فورد F-150 رپتور /فرمانروای آفرود!

  • کد خبر : 395207
  • 04 اسفند 1399 - 9:14
فورد F-150 رپتور /فرمانروای آفرود!

فورد F-150 از سال ۱۹۴۸ وانت F-۱۵۰ را تولید می‌کند. این وانت برای کمپانی فورد ارزشی مانند مدل موستانگ داشته و نسخه‌های مختلف آن قبل از خروج از خط تولید کارخانه فورد به فروش رسیده و بلافاصله پس از تایید نهایی مهندسین، به نقاط مختلف جهان صادر می‌شوند!

فورد F-150 لقب پادشاه و فرمانروای آفرود جهان را یدک کشیده و از محبوبیت بالایی برخوردار است. کمپانی فورد اکنون نسخه ۲۰۱۹ این وانت غول‌پیکر را راهی بازار‌های جهانی کرده و سری رپتور F-۱۵۰ برای تمام وانت‌های جهان خط نشان کشیده است!

حالا ما می‌خواهیم که شما را با رپتور فورد F-150 در سال ۲۰۱۹ آشنا کرده و وارد دنیای یکی از وانت‌های غول‌پیکر جهان شویم. پس با برترین‌ها همراه بوده و از فورد F-۱۵۰ لذت ببرید!

فورد F-150

قیمت‌گذاری

برای شروع بهتر است که نگاهی به قیمت فورد F-150 رپتور بی‌اندازیم. این محصول در کلاسی قرار دارد که هیچ خودرویی مانند آن نبوده و تقریبا باید رپتور را در کلاس خود جز بهترین خودرو‌های موجود در بازار جهانی دانست. ولی شاید شما با ذکر نام‌هایی همچون جیپ Gladiator Rubicon، Ram Rebel و شورلت Colorado ZR۲ Bison به جنگ رپتور بروید! اما یادتان باشد که قدرت و سواری آن‌ها هرگز در حد و اندازه رپتور نبوده و برای خرید رپتور برخلاف رقبای گران قیمت آن؛ تنها پرداخت ۵۳ هزار دلار کفایت می‌کند. این یعنی شما فقط با پرداخت ۵۳ هزار دلار نسخه پایه و استاندارد رپتور را خریداری کرده و صاحب یکی از بهترین وانت‌های جهان می‌شوید!

اما اگر به دنبال نسخه فول آپشن رپتور هستید؛ باید مبلغی در حدود ۶۴ هزار دلار به کمپانی فرود پرداخته و از امکاناتی مانند: سیستم نظارت برنقاط کور به همراه هشدار ترافیکی (۵۰۰ دلار)، محور جلو ۴.۱۰ با دیفراسیل Torsen (۵۰۰ دلار)، چراغ‌های LED برروی آینه‌های بغل (۱۷۵ دلار)، دوربین ۳۶۰ درجه (۳۷۵ دلار) و… استفاده کنید. باید توجه داشت که امکاناتی مانند: کروز کنترل انطباقی، سیستم ناوبری و… برروی نسخه استاندارد و پایه فورد F-۱۵۰ رپتور وجود داشته و برای برخورداری از این امکانات شما نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی ندارید!

>>>بیشتر بخوانید:

معرفی نسخه آفرود وانت شورولت سیلورادو با تیونینگ SVE


فورد F-150

طراحی

حالا بهتر است که به بررسی طراحی فورد F-۱۵۰ رپتور بپردازیم. در جلوی این وانت غول‌پیکر از یک جلوپنجره تقریبا بزرگ و زیبا برای کمک به سیستم خنک کننده موتور استفاده شده است. در کناره‌های سپر رپتور شاهد استفاده از دریچه‌هایی هستیم و احتمالا به نظر شما این حفره‌های زیبا فقط برای تزئین بوده و هیچ کاربردی ندارند. اما این دریچه‌ها به خروج هوای گرم از زیر کاپوت کمک کرده و با هوشمندی خاصی برروی سپر رپتور قرار گرفته‌اند. در زیر سپر هم یک پوشش فلزی نقره‌ای رنگ قرار گرفته و از برخورد این قسمت با زمین جلوگیری می‌کند. همچنین در کنار رپتور شاهد طراحی گلکیر‌هایی بزرگ هستیم که به دور آن‌ها از یک پوشش پلاستیکی محکم استفاده شده است. دلیل این اقدام مهندسین فورد را باید استفاده از لاستیک‌های BFGoodrich KO۲ و جلوگیری از برخورد آن‌ها به بدنه دانست.

نکته دوست داشتنی درباره رپتور این است که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی بین آن و نسخه‌های دیگر فورد F-۱۵۰ وجود ندارد. ولی باید توجه داشت که از نظر فنی نسخه رپتور فورد F-۱۵۰ کاملا یک خودروی متفاوت بوده و بدنه آن کمی بزرگتر است.

فورد برای سفارشی‌سازی رپتور بسته‌های منحصر به فردی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. برای مثال آن‌ها می‌توانند فورد رپتور خود را با رنگ ۲۰۱۹ Velocity Blue و هفت رنگ جدید دیگر سفارش دهند.

خریداران رپتور می‌توانند از بسته گرافیکی Exterior با قیمت ۱۰۷۵ دلار و یا بسته گرافیکی مخصوص کاپوت رپتور با قیمت ۹۰۰ دلار استفاده کنند.

علاوه بر این، فورد امکان سفارشی‌سازی کابین رپتور را فراهم کرده و مشتریان با پرداخت ۹۹۵ دلار می‌توانند از پوشش فیبرکربن در داخل رپتور استفاده کنند. آن‌ها برای برخورداری از پکیج رنگ ویژه و صندلی‌های ورزشی فورد باید نزدیک به ۲۳۹۵ دلار دیگر بپردازند! البته این پایان ماجرا نیست و شما با پرداخت مبلغی ناچیز از پوشش چرمی قرمز رنگی برای تزئین فرمان رپتوراستفاده می‌کنید!


آفروید

راحتی

فورد F-150 رپتور یک خودروی بسیار راحت است. البته به دلیل ارتفاع زیاد رپتور از سطح جاده و خیابان؛ پیاده و سوار شدن بر آن کمی سخت و دشوار است. ولی هنگامی که شما برروی صندلی‌های رپتور قرار گرفتید؛ بسیار راحت بوده و می‌توانید از سواری با F-۱۵۰ لذت ببرید!

سیستم تعلیق وفنر‌بندی فورد در F-۱۵۰ رپتور به سیستم جدید FOX Live Valve مجهز شده است. این سیستم فنر‌های رپتور را تقویت کرده و با استفاده از آن سواری بروی سطوح مختلف بسیار آسان و دلچسب خواهد بود.

علاوه بر این کمپانی فورد مثل همیشه از سیستم CCD هم در فورد F-۱۵۰ استفاده کرده و فنر‌های جلوی رپتور به سنسور‌هایی پیشرفته مجهز شده‌اند. سنسور‌های مذکور نرمی و نحوه فرود رپتور برروی زمین را تنظیم می‌کنند!


فناوری

در F-۱۵۰ رپتور از نسخه سوم سیستم اطلاعاتی فورد به همراه یک صفحه نمایش ۸ اینچی استفاده شده است. سیستم فورد گرافیکی یک نواخت و ساده دارد؛ اما سرعت پاسخگویی آن قابل قبول بوده و گزینه‌های زیادی برای سرگرمی و برقراری ارتباط با سیستم ناوبری و… در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

در رپتور برای شارژ تلفن همراه و… می‌توان از خروجی‌های ۱۲ ولت و یک خروجی ۱۱۰ ولت استفاده کرد.

اگر خروجی‌های مختلف و متفاوت رپتور پاسخگوی نیاز‌های شما نبود؛ می‌توانید به یک اینورتر ۴۰۰ واتی متصل شوید! همچنین شما امکان استفاده از سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto را داشته و در مجموع باید گفت که فورد F-۱۵۰ رپتور تقریبا یک خودروی کامل از نظر تعداد سیستم‌های اطلاعاتی و سرگرمی است.


فورد

پیشرانه و عملکرد

رپتور یک لامبورگینی نبوده و از آن برای رانندگی در مناطقی استفاده می‌شود که سیستم ناوبری خودرو‌های مختلف قادر به پیدا کردن آن‌ها نیست! در واقع رپتور برای رانندگی در خیابان‌های شلوغ ساخته نشده و بهتر است که از آن برای عبور از رودخانه‌ها و تپه‌هایی با شیب‌های تند استفاده کنید!

وانت غول‌پیکر فورد از توان یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ اکوبوست و مجهز به دو توربوشارژ استفاده کرده و حداکثر توان آن ۴۵۰ اسب‌بخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ رپتور نزدیک به ۶ ثانیه بوده و در نوع خود یکی از سریع‌ترین وانت‌های جهان است! برای تعویض دنده‌ها در رپتور از توان یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده می‌شود. عملکرد گیربکس مذکور بی‌نقص بوده و کاملا بی‌صدا است. در رپتور می‌توان از شش حالت رانندگی استفاده کرد؛ که آن‌ها باعث تغییر سیستم تعلیق و فنربندی رپتور می‌شوند!

به طور کلی در رابطه با مشخصات فنی و عملکرد رپتور باید گفت که ما با یک وانت منحصر به فرد روبرو هستیم و هماهنگی بسیار خوبی بین موتور و گیربکس وجود دارد. سیستم تعلیق، فنربندی و تایر‌های رپتور عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و می‌توان یک آفرود شگفت‌انگیز را با فورد F-۱۵۰ رپتور تجربه کرد!


ایمنی

نسخه فول آپشن رپتور از چراغ‌های LED، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، ترمز‌های خودکار اضطراری، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم Trail Control، هشدار خروج از خط حرکتی، سیستم نگهدارنده خودرو در خط حرکتی، کروز کنترل انطباقی، سنسور دنده عقب، هشدار برخورد با جلو و… برخوردار است.

تمام سیستم‌های مذکور رپتور را از نظر ایمنی به یکی از بهترین وانت‌های جهان تبدیل کرده و باید از کمپانی فورد بابت ساخت این وانت غول‌پیکر و ایمن تشکر کرد!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395207

ثبت نظر

-