طرز تهیه کوکو سبزی /مناسب شب عید

  • کد خبر : 394840
  • 03 اسفند 1399 - 20:50
طرز تهیه کوکو سبزی /مناسب شب عید

 

 

نزدیک شب سال نو هستیم و کوکو سبزی یکی از غذاهای مناسب شب عید است. با این دستوری که برایتان آماده کرده ایم، یک کوکو سبزی بی نظیر درست کنید. کوکو سبزی مانند کوکو سیب زمینی یکی از خوشمزه‌ترین انواع کوکو‌ها محسوب می‌شود. به لطف طرز تهیه ساده این غذا، شما می‌توانید ادویه‌ها و مواد اختیاری دیگری را به آن اضافه کنید. اگر می‌خواهید با طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

مواد لازم

  • ۱ فنجان جعفری تازه خرد شده
  • ۱ فنجان گشنیز تازه خرد شده
  • ۱ فنجان پیازچه خرد شده
  • ۱ حبه سیر درشت
  • ۱ فنجان شوید خرد شده
  • نصف فنجان گردو خرد شده
  • نصف فنجان زرشک خیس خورده
  • ۳ عدد تخم‌مرغ
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • ۱ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر (اختیاری)
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر زرد چوبه
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نباتی

مواد اولیه که گفت شد، برای ۴ نفر کافی است. اگر می‌خواهید برای افراد بیشتری کوکو سبزی درست کنید، به همین نسبت مواد اولیه را افرایش دهید.

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی با طعمی متفاوت و خوشمزه

طرز تهیه کوکو سبزی

برای اینکه یک کوکو سبزی با طعم متفاوت و خوشمزه درست کنید؛ کافی است مراحل زیر را با دقت پیش ببرید.

۱. خرد سبزی و اضافه کردن تخم‌مرغ

سبزی‌های موردنیاز برای تهیه کوکو سبزی جعفری، گشنیز، شوید و پیازچه هستند. پس از تهیه سبزی، آن‌ها را بشویید و چند دقیقه‌ای زمان دهید تا سبزی‌ها به خوبی خشک شوند. بعد با استفاده از چاقو یا دستگاه سبزی خردکن، آن‌ها را خرد و ریز کنید. البته شما می‌توانید سبزی مخصوص کوکو سبزی را از فروشگاه‌ها و مراکز فروش سبزی به صورت خرد و آماده خریداری کنید.

سه تخم‌مرغ را به یک ظرف جدا بشکنید. آن‌ها را به خوبی هم بزنید تا کف کند. نمک، فلفل سیاه زرد چوبه را به تخم‌مرغ‌های زده شده اضافه کنید. همچنین اگر دوست دارید، می‌توانید برای طعم بهتر دارچین، هل و سیر خرد شده یا رنده شده را هم اضافه کنید. البته افزودن این موارد اختیاری است و به ذائقه شما بستگی دارد. در آخر ترکیب تخم‌مرغ و ادویه‌ها را با هم‌زن دستی مخلوط کنید تا مواد به خوبی باهم ترکیب شوند.

اگر دوست دارید می‌توانید به کوکو سبزی خود بکینگ پودر هم اضافه کنید. این کار باعث می‌شود کوکو هنگام پحت حالتی پفکی و اسفنجی پیدا کرده و بافت بهتری داشته باشد.

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی با طعمی متفاوت و خوشمزه

>>>بیشتر بخوانید:

خواص سبزی پلو با ماهی ؛ این غذای سنتی ایرانی

۲. اضافه کردن گردو و زرشک به مواد

بعد از اینکه تخم‌مرغ‌ها را به خوبی مخلوط کردید، سبزی‌ها خرد شده را داخل یک ظرف بزرگ بریزید و بعد تخم‌مرغ‌های زده شده را به آن اضافه کنید. ترکیب سبزی و تخم‌مرغ را هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. در صورت تمایل می‌توانید زرشک و گردو هم به مایه کوکو اضافه کنید که طعم بسیار خوبی به کوکوی شما می‌دهد. در آخر دوباره همه موارد را کمی هم بزنید تا مواد با یک دیگر مخلوط شده و کاملا یکدست شوند.

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی با طعمی متفاوت و خوشمزه

۳. سرخ کردن یا پختن کوکو سبزی

پس از آماده شدن مایه کوکو، یک ماهی‌تابه روی شعله گاز قرار دهید و کمی روغن در آن بریزید. شما می‌توانید روغن مایع، جامد یا زیتون را برای این کار انتخاب کنید. وقتی روغن کمی داغ شد، می‌توانید همه مایه کوکو را یک جا داخل ماهی‌تابه بریزید یا آن‌ها را به‌صورت لقمه سرخ کنید. پس از پهن کردن مایه کف ماهی‌تابه، درب آن را بگذارید و حدود ۱۰ دقیقه به مواد اجازه دهید سرخ شوند. با گذاشتن درب ماهی‌تابه، حین سرخ شدن زیر کوکو، روی آن هم با بخار پخته خواهد شد. وقتی یک طرف آن سرخ شد، می‌توانید آن را مانند پیتزا برش داده و برگردانید تا طرف دیگر کوکو هم سرخ شود.

اگر می‌خواهید کوکو سبزی تردی داشته باشید، باید صبر کنید روغن کاملا داغ شده و بعد لایه نازکی از مایه را در ماهی‌تابه بریزید.

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی با طعمی متفاوت و خوشمزه

نکته 

کوکو سبزی را می‌توانید با خیارشور، گوجه، فلفل دلمه، سس و… تزیین و سرو کنید. اگر نمی‌خواهید برای برگرداندن کوکو آن را برش دهید، باید مانند پلوی قالبی، ابتدا کوکو را در یک ظرف دیگر برگردانید و بعد مجددا داخل ماهی‌تابه برگردانید.

همچنین اگر طرز تهیه کوکو سبزی با طعم خوشمزه‌تری سراغ دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394840

ثبت نظر

-