۱۰ بازی برتر سال از نگاه متاکریتیک

  • کد خبر : 395167
  • 04 اسفند 1399 - 6:37
۱۰ بازی برتر سال از نگاه متاکریتیک

برترین ها – سید هادی هادیان: دنیای وسیع تکنولوژی هر روز وسیع‌تر می‌شود و ما در صنعت گیم شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری هستیم که در مقایسه با سال‌های گذشته حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از سخت‌افزار‌های قدرتمند پردازشی گرفته تا موتور‌های خارق العاده بازی‌سازی؛ همه پتانسیل‌های لازم برای یک رقابت و تنگ و نفس‌گیر را محیا کرده است. رقابتی برای قرار گرفتن در لیست بهترین‌ها بازی‌های سال!

در سال گذشته شاهد بازی‌های خوب و باکیفیتی بودیم که میدان رقابت برای عنوان بهترین بازی سال را بیش‌از پیش داغ‌تر کرده بود. این رقابت در پایان هر سال به اوج خود می‌رسد و با برگزاری مراسمی همچون The Game Awards به کار خود خاتمه می‌دهد. هرچند که برخی از منتقدان شیوه برگزاری TGA و انتخاب بازی‌ها را قبول ندارند، ولی می‌توان با نگاه انداختن به وب‌سایت متاکریتیک (Metacritic) که به عنوان یک مرجع قابل اعتماد برای تعیین کیفیت بازی‌های ویدیویی به‌شمار می‌رود؛ چرا که امتیاز نهایی ثبت‌شده در این سایت نظر یک شخص خاص نیست و از مجموع نظرات منتقدین سراسر دنیا بدست آمده است.

اکنون که در سال ۲۰۱۹ قرار داریم و چشم‌اندازی خوبی در آینده صنعت گیم پیش‌بینی می‌شود؛ بد نیست تا نگاهی به سال گذشته داشته باشیم و بهترین عناوین بازی سال ۲۰۱۸ را از نگاه وب سایت متاکریتیک استخراج کنیم. البته در نظر داشته باشید که بازی‌هایی را در این لیست قرار داده‌ایم که علاوه بر امتیاز بالای متاکریتیک، برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شده‌اند. برای مثال بازی‌های زیادی در رتبه‌های بالای متاکریتیک هستند که در یک یا دو سال گذشته منتشر شده و امسال برای نینتندو سوییچ و یا کنسول‌های دیگر پورت شده‌اند یا بازی‌های ریمستر شده‌ای که نمره بالایی دریافت کرده‌اند، اما در این مقاله فقط به بازی‌های اورجینال در سال ۲۰۱۸ اشاره شده است. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید.

۱۰ – Tetris Effect

امتیاز متاکریتیک: ۸۹ بر روی Playstation۴

شاید همان موقعی که کمپانی سونی در چند روز مانده به E۳ از یک بازی Tetris برای علاقه‌مندان کنسول نسل هشتمی رونمایی کرد؛ هیچ کس فکر نمیکرد که این بازی انحصاری ساده، تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ شود. از Tetris Effect باید به عنوان یک گیم‌پلی نواورانه و بی‌نقص از Tetris با بهترین نوع از صداگذاری، موسیقی و افکت‌های ترکیبی یاد کرد. این افتخار در حدی نصیب این بازی شده است که حتی اگر هر ثانیه از لذت آن بهره‌مند نشوید، قطعا خاطره خوشی برای شما به جا خواهد گذاشت. روند بازی در Tetris Effect شما را خسته نخواهد کرد و به مرور زمان شاهد چالش‌های جدیدی را پیش رو دارید که باعث می‌شوند بازی هرگز یکنواخت و خسته‌کننده نشود. همچنین گرافیک بصری زیبا و مملو از افکت‌های جذاب بازی به همراه موسیقی متناسب، همه چیز را برای یک تجربه شیرین دیگر از Tetris. فراهم کرده است. همچنین Tetris Effect توانست عملکرد خوبی در پلی‌استیشن VR از خود به جای بگذارد و به عقیده منتقدین یکی از بهترین بازی‌های این هدست به‌شمار می‌رود.


۹ – Into the Breach

امتیاز متاکریتیک: ۹۰ بر روی PC

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه متاکریتیک

چندسالی بود که در میان بهترین بازی‌های سال، نبود یک بازی تاکتیکی-فانتزی به شدت حس می‌شد؛ اما در سال گذشته بود که عنوان Into the Breach توانست این خلا را پر کند و یکی از عناوین شاهکار پلتفرم پی سی را در این لیست قرار دهد. هرچند که این بازی بعد‌ها برای نینتندوسوئیچ عرضه شد. Into the Breach از نظر داستانی شاید آن پیچیدگی جذاب را نداشته باشد، اما این اثر فاخر از استودیو سابست گیمز (Subset Games) اثری است که طرفداران بازی‌های استراتژیک و تاکتیکی به سبب عمق بسیار زیاد گیم‌پلی آن و همچنین ارزش تکرار بسیار بالای بازی، برای مدت‌های طولانی با آن سرگرم خواهند شد و بعد از تعداد زیادی شکست در طول بازی، اصول حرفه‌ای آن را خواهند آموخت. به طور خلاصه، Into the Breach یک بازی استراتژیک نوبتی و تاکتیکی است که با بهره‌گیری از المان‌های جدید و متنوع بسیار زیاد توانسته خلاقیت خوبی را در این ژانر پدید آورد. مراحل نسبتا زیاد و چالش‌های متعدد در طول بازی، از دیگر مواردی است که شما را در طول بازی خسته نخواهد کرد.


۸ – Monster Hunter World

امتیاز متاکریتیک: ۹۰ بر روی Playstation۴

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه متاکریتیک

خوشبختانه کمپانی کپکام مسیر سینوسی خود را کنار گذاشته و با ارائه بازی نظیر Resident Evil ۷ توانست تا دوباره به روز‌های اوج خود بازگردد. کپکام در ادامه این روند روبه رشد خود با جدیدترین Devil May Cry و نسخه بازسازی شده بازی رزیدنت اویل ۲ توانست تا این پیشتازی خود را تثبیت کند. اما جدا از این شاهکار‌های اخیر کپکام، بازی فوق‌العاده Monster Hunter World توانست یکی از جایگاه‌های بهترین بازی در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص دهد. این اثر زیبا حتی توانست جایزه بهترین بازی نقش آفرینی سال را هم در The Game Awards ۲۰۱۸ دریافت کند. این بازی برای پلتفرم‌های PC، Playstation۴ و XBOX ONO منتشر شد و موفق شد تا بالاترین نمرات را از نظر منتقدان به خود اختصاص دهد. Monster Hunter World با ارائه یک دنیای فانتزی بسیار زیبا و گزینه‌های زیاد شخصی‌سازی، محیطی بسیار پویا و مورد طبع را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. همچنین تنوع بسیار بالای سلاح، زره و آیتم‌های دیگر و همچنین گسترده بودن قابلیت‌های ویژه، باعث شده‌اند تا بازی کردن Monster Hunter World اصلا شما را خسته نکند.


۷ – Dead Cells

امتیاز متاکریتیک: ۹۱ بر روی XBOX ONE

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه متاکریتیک

شاید کمی بعید به نظر برسد که یک عنوان دوبعدی را در این لیست مشاهده کنیم. اما Dead Cells تمام معادلات را بر هم زد تا با یک شاهکار گرافیکی و جذاب رو به رو باشیم. داستان ساده و قابل فهم همراه با رمز و راز‌های پنهان و گیم‌پلی عالی که باعث می‌شود خستگی را احساس نکنید و حوصله شما را سر نبرد. موسیقی جذاب بازی با صدا‌های سلاح‌ها، همه لذت‌بخش‌تر شده و گرافیک هنری بازی نیز واقعا جذاب است. در این بازی خبری از محیط‌های تکراری نیست و هر محیط با محیط قبلی فرق دارد. البته گرافیک فنی بازی شاید در مواقع نادری کمی افت فریم داشته باشد، اما آن نیز خوب کار شده و از جزییات خوبی بهره می‌برد. استودیو تویین موشن (Motion Twin) اثری خلق کرده که به جرات می‌توان آن را یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ دانست و طوری عمل کرده که حتی اگر از طرفداران بازی‌های اکشن پلتفرمر دو‌بعدی نباشید، باز هم بازی جذابیت کافی را برای شما خواهد داشت.


۶ – Shadow of the Colossus

امتیاز متاکریتیک: ۹۱ بر روی Playstation۴

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه متاکریتیک

در ابتدای مقاله گفتیم که در این لیست از قرار دادن بازی‌های ریمستر شده خودداری کرده‌ایم؛ اما پس از برگزاری رویداد E۳، سازندگان Shadow of the Colossus اعلام کردند که امکان دسترسی داشتن به کد‌های نسخه اصلی بازی وجود نداشته و به همین دلیل با یک بازی قدرتمند مواجه خواهیم بود. این وعده استودیو بلوپرینت محقق شد و ما در سال ۲۰۱۸ با یک Shadow of the Colossus کاملا جدید و باشکوه رو به رو شدیم. این اثر انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴، توانست یکی از بالاترین نمرات را در متاکریتیک دریافت کند و قدرت بالای گرافیکی این کنسول را به رخ رقیبان کشید. جنبه‌های هنری زیبا و معما‌های سرگرم‌کننده، میراثی بود که سازندگان این بازی توانستند به خوبی از آن استفاده کنند. البته بازسازی این اثر هنری از نقطه صفر، یکی از دیگر از دلایل محبوبیت آن بود که توانست نگاه‌های منتقدان را به سوی خود جلب کند. هرچند از این نکته نباید غافل شد که Shadow of the Colossus یکی از بهترین بازی‌های کنسول افسانه‌ای پلی استیشن ۲ بود که به خوبی هر چه تمام‌تر در Playstation۴ به اجرا گذاشته شد.


۵ –Celeste

امتیاز متاکریتیک: ۹۲ بر Nintendo Switch

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه متاکریتیک

Celeste از آن دسته از بازی‌ها بود که توانست به صورت مستقل در میان بازی‌های بزرگ و موردانتظار سال ۲۰۱۸ در پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و پی سی خوش بدرخشد. یک بازی دوبعدی ساده که با وجود داشتن گرافیک پیکسلی، دقتی عجیب به گرافیک بازی داشته و این مساله را به همراه موسیقی ترکیبی جالب، به نمایش می‌گذارد. مانند دیگر بازی‌های انتخاب شده در این لیست، Celeste نیز شما را پای بازی می‌نشاند و حتی یک ذره خستگی را در وجود شما باقی نمیگذارد. این اثر فاخر تجربه‌ای است که حتی اگر علاقه‌ای به بازی‌های پلتفرمر دو‌بعدی نداشته باشید هم شما را درگیر می‌کند. نکته‌ای جالب درباره این بازی وجود دارد و آن هم این است که منتقدان در طول سال ۲۰۱۸ بار‌ها اذعان کرده بودند، Celeste از معدود بازی‌هایی است که هیچ نکته منفی را نمی‌توان از آن استخراج کرد!


۴ – Forza Horizon ۴

امتیاز متاکریتیک: ۹۲ بر روی XBOX ONE

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه متاکریتیک

در روز‌هایی که مجموعه بازی‌های مطرح ریسینگ همچون Need for Speed و Guran Tsūrisumo در یک مسیر نزولی قرار گرفته بودند، سری فورزا تبدیل به یکی از کامل‌ترین و بهترین مجموعه بازی‌های این سبک شده بود. به در سال ۲۰۱۸ به دنباله این روند موفقیت‌آمیز، فورزا هورایزن ۴ قرار داشت که توانست تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ در این سبک شود. استودیو پلی‌گراند گیمز توانست با بازی Forza Horizon ۴ نشان دهد که هیچ چیز مانع پیشرفت این مجموعه نخواهد شد. هر گاه که حس کردید این مجموعه به پایان رسیده و باید منتظر یک آی پی جدید در سبک ریسینگ باشیم، سری فورزا از راه رسیده و ما را با اتومبیل‌های لوکس و مناظر دیدنی به شکل فوق العاده‌ای سورپرایز می‌کند. به جرات می‌توان گفت که بازی Forza Horizon ۴ نقطه اوج کار استودیو پلی‌گراند گیمز و مایکروسافت است؛ به طوری که در سال ۲۰۱۸ هیچ عنوان ریسینگ دیگری در حد و اندازه این بازی نبود! اگر کنسول ایکس باکس وان را در اختیار نداشتید و از یک سیستم قدرتمند پردازشی و گرافیکی بر روی رایانه شخصی خود بهره‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنم که حتما این بازی را تجربه کنید.


۳ – Super Smash Bros. Ultimate

امتیاز متاکریتیک: ۹۲ بر روی Nintendo Switch

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه متاکریتیک

بازی Super Smash Bros. Ultimate در روز‌های پایانی سال ۲۰۱۸ روانه بازار شد و به همین دلیل هم جایی در مراسم The Game Awards ۲۰۱۸ نداشت. ولی این موضوع باعث نشد تا این شاهکار نینتندو از چشم هواداران دور بماند. در کل بازی‌های انحصاری نینتندو عملکرد بسیار خوبی در همه سال‌ها داشتند و امسال هم با Super Smash Bros. Ultimate توانستند تا این کمپانی را روسفید کنند و در نهایت با نمره متای ۹۲ قدرت خود را اثبات کردند. بازی Super Smash Bros Ultimate با داشتن فهرستی طولانی از کاراکترها، استیج‌ها و موسیقی‌های متنوع از تاریخ بازی‌های ویدویی نه تنها توانست طرفداران قدیمی این بازی مبارزه‌ای را راضی نگه دارد بلکه با بخش داستانی World of Light ثابت کرد که می‌تواند هر نوع کاربر را به خود جذب کند. در این بازی مکانیزم‌های جدید در حالی که ساختار قدیمی و ساده خود را حفظ کرده‌اند، اما با این حال کاربر را در یک محیط جدید قرار می‌دهد.


۲ – God of War

امتیاز متاکریتیک: ۹۴ بر روی Playstation۴

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه متاکریتیک

همانند دفعات قبل، کوری بارلوگ اثری را روانه بازار کرد که قادر است ابهت کریتوس کبیر و دنیای بی پایان گاد آف وار را به نمایش بگذارد. ساخته جدید استودیو سانتا مونیکا که با نهایت لیاقت توانست جایزه بهترین بازی سال از The Game Awards ۲۰۱۸ را دریافت کند. بازی God of War مجموعه‌ای کامل از بهترین عناصر دنیای بازی‌ها است. به جرات می‌توان گفت که این بازی در تمامی زمینه‌ها فوق‌العاده عمل کرده است. این بازی دیگر مثل گذشته نیست، بلکه شما با یک God of War بسیار بسیار بهتر، جذاب‌تر و منطقی‌تر رو به رو هستید. ماجراجویی جدید کریتوس این بار با پسرش همراه شده است و شما را به سرزمین‌های نورس می‌برد که در آن‌ها، افسانه‌هایی کاملا جدید و بی‌نهایت جذاب انتظار شما را می‌کشند. سازندگان God of War توانسته‌اند با تجربه‌ای که از گذشته خود کسب کرده اند، عنوانی درخور نسل هشتم و یک انحصاری زیبای دیگر را برای پلی استیشن ۴ به ارمغان بیاورند.


۱ – Red Dead Redemption ۲

امتیاز متاکریتیک: ۹۷ بر روی Playstation۴

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه متاکریتیک

خب در نهایت می‌رسیم به بهترین بازی سال ۲۰۱۸ در لیست متاکریتیک، یعنی Red Dead Redemption ۲. ساخته تحسین‌برانگیز راک‌استار گیمز که در ادامه ساخته‌های خوب این شرکت توانسته نمره متای بالایی کسب کند. این بازی پس از انتظار‌های فراوان در اواخر سال ۲۰۱۸ روانه بازار شد و بار دیگر نام راک‌استار را بر سر زبان‌ها انداخت. شاید اگر RDR۲ کمی زودتر منتشر شده بود، شانس بیشتری برای دریافت جایزه بهترین بازی سال در The Game Awards ۲۰۱۸ را داشت. Red Dead Redemption ۲ بیش‌تر از اینکه شبیه یک بازی ویدیویی باشد، شبیه به دنیایی مجازی است که برای هر سلیقه‌ای امکان لذت بردن را فراهم کرده است. در تبدیل شدن Red Dead Redemption ۲ به یک بازی فوق‌العاده و بی نقض، عوامل بسیار زیادی تاثیر داشتند، اما آنچه که بیش از همه در کیفیت کلی بازی دخالت داشت؛ هماهنگی المان‌های موجود در بازی بود. از گیم‌پلی روان گرفته تا پرداختن به جزئیات بصری بازی و تداعی کردن همه این موارد در یک نقشه وسیع که شما را در طول بازی با آرتور مورگان همراهی می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395167

ثبت نظر

-