چندکراس‌اوور بی‌نظیر و جذاب؛ مناسب برای آفرودباز‌ها

  • کد خبر : 395146
  • 04 اسفند 1399 - 4:44
چندکراس‌اوور بی‌نظیر و جذاب؛ مناسب برای آفرودباز‌ها

ما تصمیم گرفتیم که شما را با این کراس‌اوور‌های جذاب آشنا کرده و در ادامه ۲۰ کراس‌اوور سرشناس و مناسبّ آفرود را معرفی می‌کنیم. ۲۰ خودرویی که شاید شما جرات رانندگی آفرود با آن‌ها را نداشته باشید!

برند‌هایی همچون جیپ، لندروور، فورد و شورلت به دلیل ساخت خودرو‌هایی که برای آفرود مناسب هستند؛ مشهور شده و عاشقان آفرود قطعا به سراغ محصولات آن‌ها خواهند رفت. ولی این روز‌ها در بازار جهانی شرایط متفاوتی رقم خورده و خودرو‌های قدرتمند و حیرت‌انگیزی به جمع آفرودی‌ها اضافه شده‌اند. این محصولات کراس‌اوور‌های جدید کمپانی‌های گوناگون بوده و از کیا تا رولزرویس را شامل می‌شوند!

>>>بیشتر بخوانید:

تب خرید کراس‌اوور‌های شاسی بلند

کراس‌اوور‌های جذاب

بنتلی بنتایگا

قطعا بنتلی بنتایگا انتخاب اول علاقه‌مندان به کراساوور‌ها نیست و به خیلی‌ها توان خرید آن را ندارند! برای خرید این خودروی لوکس باید ۲۲۹ هزار دلار هزینه کرد. کابین و قابلیت‌های منحصربه‌فردی در بنتلی بنتایگا وجود داشته و آن را باید یک خودروی غیرقابل توصیف دانست!

این خودرو به سیستم تمام چرخ اتوماتیک و All-Terrain مجهز شده و در جاده‌های مختلف می‌توان به راحتی از رانندگی با آن لذت برد. شما در حال حرکت با بنتایگا می‌توانید از دوربین ۳۶۰ درجه استفاده کرده و حواستان به اطراف خودروی گران قیمت خود باشد.

اما نکته مهم این است که در بنتایگا از دیفرانسیل Torsen مرکزی با قابلیت کنترل محور عقب در هنگام ایستادن و پایین آمدن از سراشیبی استفاده شده است. همچنین سیستم تعلیق بنتایگا از هوا برای تنظیم شرایط خود استفاده کرده و می‌توان ارتفاع بنتایگا را به ۱۹.۷ اینچ رساند!


BMW X۵، ۲۰۱۹

مدل ۲۰۱۹ خودروی X۵ از کمپانی BMW تغییرات زیادی نسبت به گذشته داشته است. در این خودرو از سیستم تعلیق جدید BMW استفاده شده و باید گفت که پایداری X۵ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در X۵ شما توان استفاده از xDrive تمام چرخ BMW، حالت رانندگی Rock و چندین بسته اختیاری دیگر را دارید. در X۵ جدید محور عقب به شکل اتوماتیک قفل می‌شود.

همچنین سیستم تعلیق X۵ از هوا استفاده کرده و یک پوشش گسترده برای حفاظت از زیر X۵ در نظر گرفته شده است. تمام این موارد باعث شده‌اند که اکنون X۵ جدید را یکی از مناسب‌ترین خودرو‌های موجود برای عبور از جاده‌های ناهوار و رانندگی آفرود دانست.


GMC اکیدیا ۲۰۱۹

 

اکیدیا برادر لوکس شورلت تراورس است. این خودرو با وجود لوکس بودن، قابلیت‌های ویژه‌ای برای عبور از سطوح ناهوار دارد. در اکیدیا ۲۰۱۹ از Terrain تمام چرخ و گیربکس دو کلاچه برای کنترل بهتره محور‌ها استفاده شده است.

در این خودرو می‌توان از میان حالت‌های مختلف رانندگی؛ به دنبال رانندگی در سطوح شنی، گلی و تپه‌هایی با شیب تند باشید؛ بنابراین باید گفت که اکیدیا در تمام زمینه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد!


دوج دورانگو ۲۰۱۹

جیپ تمام توجه FCA را به خود جلب کرده است؛ اما دوج دورانگو شخصیت خود را داشته و به تنهایی عمل می‌کند!  دورانگو حالت‌های رانندگی اختصاصی برای عبور از سطوح ناهوار را ندارد؛ ولی از پلتفرم جیب گرند چروکی برای ساخت آن استفاده شده و گیربکس آن قابل اعتماد است. این موارد باعث شده‌اند که دورانگو در هنگام عبور از سطوح ناهوار چسبندگی مناسبی داشته و به یکی از گزینه‌های آفرود سواران تبدیل شود!


هوندا پاسپورت ۲۰۱۹

هوندا پاسپورت بهترین انتخاب برای عبور از سطوح ناهوار و شنی نیست؛ اما قطعا آن را باید یکی از گزینه‌های مناسب برای آفرودسواری دانست! لاستیک‌های پاسپورت نسبت به گذشته بزرگتر شده و از یک جلو پنجره جدید برای افزایش ورود هوا به زیر کاپوت استفاده شده است. طول پاسپورت کاهش یافته و زاویه چرخش چرخ‌ها نسبت گذشته افزایش یافته است.


اینفینیتی QX۸۰، ۲۰۱۹

اینفینیتی QX۸۰ مانند لکسوس LX بوده و آن را باید یک کراس‌اوور بزرگ و لوکس بدانیم. این خودرو قدرت و قابلیت‌هایی در حد و اندازه محصولات جیپ و لندروور ندارد؛ اما برای عبور از سطوح ناهوارِ خارج از جاده بسیار مناسب است.

هر کدام از چرخ‌های QX۸۰ سیستم تعلیق مستقلی داشته و با استفاده از هوا به پایداری خودرو کمک می‌کنند. همچنین در QX۸۰ از چرخ‌های ۱۸ اینچی استفاده شده و این قابلیت را نباید نادیده گرفت!


جگوار I-Pace

جگوار I-Pace یکی از مشهورترین و بهترین خودرو‌های الکتریکی جهان است. این محصول برای تبدیل شدن به اسطوره کمپانی جگوار لندرور مسیر طولانی در پیش دارد و شاید الکتریکی بودن آن باعث شود که شما قید آفرود سواری با I-Pace را بزنید!

اما این خودرو را می‌توان به چرخ‌های ۲۰ اینچی مجهز کرد و از سیستم تمام چرخ متحرک آن نهایت استفاده را برد! البته زاویه چرخش لاستیک‌ها در I-Pace بسیار کم بوده و می‌توان با توجه به الکتریکی بودن و مجهز شدن آن به سیستم تمام چرخ متحرک؛ از این ایراد کوچک گذشت!


جیپ رنه گید ۲۰۱۹

محصولات جیپ برای رانندگی غیرقانونی مناسب بوده و یکی از دلایل شهرت آن‌ها همین موضوع است! یکی از محصولات مذکور، رنه گیدِ معروف است که پلتفرم آن شباهت‌های قابل توجهی به فیات پاندا داشته و تقریبا باید آن‌ها را از نظر ساختار یکسان دانست.

اما رنه گید خودرویی قدرتمند بوده و نسخه Trailhawk آن برای عبور از تپه‌ها و رودخانه‌ها بسیار مناسب به نظر می‌رسد. در این خودرو از سیستم تمام چرخ متحرک استفاده شده و لاستیک‌هایی ۱۹ اینچی به عبور و مرور بهتر آن در شرایط سخت کمک می‌کنند.


کیا سورنتو ۲۰۱۹

کیا سورنتو ۲۰۱۹ را می‌توان برای شرایط سخت آماده کرد! در حقیقت به اشتراک‌گذاری یک ویدیو تبلیغاتی از کیا سورنتو در فضای مجازی، ثابت کرد که با انجام چند اصلاح کوچک می‌توان با کیا سورنتو به آفرود رفت و از رانندگی در شرایط سخت لذت برد!

در همین زمینه یکی از مدیران ارتباطات و بازاریابی کمپانی کیا گفته است که سورنتو قابلیت‌های غیر منتظره و سودمندی دارد! او برای اثبات سخنان خود به ویدیو‌های تبلیغاتی این خودروی جذاب اشاره کرده است!


کیا تلوراید ۲۰۱۹

کمپانی کیا پس از مدل سورنتو یک نماینده دیگر به نام تلوراید در لیست ما دارد. سورنتو توانایی‌های خود را همواره گسترش داده است و امروزه می‌توان از آن در شرایط مختلف استفاده کرد؛ اما تلوراید از همان ابتدا به سیستم چهار چرخ متحرک، با قابلیت کنترل وزن مجهز شده است!

در تلوراید از چرخ‌های بزرگی استفاده شده و تایر‌های آن برای رانندگی در جاده‌های ناهوار و خاکی بسیار مناسب هستند. در حقیقت باید تلوراید را پسر جوانِ سورنتو دانست!


لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس یکی دیگر از کراس‌اوور‌های گران قیمت لیست ما است. این خودرو از پیشرانه ۶۴۱ اسب‌بخاری و توربوشارژ دوقلو استفاده کرده و به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده است. در این خودرو می‌توان از سه حالت رانندگی در شن، شن و ماسه و برف استفاده کرد. این حالت‌ها تمرکز راننده را افزایش داده و حقیقا باید اوروس را یکی از بهترین گزینه‌ها برای عبور از سطوح ناهوار و جاده‌های خاکی دانست.


لکسوس LX

لکسوس LX واقعا شبیه به یک کراس‌اوور نبوده و بدنه و شاسی آن ما را به یاد SUV‌ها می‌اندازد! اغلب کسانی که به دنبال رانندگی آفرود با یک کراس‌اوور هستند؛ به سراغ لکسوس LX رفته و از باطن SUV گونه آن لذت می‌برند.

این خودرو شباهت‌های فراوانی به لندکروز داشته و ظاهر لوکسی دارد. در LX از سیستم چهار چرخ متحرک و تعلیق مستقل استفاده شده و می‌توان ارتفاع آن را تا سه اینچ افزایش داد.


مرسدس بنز GLE ۲۰۲۰

کراس‌اوور‌های جذاب

کراس‌اوور‌های جذاب؛ سواری بر این خودروی لوکس نزدیک به ۶۰ هزار دلار هزینه دارد. این قیمت باعث می‌شود که شما سواری بر GLE را احمقانه بدانید و به سراغ مدل‌های مختلف لندروور بروید.

ولی GLE به شکل حیرت‌انگیزی با تمام خودرو‌های لیست ما رقابت می‌کند؛ زیرا به سیستم تعلیق جدید E-Active مجهز شده و از قابلیت‌های Curve و Rocking Mode برخوردار است. کنترل محور‌ها در GLE توسط سیستم‌های مستقلی انجام شده و به راحتی می‌توان با GLE از سطوح ناهوار و سنگی عبور کرد!


مرسدس بنز GLS ۲۰۲۰

کراس‌اوور‌های جذاب

در ابتدا شاید تصور کنید که امکان رانندگی آفرود با یک خودروی سه ردیفِ و فوق‌العاده به نام GLS وجود ندارد. ولی GLS ۲۰۲۰ تمام تصورات شما را به چالش می‌کشد! این خودرو به سیستم E-Active Body Control مجهز شده و از دو سیستم الکتریکی تنظیم هوا و یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی برخوردار است. تمام سیستم‌های مذکور باعث می‌شوند که شما به خوبی در سطوح ناهوار حرکت کرده و از تکنولوژی مرسدس‌بنز آلمان لذت ببرید!


میتسوبیشی اوتلندر اسپرت ۲۰۱۸

میتسوبیشی اوتلندر اسپرت ۲۰۱۸ یکی دیگر از گزینه‌های جدید برای رانندگی آفرودی است. این خودرو با ارتفاع ۸.۵ اینچ و سیستم چهار چرخ متحرک در کلاس خود قدرتنمایی کرده و می‌توان آن را با قیمتی کمتر از سایر خودرو‌های موجود در لیست ما خریداری کرد.


نیسان پاتفیندر ۲۰۱۹

کراس‌اوور‌های جذاب

یکی دیگر کراس‌اوور‌های جذاب؛ نیسان در سال ۲۰۱۹ شانس خود را با معرفی مدل جدید خودروی پاتفیندر امتحان کرده است. در این خودرو از روکش اضافی و ویژه بدنه به همراه تایر‌های ۱۸ اینچی و چهار فصل استفاده شده است.  پاتفیندر قطعا بهترین خودروی لیست ما نیست؛ اما باید توجه داشت که خریداران پاتفیندر با پرداخت ۶ هزار پوند از توان یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ با توان ۲۸۴ اسب بخار استفاده خواهند کرد.


رنجروور ایواک ۲۰۱۹

کراس‌اوور‌های جذاب

یکی دیگر از کراس‌اوور‌های جذاب رنجروور ایواک ۲۰۱۹ هم در لیست ما حضور دارد. البته شاید لوکس بودن این خودرو باعث تغییر دیدگاه شما نسبت به محصولات رنجروور و قابلیت‌های افسانه‌ای آن‌ها شود. ولی ایواک مانند سایر برادران خود بوده و ویژگی‌های متفاوتی نسبت به سایر خودرو‌های لیست ما دارد.  در این خودرو از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده شده و می‌توان ارتفاع آن را به میزان ۱۹.۷ اینچ افزایش داد و تمام خودرو‌های هم رده ایواک را به چالش کشید!


رولزرویس کالینان ۲۰۱۹

کراس‌اوور‌های جذاب

کراس‌اوور‌های جذاب؛ برای خرید مدل ۲۰۱۹ رولزرویس کالینان باید ۳۲۵ هزار دلار پرداخت کرد. با توجه به قیمت فراوان کالینان قطعا شما نباید انتظار داشته باشید که در هنگام رانندگی در سطوح ناهموار مشکلی شما را آزار دهد! از ویژگی‌های کالینان می‌توان به وجود حالت‌های کوه‌نوردی، سنگ و صخره‌نوری و افزایش ۱.۵ اینچی ارتفاع اشاره کرد!


سوبارو Outback ۲۰۲۰

کراس‌اوور‌های جذاب

سوبارو Outback یکی از بهترین گزینه‌های موجود در لیست ما است. این خودرو از توان یک پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۶۰ اسب‌بخار استفاده کرده و استحکام و پایداری آن نسبت به سایر برادرانش حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است. در Outback می‌توان ارتفاع را به ۸.۷ اینچ رسانده و از dubbed X-Mode استفاده کرد.


تویوتا RAV۴، ۲۰۱۹

کراس‌اوور‌های جذاب

 یکی از کراس‌اوور‌های جذاب؛ تویوتا RAV۴ یکی از معروف‌ترین خودرو‌های حاضر در لیست ما بوده و مدل جدید آن گزینه مناسبی برای عبور از سطوح ناهوار است.  تویوتا RAV۴ جدید به سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند تویوتا مجهز شده و می‌توان آن را در هنگام عبور از سراشیبی‌های تند و تیز کنترل کرد. ارتفاع RAV۴ را می‌توان به ۸.۶ اینچ رساند و از تایر‌های ۱۹ اینچی با دوام آن برای عبور از سطوح مختلف استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395146

ثبت نظر

-