۷ ویژگی مخفی در هواپیما ‌ها که از وجود آن‌ها خبر نداشتید

  • کد خبر : 394770
  • 03 اسفند 1399 - 18:51
۷ ویژگی مخفی در هواپیما ‌ها که از وجود آن‌ها خبر نداشتید

 

 

 سفر با هواپیما‌ به امری روزمره و ساده تبدیل شده و با افزایش ارزش وقت و زمان بیش از پیش افراد به سفر با هواپیما روی می‌آورند .

در ازای هزینه‌ای بیشتر، سفری کوتاه‌تر و راحت‌تر را ترجیح می‌دهند.

با این وجود سفر با هواپیما نیز محدودیت‌ها و مشکلات خاص خود را دارد. در داخل هواپیما‌ ها برای هر شرایطی از قبل فکر شده و ویژگی‌ها و امکاناتی در آن تعبیه شده که می‌تواند سفر هوایی را از آن چه که هست برای شما آسان‌تر و راحت‌تر سازد.

اگر چه بسیاری از این ویژگی‌ها و امکانات مشهود و مشخص هستند، اما برخی از آن‌ها برای اکثر مسافران ناشناخته باقی مانده اند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با تعدادی از ویژگی‌های مخفی هواپیما‌ ها که از آن‌ها اطلاعی نداشته اید آشنا کنیم.

۱-دکمه جادویی برای فضای بیشتر

آیا ترجیح می‌دهید در هواپیما روی صندلی‌های کنار راهرو بنشینید؟ اگر موفق نشده اید که روی این صندلی بنشینید باید بدانید که با فشار دادن یک دکمه صندلی خود را کمی جادارتر ساخته و بدون این که سرنشینان کناری تان را اذیت کنید از سر جایتان بلند شوید.

چنین دکمه‌ای در اکثر هواپیما‌ ها زیر دسته قرار دارد که با فشار دادن آن می‌توانید کمی فضای تحرک خود را افزایش دهید

. این تنها یک مورد از ویژگی‌های مخفی هواپیما هاست. چه در صندلی نزدیک راهرو و چه صندلی کنار پنجره نشسته باشید فشار دادن این دکمه مخفی می‌توان فضای بسیار بیشتری در اختیار شما قرار داده و از مزاحمت برای سرنشینان کناری نیز جلوگیری می‌کند.

۲- دستگیره پنهان

شرط می‌بندیم که شما نیز وقتی مسافران هواپیما هنگام رفتن به دستشویی .دستشان را به پشت صندلی شما گرفته. یا با بدن شما تماس پیدا می‌کنند احساس بدی داشته و آن‌ها را بی نزاکت می‌دانید. با این وجود وقتی که نوبت خودتان می‌رسد نیز متوجه می‌شوید که چاره‌ای جز .تکرار روش آن‌ها ندارید و ناخودآگاه دستتان را روی پشتی صندلی‌ها گذاشته و با. سر یا پشت مسافران دیگر برخورد پیدا می‌کنید.

اما اگر متوجه شده باشید، مهمانداران. هواپیما‌ها هنگام راه رفتن .در راهرو بی دلیل دستشان را به سقف نمی‌گیرند.

پایه .قسمت قرار دادن کیف و وسایل روی سر مسافران یک قسمت دالبر دارد که هنگام راه رفتن در راهرو، برای گرفتن دست مناسب‌تر است. به همین دلیل دفعه بعد که. مجبور شدید از جای خود بلند شده و در راهرو هواپیما قدم بگذارید بهتر است .از این قسمت که مانند یک دستگیره مخفی عمل می‌کند برای حفظ تعادل استفاده نمایید.هواپیما‌

۳- منطقه مخفی برای خوابیدن

یک مسافرت هوایی طولانی به اندازه کافی برای مسافران خسته کننده است، اما خود را جای خلبان یا مهمانداران و دیگر. پرسنل پروازی قرار دهید که گاهی اوقات مجبور می‌شوند ۱۴ ساعت و یا حتی بیشتر در داخل هواپیما بمانند.

شغل آن‌ها بسیار خسته کننده است از این .رو در برخی از هواپیما ‌های مدرن مانند بوئینگ ۷۷۷ و ۷۸۷، راهرو‌هایی مخفی وجود دارند که به خدمه امکان می‌دهند برای دقایقی چشم .هایشان را روی هم بگذارند. یک در قفل شده در نزدیکی قسمت جلو هواپیما یا دری که شبیه یک سطل آشغال سقفی .است ورودی چندین تخت خواب در این قسمت را مخفی می‌کند که با پرده‌های ضخیم نیز حفاظت می‌شوند.

۷ ویژگی مخفی در هواپیما‌ها که از وجود آن‌ها خبر نداشتید

۴- قلاب‌های روی بال‌ها

اگر از پنجره به بال هواپیما‌ های ایرباس توجه کرده باشید می‌توانید متوجه برآمدگی‌هایی. زرد رنگ با سوراخ‌هایی در مرکز روی سطوح سفید و صاف آن‌ها شوید. در صورتی که هواپیما  مجبور شود روی آب فرود اضطراری انجام دهد،

این بال‌ها برای مسافرانی .که قصد دارند از روی آن‌ها عبور کرده و خود را به سرسره بادی برای پیاده شدن برسانند بسیار لیز خواهند بود.

برای کمک به مسافران به منظور پیاده شدن .از طریق سُر خوردن، این قلاب‌ها به خدمه امکان می‌دهند که با گذراندن طناب از یکی از این قلاب‌ها و بستن آن به دیگری، یک دستگیره طنابی برای مسافران ایجاد. کنند که مسافران با گرفتن آن‌ها می‌توانند خروجی ایمن از هواپیما داشته باشند.

۷ ویژگی مخفی در هواپیما‌ها که از وجود آن‌ها خبر نداشتید

۷ ویژگی مخفی در هواپیما ‌ها که از وجود آن‌ها خبر نداشتید

۵- پنجره سقفی مثلثی

اگر به دیواره هواپیما یی که سوار آن هستید نگاه کنید، بالای ۴ پنجره یک مثلث سیاه. رنگ خواهید دید. هر یک از این مثلث‌ها هم. طراز با لبه بال هواپیما قرار گرفته است و وقتی که یکی از خدمه بخواهد قسمت‌های متحرک بال‌ها را چک کند به خوبی .می‌دانند که برای داشتن بهترین دید به کدام قسمت از هواپیما بروند. اگر در هواپیما دچار حالت تهوع در اثر ارتفاع و تکان‌های شدید هوایی شدید باید از .خدمه بخواهید که شما را به صندلی‌هایی بین این مثلث‌ها منتقل کرده و جای شما را عوض کنند. بال‌ها مرکز ثقل هواپیما هستند، از این رو نشستن بین آن‌ها به شما احساس پرواز آرام تری خواهد داد.

۶- سوراخ‌های پنجره

وقتی که با دقت به پنجره هواپیما‌ ها نگاه کنید با یک چیز عجیب مواجه خواهید شد: سوراخی بسیار کوچک که در پایه شیشه. تعبیه شده است. اگر با دقت بیشتری به آن نگاه کنید متوجه می‌شوید که این .پنجره با پنجره‌های دیگر متفاوت است، زیرا این یکی از سه قاب ساخته شده و سوراخ .در قاب وسطی ایجاد شده است. این سوراخ به منظور جلوگیری. از افت فشار در ارتفاع بالای جو تعبیه شده است.

با اوج گرفتن هواپیما، فشار بیرون به شدت کاهش پیدا می‌کند

، اما کابین طوری طراحی شده که. فشار درون آن عادی و ثابت باقی بماند. بدین ترتیب تفاوت فشار فاحشی در داخل و خارج از هواپیما  و بین قاب بیرونی و داخلی پنجره‌ها ایجاد می‌شود. پنجره بیرونی .بیشترین مقدار فشار را متحمل می‌شود و سوراخی که در قاب دوم ایجاد شده کمک می‌کند .که توازن بین دو فشار متفاوت برقرار گردد. پنجره داخلی نیز تنها برای محافظت از قاب میانی ساخته شده است.

۷ ویژگی مخفی در هواپیما‌ها که از وجود آن‌ها خبر نداشتید

۷- دستبند مخفی

اگر مسافر یا مسافرانی شروع به بی نظمی و سرپیچی از قوانین .و دستورات کنند، پرسنل پروازی این حق را دارند که آن‌ها را بازداشت و تحرکات آن‌ها را محدود نمایند. آن‌ها در این موارد باید از همان دستبند‌هایی استفاده کنند که نیرو‌های پلیس به. کار می‌گیرند، اما اغلب از دستبند‌های زیپی پلاستیکی استفاده می‌شود.

منبع: rd

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394770

برچسب ها

ثبت نظر

-