نگاهی به مرسدس بنز مارکوپولو مدل ۲۰۱۹؛ کاوشگر کوچک!

  • کد خبر : 395034
  • 04 اسفند 1399 - 1:21
نگاهی به مرسدس بنز مارکوپولو مدل ۲۰۱۹؛ کاوشگر کوچک!

برترین ها – امین نقی زاده: هرکسی که به اروپا سفر کرده باشد؛ حتما برای یکبار هم که شده، مرسدس‌بنز مارکوپولو را از نزدیک دیده است. این مرسدس‌بنز شکل شمایلی ون گونه و تجاری دارد؛ اما در باطنِ آن باید به دنبال آسایش و آرامش بود و در حقیقت باید گفت که مارکوپولو برای سفر‌های طولانی مدت بسیار مناسب به نظر می‌رسد!

مارکوپولو تقریبا در تمام کشور‌های جهان به آسانی قابل مشاهده و خریداری است؛ اما خبری از حضور این خودروی ویژه در بازار کشوری مانند ایران نیست. از طرفی در ایالات‌متحده آمریکا، مرسدس‌بنز مارکوپولو توان رقابت با محصولات دیگر کمپانی‌ها را نداشته و مدیر بازاریابی مرسدس‌بنز گفته است که آن‌ها تعداد کمی از ون‌های مارکوپولو را برای عرضه در بازار آمریکا به تولید می‌رسانند. در واقع یک کشور به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و… از مارکوپولو محروم است و کشور دیگر به دلیل رقابت شدید و نفس‌گیر برند‌های مختلف، به قدری اشباع شده که جای عرضه مارکوپولو در آن نیست! چه تقابل زیبا و البته تاسف باری؟!

بگذریم! مارکوپولو در دسته کلاس V محصولات مرسدس‌بنز قرار گرفته و اساسا یک خودروی کوچک تجاری محسوب می‌شود. در بازار ایالات‌متحده آمریکا این خودرو معروف به Metris بوده و با این نام خرید و فروش شده و مردم آمریکا آن را می‌شناسند. مرسدس‌بنز در رقابت با سایر تولیدکنندگان خودرو و برای بالا بردن کیفیت و کارایی محصولاتی نظیر کلاس V دست به کار شده و آن را با انجام تغییراتی به مارکوپولو تبدیل کرده است! در حقیقت امروزه مارکوپولو یک خودروی لوکس بوده و تمام علاقه‌مندان اروپایی کاملا با آن آشنا هستند.

در ایالات‌متحده آمریکا خودروی مرسدس‌بنز مارکوپولو کابین لوکس و ویژه‌ای داشته و از یک اتاق خواب بزرگ‌تر نسبت به سایر مدل‌های مرسدس‌بنز مارکوپولو برخوردار است. این ویژگی باعث شده که مارکوپولوی آمریکا حدود ۵ تا ۶ نفر را حمل کرده و به ریش مارکوپولوی اروپایی بخندد؛ زیرا نسخه اروپایی این خودرو تنها توان حمل چهار سرنشین را دارد. البته برای سواری بر نسخه ۵ یا ۶ نفره مارکوپولو باید پول بیشتری پرداخت و به همین خاطر کمتر کسی به سراغ آن می‌رود!

نگاهی به مدل ۲۰۱۹ مرسدس‌بنز مارکوپولو؛ کاوشگر کوچک!

در مارکوپولو به شکل استاندارد امکاناتی نظیره؛ کابینت، گاز رومیزی، یخچال، کمد، میز، سینک ظرفشویی، مخزن فاضلاب، سقف باز شونده، تخت دو نفره کوچک، اهرم جابجایی صندلی‌های عقب و… وجود دارد.

نگاهی به مدل ۲۰۱۹ مرسدس‌بنز مارکوپولو؛ کاوشگر کوچک!

مرسدس‌بنز به فکر کسانی بوده است که فضای خواب زیاد برای آن‌ها در اولویت است؛ بنابراین در مارکوپولو می‌توان از تمام مبلمان موجود در کابین، برای ایجاد صندلی‌هایی راحت و بزرگتر استفاده کرد و به این ترتیب فضای خواب راحتی فراهم خواهد شد. صندلی‌های عقب را می‌توان به دو تخت خواب بزرگ تبدیل کرد و از یک جفت صندلی کمپینگ به همراه میز مخصوص و سایه‌بانی بزرگ برای گذران روز‌ها و شب‌هایی به یاد ماندنی بهره برد. همه این موارد کیفیت بالایی داشته و مهندسان مرسدس‌بنز به شکل هوشمندانه‌ای آن‌ها را در درون مارکوپولو جای داده‌اند.

نگاهی به مدل ۲۰۱۹ مرسدس‌بنز مارکوپولو؛ کاوشگر کوچک!
نورپردازی کابین مارکوپلو شما را به یاد کلوپ‌های شبانه‌روزی خواهد انداخت و کفپوش سفارشی آشپزخانه این خودرو؛ مارکوپولو را به یک وسیله نقلیه خانوادگی تبدیل کرده است.
در این هتل زیبا، کوچک و با کیفیت، می‌توان به راحتی قهوه‌ای خوش عطر و طعم تهیه کرد. همچنین شما توان تهیه غذایی لذیذ را داشته و آن را نوش جان می‌کنید! اما مارکوپولو حمام و توالت ندارد و خریداران آن بهتر است که خودروی خود را در نزدیکی پارک‌ها و مناطق ویژه گردشگری پارک کنند. ولی اگر خریداران با مارکوپولو به دیدن حیات وحش رفته‌اند؛ باید به حیات وحش احترام گذاشته و همانند یک وحشی به زندگی کردن ادامه دهند!

نگاهی به مدل ۲۰۱۹ مرسدس‌بنز مارکوپولو؛ کاوشگر کوچک!

مارکوپولو ۲۰۱۹ چیزی بیشتر از یک خودروی کمپینگ و مناسب برای سفر است. در این خودرو واقعا احساس آرامش می‌کنید و برخلاف محصولاتی مانند فولکس‌واگن کالیفرنیا؛ می‌توان در آن شاد بود و از سفر کردن لذت برد.

نگاهی به مدل ۲۰۱۹ مرسدس‌بنز مارکوپولو؛ کاوشگر کوچک!

با مارکوپولو می‌توان به شکل انفرادی سفر کرده و ناشناخته‌ها را کشف کرد. با این خودرو شما توان راه‌اندازی یک کمپینگ ویژه برای همسراتان را داشته و در سفر تفریحی خود از نعمت آشپزخانه، اتاق خواب سقفی و… برخوردار هستید.

نگاهی به مدل ۲۰۱۹ مرسدس‌بنز مارکوپولو؛ کاوشگر کوچک!

اما رانندگی با مارکوپولو حس و حالی معمولی دارد. خریداران از اینکه در حال رانندکی با مرسدس‌بنز مارکوپولو هستند؛ احساس غرور نکرده و این محصول توان انجام مانور‌های سنگین را ندارد. با این وجود تمام ویژگی‌ها و آپشن‌های ایمنی و… در مارکوپولو وجود داشته و از این نظر با SUV‌ها برابر است!

نگاهی به مدل ۲۰۱۹ مرسدس‌بنز مارکوپولو؛ کاوشگر کوچک!

در مارکوپولو از پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل و مشابه با سدان‌های کلاس E کمپانی مرسدس‌بنز استفاده شده است. قدرت پیشرانه مذکور به وسیله یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. توان پیشرانه مارکوپولو تنها ۲۳۶ اسب‌بخار بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن به ۸.۶ ثانیه می‌رسد. اگر خیلی اهل سرعت نیستید؛ می‌توانید از پیشرانه ۱۶۳ اسب‌بخاری مارکوپولو استفاده کرده و با این کار پول کمتری به کمپانی مرسدس‌بنز پرداخت کنید. هر دو پیشرانه کاملا بی‌سر و صدا بوده و به هیچ عنوان مزاحم آسایش و آرامش شما نخواهند شد!

نگاهی به مدل ۲۰۱۹ مرسدس‌بنز مارکوپولو؛ کاوشگر کوچک!

اما بگذارید کمی منطقی باشیم! مارکوپولو در باطن یک ون بوده و به این واسطه تحقیر می‌شود؛ زیرا استاندارد‌های یک ون را با خود به یدک کشیده و هنگام رانندگی با آن شاهد تکان‌های عجیب و غریبی هستیم. تمام این مواد نشان از کمبود ذاتی مارکوپولو بوده و هرگز نمی‌توان حس و حال یک AMG را با مرسدس‌بنز مارکوپولو تجربه کرد!

نگاهی به مدل ۲۰۱۹ مرسدس‌بنز مارکوپولو؛ کاوشگر کوچک!

مارکوپولو برای مردم ایالات‌متحده آمریکا یک خودروی کوچک بوده و قیمت ۸۰ هزار دلاری آن را به هیچ عنوان نمی‌توان تحمل کرد. به لطف کمپانی مرسدس‌بنزدر خودروی مارکوپولو می‌توان از اتاق خواب، غذاخوری و… برخوردار بود و با روح ماجراجویانه مارکوپولو همراه شد. اما تمام این ویژگی‌ها مجوزی برای قیمت‌گذاری عجیب و غریب مارکوپولو نیست! به همین دلیل مردم اروپا شاید مارکوپولو را یک خودروی تفریحی مناسب بدانند؛ اما آمریکایی‌ها به هیچ عنوان حاضر نیستند که ۸۰ هزار دلار را برای خریداری یک ون کوچک خرج کنند!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395034

برچسب ها

ثبت نظر

-