طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه

  • کد خبر : 394819
  • 03 اسفند 1399 - 20:05
طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه

 امروز در این قسمت از سری مطالب چی بپزم، می‌خواهیم به شما طرز تهیه، پنکیک شکلاتی یک میان‌وعده خوشمزه را آموزش دهیم. اگر درست کردن پنکیک برایتان تکراری شده، پیشنهاد می‌کنیم این‌بار پنکیک شکلات درست کنید و از طعم جدید و بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مواد لازم برای پنکیک شکلاتی :

 آرد سفید  1 پیمانه
 شیر 1/2 پیمانه
 کره 20 گرم
 تخم مرغ 1 عدد
 کاکائو 3 قاشق غذاخوری
 بکینگ پودر  1 قاشق مرباخوری سرخالی
 شکر  4 قاشق غذاخوری
  وانیل نوک قاشق چایخوری

 

پنکیک شکلاتی

>>>بیشتر بخوانید:

آموزش تهیه چند مدل پنکیک خوشمزه؛ یک میان وعده دلچسب

 

مراحل تهیه پنکیک کاکائوی یبسیار خوشمزه:

ابتدا شکر، تخم مرغ و وانیل را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کش دار شود.

سپس کره آب شده و شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با همزن دستی فقط در حد مخلوط شدن بزنید. پودر کاکائو را هم اضافه کنید و باز با همزن دستی مواد را مخلوط کنید.

در مرحله آخر بکینگ پودر و آرد را که الک کردید کم کم به مایه اضافه کنید و مواد را هم بزنید. مخلوط باید در حدی غلیظ شود که زمانی که داخل ماهیتابه آن را می ریزیم نه به قدری غلیظ باشد که یک جا بماند و باز نشود و نه به قدری رقیق باشد که کاملا پخش شود پس ممکن است به کل آرد احتیاج نشود یا اینکه کمی بیشتر احتیاج داشته باشد.

حالا یک ماهیتابه را روی دمای ملایم بگذارید تا داغ شود و بعد از مخلوط یک ملاقه سرخالی بردارید و داخل ماهیتابه بریزید.در ماهیتابه در تمام مراحل پخت پنکیک باید باز باشد.

وقتی پنکیک شروع به حباب زدن کرد و روی آن کمی خودش را گرفت آن را برگردانید تا هر دو طرف آن ها بپزد. دقت کنید تا حتما از ماهیتابه های کاملا نچسب استفاده کنید و احتیاجی به چرب کردن کف ماهیتابه هم نیست.

حالا پنکیک کاکائویی شما حاضر است و می توانید با انواع میوه ها و خامه نوش جون کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394819

ثبت نظر

-