کم گل اما پرهیجان (+اینفوگرافیک)

  • کد خبر : 395037
  • 04 اسفند 1399 - 1:24
کم گل اما پرهیجان (+اینفوگرافیک)

به گزارش جام جم آنلاین ، در اطلاعیه سازمان لیگ آمده است: «به دلیل تغییر زمان مسابقات تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی و به جهت این‌که باشگاه‌ها فرصت بیشتری برای آماده‌سازی خود در دور برگشت مسابقات لیگ‌برتر داشته باشند، مسابقات هفته شانزدهم که قبلا قرار بود ۵ و ۶ اسفند برگزار شود یک هفته به تعویق افتاد و در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار می‌شود.»آنچه در ادامه می‌آید مروریست بر برخی از شاخص‌ترین رکوردها و آمارهای نیم‌فصل اول بیستمین دوره لیگ‌برتر:

۷

نیم‌فصل اول لیگ بیستم را ۴۰‌داور  قضاوت کردند. پرسوت‌ترین داور پیام حیدری بود. پیام در نیم‌فصل اول ۷‌بازی را قضاوت کرد تا از موعود بنیادی‌فر با ۶‌قضاوت پیشی بگیرد. به این ترتیب از الان می‌توان حدس زد گزینه‌های اصلی قضاوت بازی برگشت استقلال و پرسپولیس کدام داوران هستند. دربی رفت سرخابی را رضا کرمانشاهی سوت زد. کرمانشاهی در کنار مهدی سید‌علی، کوپال ناظمی، سعید رحیمی‌مقدم و علی صفایی داورانی هستند که در نیم‌فصل اول ۵‌بازی را قضاوت کردند. نکته دیگر این‌که در نیم‌فصل اول به بیژن حیدری زیاد قضاوت نرسید.

 

۶

پرسپولیس برای ششمین‌بار قهرمان نیم‌فصل اول لیگ‌برتر شد تا از این حیث همچنان رکورددار باشد. اما رکورد جالب‌تری هم درپایان بازی با گل‌گهر برای پرسپولیسی‌ها ‌به دست آمد. ۶‌فصل متوالی است که هیچ تیمی در پایان نیم‌فصل بیشتر از پرسپولیس امتیاز کسب نکرده است. در واقع در دو فصلی که استقلال خوزستان و سپاهان قهرمان نیم‌فصل شدند هم آنها بیشتر از پرسپولیس امتیاز کسب نکردند و فقط تفاضل گل بهتری نسبت به این تیم داشتند. بد نیست بدانید  فقط یک‌بار اتفاق افتاده که پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل شود اما در پایان فصل جام را بالای سر نبرد.

 

۴۰۱

آقای کلین‌شیت نیم‌فصل اول لیگ‌برتر حامد لک بود. او در همان ابتدای فصل و در ۵‌هفته نخست ۴۰۱‌دقیقه دروازه پرسپولیس را بسته نگه داشت تا در میان تمام گلرهای لیگ بیستم رکورددار باشد. پرسپولیس در ۴‌بازی پایانی نیم‌فصل هم، مثل ۴‌بازی نخست گلی از حریفان دریافت نکرد تا با درخشش لک و خط دفاعی‌اش، با ۸‌گل خورده، تنها تیمی باشد که دروازه‌اش کمتر از تعداد ‌انگشتان

دو دست باز شده است. بعد از پرسپولیس، بهترین خط دفاعی لیگ در اختیار فولاد است که در نیم‌فصل اول ۱۰‌بار دروازه‌اش باز شد.

 

۱۲

جدول گلزنان لیگ‌برتر در صدر خود یک مهاجم ۱۲‌گله به نام سجاد شهباززاده دارد. در استانداردهای فوتبال ایران، زدن ۱۲‌گل در یک نیم‌فصل آمار خیره‌کننده‌ای است. به عنوان مثال فصل گذشته شیخ دیاباته با ۱۵‌گل در کل فصل آقای گل شد یا فصل قبل‌تر، دو مهاجم ۱۶‌گله آقای گل شدند. حالا سجاد در نصف بازی‌های لیگ به عدد ۱۲‌گل رسیده و امیدواراست با ادامه این روند رکورد سال ۱۳۹۰ رضا نوروزی را که در پایان فصل ۲۴‌گل برای فولاد زد و آقای گل شد، بشکند.  نکته جالب این است که سجاد شهباززاده طی ۱۲‌فصل گذشته که با پیراهن‌های سایپا، استقلال، آلانیااسپور ترکیه، نفت، القطر و سپاهان بازی کرده، هرگز در یک فصل بیش از ۱۲‌گل نزده، اما در این فصل فقط با نصف بازی‌ها به این عدد رسیده است. بی‌شک بهترین فصل فوتبالی سجاد شهباززاده را در ۳۱‌سالگی شاهد هستیم.

 

دقیقه ۴۴ دقیقه ۴۶

کووید-۱۹ با همه بدی‌هایش باعث شده فوتبال در تمام دنیا پرگل‌تر دنبال شود اما انگار فوتبال ایران از همین حسن نصفه‌و‌نیمه ویروس کرونا هم بی‌بهره است. لیگ بیستم درحالی به نیمه رسید که ۲۴۲‌ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که این میانگین ۲٫۱۰ گل در هر بازی را نشان می‌دهد. دقیق‌تر بخواهید بدانید در این فصل در هر ۴۴‌دقیقه و ۴۶‌ثانیه یک بار توپ از خط دروازه‌ها گذشته است. به زبان ساده‌تر یک گل در هر نیمه‌. این آمار را بگذارید در کنار میانگین گل در رقابت‌های این فصل ۵‌لیگ معتبر اروپایی.

لیگ‌یک فرانسه و سری‌A ایتالیا: ۳‌گل در هر بازی

بوندس‌لیگای آلمان و لیگ‌برتر جزیره: ۲٫۷ گل در هر بازی

لالیگای اسپانیا:  ۲٫۵ گل در هر بازی

جهت مشاهده تصویر اصلی بر روی عکس زیر کلیک کنید.

کم گل اما پرهیجان

رضا پورعالی – گروه ورزش / روزنامه جام جم 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395037

برچسب ها

ثبت نظر

-