اپل، از iOS ۱۲ بهره می‌برد که یک سیستم‌عامل سریع و کارآمد است. البته این موضوع را در نظر بگیرید که با تمامی پیشرفت‌هایی که آی‌اواس در سال‌های اخیر کرده، هنوز در کاربرد دسکتاپ، با ویندوز و کروم‌اواس قابل‌مقایسه نیست.

همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کاربران حرفه‌ای‌تر، تبلت‌های ویندوزی را برای فعالیت‌های کاری خود انتخاب کنند. به‌هرحال از نظر سرعت اجرای برنامه‌ها، آی‌اواس از کیفیت بالایی برخوردار است. هرچند در مقایسه با آیپد پرو ۲۰۱۹، ممکن است مقداری کندی در اجرای اولیه اپلیکیشن‌ها مشاهده شود.

آیپد مناسب

در پایان با بررسی یک هفته‌ای هر سه آیپد، شما هم احتمالاً به این نتیجه خواهید رسید که با توجه به هزینه مدنظر و قیمت محصول، آیپد ایر ۲۰۱۹، برای اغلب کاربران عادی که از تبلت استفاده‌ای روزمره دارند، مناسب است.

کیفیت صفحه‌نمایش بهتر از آیپد ۳۲۹ دلاری، پردازنده قوی‌تر، حافظه داخلی بیشتر و پشتیبانی از صفحه کلید، از نکاتی است که باعث می‌شود به شما پیشنهاد کنیم تا با پرداخت ۲۵۰ دلار بیشتر، آیپد ایر ۲۰۱۹ را تهیه کنید.

در مقایسه با آیپد پرو ۲۰۱۹، ایر از ضعف‌هایی قابل چشم‌پوشی برخوردار است که برای اغلب کاربران اهمیت زیادی ندارد. پرداخت مبلغی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار برای تبلت و کیبورد و تنها استفاده عادی از آن، عملی منطقی نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395239

برچسب ها

ثبت نظر

-