۱۹ نکته درباره خودروهای تسلا که باید بدانیم

  • کد خبر : 395186
  • 04 اسفند 1399 - 8:10
۱۹ نکته درباره خودروهای تسلا که باید بدانیم

برترین ها – امین نقی زاده: تسلا با عرضه خودرو‌های الکتریکی منحصر به فرد، به یک کمپانی متفاوت تبدیل شده و قله‌های مختلف صنعت خودروسازی جهان را فتح کرده است. این کمپانی تازه کار توسط ایلان ماسک مدیریت شده و او به عنوان یک فرد باهوش، همواره به دنبال کسب سود بیشتری از بازار جهانی خودرو است.

ایلان ماسک با ادعای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و آلودگی هوا توانست محصولات تسلا را در نقاط مختلف جهان مطرح کند. او به خوبی می‌داند که برای رسیدن به موفقیت باید همراه با زمان حرکت کرده و نیاز‌های جوامع بشری را به بهترین شکل ممکن برطرف کرد. اما مواردی هستند که ایلان ماسک و شخصیت جالب او را آزار داده و او به دنبال پنهان کردن نکات منفی محصولات تسلا است!

ماسک دوست ندارد که مردم نکات منفی برند تسلا را بدانند و برای مخفی کاری و جلوگیری از بزرگنمایی نکات مذکور فراوانی می‌کند. اما ما در ادامه می‌خواهیم که به ۱۹ نکته جالب درباره برند تسلا اشاره کرده و شما را با نکاتی آشنا کنیم که ایلان ماسک اصلا علاقه‌ای به بازگویی آن‌ها برای مردم و علاقه‌مندان تسلا ندارد. پس در ادامه همراه برترین‌ها باشید!

تسلا تست درایو ندارد

این واقعا عجیب است که قبل از خرید خودرو‌های تسلا شما توان رانندگی و تست آن‌ها را ندارد. در واقع برای خرید مصحولات تسلا باید کاملا کور بوده و دل خود را به دریا بزنید! تسلا دلیل ممنوعیت تست درایو محصولات خود را افزایش اعتماد به نفس مشتریان و جلب اعتماد کامل آن‌ها دانسته است!

۱۹ نکته درباره تسلا که باید بدانیم!

ولی اگر تسلا خوب به اطراف خود نگاه کند؛ می‌بیند که اکثر کمپانی‌های مطرح و بنام جهان به مشتریان خود اجازه می‌دهند که قبل از خرید محصولات متنوع آنها؛ با خودرو‌های مورد نظرشان رانندگی کرده و بهترین تصمیم را بگیرد!

تحویل خودرو‌های تسلا چند ماه طول می‌کشد

اکثر مردم جهان دوست دارند که خودروی مورد نظرشان را بلافاصله پس از ثبت نام و خرید تحویل گرفته و با آن رانندگی کنند. ولی در تسلا همه چیز برعکس بوده و مشتریان این کمپانی باید چندین ماه منتظر باشند! ایلان ماسک اصلا دوست ندارد که در این رابطه صحبت کند و همیشه از پاسخ به ابهامات موجود درباره میزان تولید و نحوه تحویل خودرو‌های تسلا طفره رفته است.

به نظر می‌رسد که این کار یکی از اهداف بازاریابی تسلا برای بالا بردن هیجان رانندگی با محصولاتش است! ولی باید گفت که براساس گزارش فوربس، مشتریان تسلا مدت زمان زیادی برای تحویل خودرو‌های خود صبر کرده و این زمان طولانی باعث می‌شود که آن‌ها انتخاب‌های جدید و بهتر را از دست بدهند!

هوای سرد برروی عملکرد محصولات تسلا تاثیر دارد

اکثر مردم تمایلی به رانندگی در فصل زمستان نداشته و به دلیل وجود آب و هوای سرد و خطرات مختلف؛ قید سفر در زمستان را می‌زنند! حالا اگر خودروی شما یک محصول از برند تسلا بوده و مجبور به رانندگی با آن در آب وهوایی سرد شوید؛ قطعا اعصاب شما به هم ریخته و دیگر به زمستان توجه نخواهید کرد!

۱۹ نکته درباره تسلا که باید بدانیم!

دلیل این اتفاق را باید عملکرد نامطلوب تسلا در آب و هوای سرد دانست. باتری محصولات تسلا در آب و هوای سرد توان واقعی خود را از دست داده و بسیار ضعیف هستند. باتری‌های مذکور فشار زیادی را تحمل کرده و تا آستانه انفجار پیش می‌روند!

تعمیر و نگهداری محصولات تسلا سخت است

هر خودرویی به تعمیر و نگهداری احتیاج داشته و محصولات تسلا هم مانند سایر خودرو‌ها نیاز به مراقبت دارند.

۱۹ نکته درباره تسلا که باید بدانیم!

خودرو‌های تسلا هم مشکلاتی داشته و برای حل آن‌ها راه حل‌هایی ساده وجود دارد؛ اما همیشه اوضاع به این خوبی نیست و هنوز افراد زیادی هستند که توان تعمیر و نگهداری محصولات تسلا را ندارد. در خارج از ایالات‌متحده آمریکا به دست آوردن قطعات یدکی محصولات تسلا بسیار سخت بوده و یکی از مشتریان این کمپانی برای گرفتن قطعه مورد نظرش بیش از ۷ ماه منتظر بود!

تسلا لاستیک زاپاس ندارد

معمولا در صندوق عقب خودرو‌های مختلف یک لاستیک زاپاس قرار دارد. از لاستیک مذکور در مواقعی استفاده می‌شود که یکی از تایر‌ها دچار مشکل شده و نیاز به تعویض آن باشد. اما در تسلا خبری از لاستیک زاپاس نیست و در صورت خرابی تایرهایتان، باید منتظر ارسال یک لاستیک جدید از طرف کمپانی تسلا باشید!

۱۹ نکته درباره تسلا که باید بدانیم!

نبود لاستیک زاپاس یکی از ضعف‌های مهم و عجیب خودرو‌های تسلا بوده و این مورد شگفت‌انگیز رانندگان را آزار می‌دهد.

خرید تسلا در برخی از ایالات آمریکا غیرقانونی است

با وجود محبوبیت روزافزون تسلا؛ در برخی از ایالات آمریکا مانند کنتیکت، مردم حق خرید محصولات تسلا را نداشته و در صورت خرید خودرو‌های تسلا قانون را زیرپا گذاشته‌اند! با توجه به اینکه تسلا به شکل مستقیم اقدام به فروش محصولاتش کرده و آن‌ها را به دست مصرف کنندگان حقیقی می‌رساند؛ این مسئله یکی از چالش‌های اصلی و مهم برای خریداران محصولات تسلا است.

تسلا اکنون در برخی از ایالات کشور آمریکا حق فروش محصولاتش را ندارد و به نظر می‌رسد که به تازگی برای عبور از قوانین عجیب ایالتی، دست به کار شده و چندین نمایندگی فروش خودرو را در ایالات‌متحده آمریکا راه‌اندازی کرده است.

بروزرسانی سخت افزاری گران قیمت در محصولات تسلا

ایلان ماسک دوست ندارد که شما از هزینه‌های فراوان بروزرسانی سخت‌افزاری محصولات تسلا با خبر شوید! نرم‌افزار مخصوص تسلا به شکل خودکار و در فاصله‌ای کوتاه بروزرسانی شده و مشکلی برای هیچکس رخ نمی‌دهد؛ اما اغلب محصولات تسلا در دریافت بروزرسانی‌های مذکور با مشکلات جدیدی مواجه شده و چاره‌ای جز بروزرسانی سخت‌افزاری ندارند!

۱۹ نکته درباره تسلا که باید بدانیم!

نرم افزار‌های جدید تسلا برروی سخت‌افزار‌های قدیمی محصولات این کمپانی اجرا نشده و رانندگی با محصولات تسلا را بسیار سخت می‌کنند؛ بنابراین باید پول زیادی به کمپانی تسلا پرداخت کنید تا با یک بروزرسانی سخت‌افزاری مشکلی برای شما پیش نیاید!

تکنولوژی خودرو‌های الکتریکی کامل نیست

بشر در زمینه ساخت و توسعه خودرو‌های الکتریکی پیشرفت‌های زیادی کرده؛ اما هنوز هم تکنولوژی خودرو‌های الکتریکی کامل نبوده و برای رسیدن به جایگاهی پایدار، نیازمند تلاش و کوشش مهندسین است. این چیزی است که ایلان ماسک از بیان آن خودداری کرده و با این پنهان کاری فروش خودرو‌های تسلا را ادامه می‌دهد! در واقع او می‌داند که مردم هنوز برای خرید خودرو‌های الکتریکی در شک و تردید به سر برده و این موضوع می‌تواند فروش محصولات تسلا را با مشکل مواجه کند.

ما امیدواریم که فناوری پایدار و محبوبی را در خودرو‌های تسلا شاهد باشیم؛ زیرا این ویژگی تاثیر مثبتی در صنعت خودروسازی جهان و وضعیت آب و هوایی کشور‌های مختلف خواهد داشت.

تسلا برندی مقرون به صرفه نیست

ایلان ماسک در تلاش است که برند تسلا را به بزرگترین نام در صنعت خودروسازی جهان تبدیل کند. او برای رسیدن به هدف خود با شعار‌های مختلف، توانست که برند تسلا را به محبوب‌ترین کمپانی خودروسازی جهان تبدیل کند. او گفت که همه مردم توان خریداری محصولات تسلا را داشته و می‌توانند به محیط زیست کمک کنند! ولی واقعیت این است که محصولات تسلا اصلا ارزان قیمت نبوده و خیلی‌ها توان خریداری خودرو‌های این برند مشهور را ندارند. در حال حاضر شما برای خرید مدل ۳ از محصولات تسلا، باید مبلغی بیش از ۳۵ هزار دلار پرداخت کنید!

ممنوعیت تردد تسلا X برروی پل بروکلین

یکی از نکات منفی و مهمی که ایلان ماسک به آن اشاره‌ای نمی‌کند؛ ممنوعیت تردد مدل X از محصولات تسلا برروی پل بروکلین است!

۱۹ نکته درباره تسلا که باید بدانیم!

مدل X حدود ۵۴۴۱ پوند وزن داشته و در صورت تکمیل ظرفیت سرنشینان، صندوق عقب و… وزن آن به ۶۷۰۰ پوند خواهد رسید. این در حالیست که برای عبور از پل بروکلین حداکثر وزن خودرو‌های مختلف، نباید بیشتر از سه تن یا ۶ هزار پوند باشد! این یعنی مدل X توان عبور از یک پل تاریخی را نداشته و خریداران تسلا در نیویورک نامید می‌شوند!

مدل‌های اولیه محصولات تسلا کیفیت ندارند

تمام کمپانی‌های خودروسازی جهان در تلاش هستند که کیفیت محصولات خود را افزایش دهند. ولی اولین سری از خودرو‌های جدید خودروسازان مشهور جهان همیشه مشکلاتی داشته و کیفیت مطلوبی ندارند. تسلا هم از این قاعده مستثنا نیست و با وجود برخورداری محصولات این کمپانی از تکنولوژی‌های مختلف؛ خیلی به کیفیت نهایی خودرو‌های آن توجه نمی‌شود!

تسلا مدل ۳ یکی از محصولاتی بود که در ابتدای عرضه، به دلیل مشکلات کیفی متعددی که داشت؛ دادِ خریداران خود را در آورده بود. البته تسلا تلاش فراوانی کرده و با رفع مشکلات محصولاتش؛ آن‌ها را به خودرو‌هایی قابل اطمینان تبدیل کرده است. ولی باید توجه داشت که همیشه اولین سری از محصولات تسلا مشکلات متعددی داشته و این موضوع ایلان ماسک را ساکت کرده است!

محصولات تسلا سر و صدای فراوانی دارند!

معمولا در هنگام رانندگی با خودرو‌های مختلف صدا‌های متفاوتی به گوش رسیده و توجه شما را به خود جلب می‌کند. گاهی صدا‌های مختلف در خودرو‌های گوناگون نشانه‌ای از بروز اشکلات فنی بوده و باید برای رفع خطرات احتمالی، اقدامات لازم را انجام داد. ولی در تسلا داستان کمی متفاوت بوده و این خودروی الکتریکی برخلاف انتظارات با مشکلاتی مواجه شده و صدا‌های گوناگونی از خودرو‌های تسلا به گوش می‌رسد!

این صدا‌ها گاهی فقط با پیمایش ۱۸ هزار مایل ایجاد شده و نگرانی زیادی برای خریداران محصولات تسلا ایجاد می‌کنند. تسلا برای حل این مشکل چاره‌ای جز تعویض قطعات مختلف کابین و… نداشته و ایلان ماسک از رسانه‌ای شدن این موضوع جلوگیری می‌کند!

تسلا سود زیادی نکرده است

احتمالا شما فکر می‌کنید که تسلا در اولین سال‌های حیات خود؛ سود زیادی کرده و ایلان ماسک از این بابت بسیار راضی و خرسند است. ولی براساس گزارش CNN؛ تسلا تنها ۴.۶ میلیارد دلار سودآوری داشته و آمار نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸ این کمپانی محبوب حدود ۳ میلیارد دلار برای تولید و رفع نقص محصولات مختلف خود هزینه کرده است؛ بنابراین تسلا سود زیادی نکرده و به شدت برای ادامه حیات مبارزه می‌کند.

ایلان‌ماسک در شبکه‌های اجتماعی می‌گوید که تسلا سود بسیاری کرده است؛ اما این یک راه کار هوشمندانه برای جلب نظر مردم و سرمایه‌گذاران مختلف است!

آینده تسلا نامشخص است

با وجود اینکه تسلا اکنون محبوب‌ترین برند خودروسازی جهان است؛ اما در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده و بسیار جوان به نظر می‌رسد! این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از صاحب نظران درباره آینده تسلا با شک و تردید فراوانی اظهار نظر کنند.

برای مثال نیویورک تایمز در گزارشی به طبقه‌بندی و اعتبارسنجی کمپانی‌های مختلف در آمریکا و جهان پرداخته بود. در گزارش مذکور مشخص شد که تسلا از نظر صاحب نظران اقتصادی، وضعیت مالی خوبی نداشته و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. این صاحب نظران معتقد هستند که در صورت تداوم شرایط فعلی در کمپانی تسلا؛ بزودی این برند محبوب نابود شده و ورشکسته خواهد گشت.

ایلان ماسک تسلا را تاسیس نکرد

اکنون ایلان ماسک نقش مهمی را در کمپانی تسلا ایفا کرده و به همین دلیل مردم فکر می‌کنند که او تسلا را تاسیس کرده است. ولی واقعیت چیز دیگر است و در سال ۲۰۰۳ مارتین اترهارد و مارک ترننینگ تسلا را تاسیس کرده و یکسال بعد ایلان ماسک به کمپانی تسلا پیوست! اما اکنون ایلان ماسک مرد شماره یک تسلا بوده و هدایت یک خودروساز نوظهور را برعهده دارد.
حالت Ludicrous چیز خاصی نیست!

احتمالا شما در خودرو‌های تسلا وقتی با حالت رانندگی Ludicrous مواجه شوید؛ با خود خواهید گفت که این حالت خیلی خطرناک بوده و اصلا نباید از آن برای رانندگی استفاده کرد! حالت رانندگی مذکور در مدل S خودرو‌های تسلا حضوری فعال داشته و مشتریان تسلا را به فکر فرو می‌برد. اما باید توجه داشت که این حالت فقط قدرت خودرو را در هنگام شتاب‌گیری افزایش داده و شتاب صفر تا ۱۰۰ مدل S تسلا را به ۳.۲ ثانیه می‌رساند. پس حالت Ludicrous، خودروی شما را به یک فراری تبدیل نکرده و تسلا به شما دروغ می‌گوید!

حقوق عجیب ایلان ماسک

قطعا ایلان ماسک در تسلا حقوق خوبی گرفته و نباید از این بابت تعجب کرد. ولی حق و حقوق او به شکل هفتگی پرداخت نشده و تسلا حقوق او را به شکلی کاملا متفاوت پرداخت می‌کند! او مانند مدیران اجرایی کمپانی‌های دیگر نبوده و حقوق او به سود کمپانی تسلا بستگی دارد.

۱۹ نکته درباره تسلا که باید بدانیم!

این یعنی اگر تسلا به سود ۶۵۰ میلیارد دلاری برسد؛ ایلان ماسک به عنوان مغز متفکر تسلا چیزی نزدیک به ۵۹ میلیارد دلار حقوق خواهد گرفت!

انسان به autopilot اعتماد ندارد

یکی از ویژگی‌های مهم محصولات تسلا که تاثیری قابل توجه در افزایش میزان فروش محصولات این کمپانی محبوب داشته؛ قابلیت autopilot یا رانندگی خودکار است. ولی autopilot همیشه به درستی عمل نکرده و منجرب به بروز حوادث خطرناکی شده است. ایلان ماسک ادعا کرده است که برای کاهش خطرات autopilot محدودیت‌های جدیدی به خودرو‌های تسلا اضافه خواهد شد. به نظر می‌رسد که مردم از تکنولوژی دستور نگرفته و تسلا این موضوع را درک کرده است!

سهامداران تسلا، دشمن شماره یک ایلان ماسک!

این نکته هیچ ارتباطی به محصولات تسلا نداشته و مستقیما به فرد شماره یک کمپانی تسلا؛ یعنی ایلان ماسک مرتبط می‌شود. سهامداران تسلا خواهان حذف ایلان ماسک بوده و محبوبیت فراوان او در بین هواداران برند تسلا آن‌ها را نگران کرده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395186

ثبت نظر

-