با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

  • کد خبر : 394662
  • 03 اسفند 1399 - 15:50
با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

برترین ها – امین نقی زاده: کره‌جنوبی تقریبا هم زمان با ایران، تولید خودرو در خاک خود را آغاز کرد. ولی چند سال بعد و درست زمانی که ما هنوز برای توقف تولید پیکان به جمع‌بندی کافی نرسیده و بر سر گاو شیرده صنایع خودروسازی ایران جدالی سخت درگرفته بود و عده‌ای هنوز برای تولید این خودروی از رده خارج دندان تیز می‌کردند؛ کره‌جنوبی با همکاری مستمر و مداوم خود با صنایع خودروسازی آمریکا و اروپا، به فکر تولید خودرو‌هایی بود که با استفاده از آن‌ها علاوه بر خاک کره‌جنوبی و کشور‌های شرق آسیا، در بازار‌های ایالات‌متحده آمریکا و اروپا فعالیت کرده و خودروسازی خود را به یکی از معتبرترین صنایع خودروسازی جهان تبدیل کند.

مسئولان و نخبگان صنعتی کره‌جنوبی با برنامه‌ریزی دقیق خود به اهدافشان رسیده و امروز مشغول چیدن میوه درختی هستند که برای آن زحمات زیادی کشیده و تلاش فراوانی کرده‌اند.

یکی از میوه‌های درخت صنعت خودروسازی کره‌جنوبی، کمپانی کیاموتورز است. این کمپانی نماد کیفیت و قدرت در بین خودروسازان کره جنوبی بوده و کمپانی هیوندای از اینکه مالک بخش بزرگی از سهام کمپانی کیاموتورز بوده و با استفاده از اعتبار کیا در بازار‌های جهانی قدرتنمایی می‌کند؛ بسیار خوشحال و خرسند است. در واقع هیوندای و کیاموتورز مانند دو برادر و رفیق صمیمی بوده و در کنار یکدیگر افتخارات زیادی کسب کرده‌اند.

از جمله افتخارات آن‌ها تولید و عرضه SUV‌هایی محبوب و پرفروش در بازار جهانی است. آن‌ها با تولید سانتافه و اسپورتیج به سرعت مراحل رشد و توسعه را طی کرده و با به دست آوردن اعتباری جهانی تصمیم گرفتند که پای خود را فراتر نهاده و به فکر تولید SUV‌های بزرگ‌تر و جدیدتر باشند؛ بنابراین هیوندای و کیاموتورز با همکاری یکدیگر خودرویی مانند تلوراید را خلق کرده و برای فتح بازار جهانی آماده شدند. تلوراید را باید خواهرخوانده هیوندای پالیسید دانست و به نظر می‌رسد که هدف از ساخت خودرویی مانند تلوراید، حضوری قدرتمندانه در بازار آمریکای شمالی بوده و وظیفه فتح آسیا و اروپا به هیوندای پالیسید سپرده شده است.

البته این بدان معنا نیست که تلوراید فقط در آمریکای شمالی عرضه شده و هیوندای پالیسید را نمی‌توان در آن منطقه خریداری کرد؛ بلکه این موضوع نشان‌دهنده چشم‌انداز هویندای و کیاموتورز بوده و آن‌ها با عرضه بیشتر تلوراید در آمریکای شمالی، احتمال شکست پروژه خود را کاهش خواهند داد!

با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

حالا به نظر می‌رسد که شما بیش از پیش علاقه‌مند هستید که درباره محصول جدید کمپانی کیاموتورز بدانید و بیشتر با تلوراید آشنا شوید. درباره تلوراید باید گفت که اکنون به عنوان بزرگترین شاسی‌بلند ساخت کره‌جنوبی شناخته شده و کمی از هیوندای پالیسید بزرگ‌تر است.

با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

پلتفرم تلوراید با هیوندای پالیسید یکسان است؛ اما بدنه تلوراید گوشتی‌تر بوده و اگر نگاهی به کیا سورتو بی‌اندازید؛ مشخص می‌شود که اکنون تلوراید به عنوان بزرگترین شاسی‌بلند کیاموتورز شناخته شده و تمام تولیدات کیا باید به عضو جدید خانواده خود احترام بگذارند!

با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

تلوراید از نظر فنی قابل رقابت با خودرو‌های مختلفی در بازار جهانی است. این شاسی‌بلند بزرگ به یک پیشرانه ۳.۸ لیتری V۶ مجهز شده و تنها ۲۹۰ اسب‌بخار قدرت دارد. البته نظر می‌رسد که پیشرانه مذکور برای کیا تلوراید مناسب نیست؛ زیرا بهتر بود که کمپانی کیا از یک پیشرانه بهتر و پر قدرت‌تر استفاده کند.

با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

در نسخه معمولی تلوراید امکان استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک وجود نداشته و برای استفاده از این سیستم باید ۲ هزار دلار بیشتر خرج کرده تا از سیستم چهار چرخ متحرک برخوردار شوید. رانندگی با تلوراید بهتر و لذت بخش‌تر از خودرویی مانند مزدا CX-۹ نیست؛ ولی سیستم تعلیق تلوراید بسیار عالی و خوب عمل کرده و به راحتی از پس ناهواری‌های مختلف بر آمده و ارتعاشات کمی را به کابین منتقل می‌کند.با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

علاوه‌براین باید بدانید که کمپانی کیا مدل تلوراید را در نسخه‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه کرده است. مدل SX تلوراید از کیفیت، سواری راحت‌تر، شیشه‌های ضخیم و عایق در برابر صدا برخوردار بوده و برای خرید آن باید نزدیک به ۴۱۵۰۰ دلار هزینه کرد. نسخه‌های دیگر تلوراید مدل‌های LX و EX هستند که از جمله ویژگی آن‌ها باید به استفاده از تایر‌های ۱۸ اینچی و قیمت ارزان‌تر اشاره کرد که موجب افزایش کیفت سواری با تلوراید می‌شوند. البته اگر در مدل SX هم هوس استفاده از تایر‌های بزرگ را کرده‌اید و از مدل‌های LX و EX تلوراید خوشتان نمی‌آید؛ اصلا نگران نباشید! چون در تلوارید SX شما توان استفاده از تایر‌های ۲۰ اینچی را دارید و فقط باید کمی بیشتر خرج کرده و جیب کمپانی کیا را پر کنید.

با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

اما تا دیر نشده این را بگوییم که کیاموتورز برای بزرگترین شاسی‌بلند خود، یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در نظر گرفته است. این جعبه دنده فوق‌العاده، بسیار عالی عمل کرده و به سرعت و دقیق دنده‌ها را تعویض کرده و کاملا با پیشرانه شش سیلندر تلوراید هماهنگ است. عملکرد گیربکس مذکور بسیار قابل توجه بوده و هنگام تعویض دنده‌ها توسط آن، هیچ صدایی به داخل کابین منتقل نشده و اصلا شما متوجه تعویض دنده‌ها نمی‌شوید!

با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

با این حال باید این نکته را متذکر شد که پیشرانه مذکور کمی برای تلوراید کوچک بوده و این موتور شش سیلندر در دور موتور ۵۲۰۰؛ تمام گشتاور ۲۶۲ پوندی خود را در اختیار شما می‌گذارد. این در حالیست که در تلوراید دور موتور تا ۶ هزار دور در دقیقه هم رسیده و در واقع فشار فراوانی به پیشرانه تلوراید وارد می‌شود. این اتفاق بیشتر در زمان عبور از ارتفاعات و سربالایی‌های مختلف رخ داده و ما شاهد محدود شدن قدرت پیشرانه هستیم.

به نظر می‌رسد کیا در تلوراید باید از یک پیشرانه توربوشارژ و ارتقاع یافته استفاده می‌کرد. پیشرانه مذکور می‌توانست مانند کیا استینگر GT باشد و تلوراید نیز از یک پیشرانه چهار سیلندر کم مصرف و توربوشارژ با حجم ۳.۳ لیتر استفاده کند! البته اگر کیا از پیشرانه استینگر و یا مانند آن استفاده نکرد؛ می‌تواند با تغییراتی، حجم پیشرانه تلوراید را به ۳.۶ لیتر رسانده و مشکل مذکور را به طور کامل حل و فصل کند.

با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

در کیا تلوراید می‌توان از حالت‌های رانندگی ECO، Comfort و Sport استفاده کرد؛ اما به نظر می‌رسد که استفاده از حالت‌های مذکور کمی در عملکرد گیربکس اخلال ایجاد کرده و شاهد عدم تعویض به موقف دنده‌ها هستیم. البته باید به وجود یک حالت هوشمند رانندگی هم اشاره کرد که به طور خودکار حالت‌های رانندگی را تغییر داده و آن‌ها را تعویض می‌کند!

با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

در حالی که شما در تلوراید یک رانندگی معمولی داشته و از حالت‌های مختلف رانندگی با آن استفاده نمی‌کند؛ قدرت پیشرانه به طور مساوی بین تمام چرخ‌ها تقسیم می‌شود. ولی در صورت استفاده از حالت Eco و هوشمند؛ حدود ۸۰ درصد نیروی موتور به محور جلو انتقال داده شده و باقی آن به محور عقب منقل می‌شود. در صورت استفاده از حالت Sport و… حدود ۶۵ درصد از قدرت پیشرانه به محور جلو منتقل شده و باقی آن به محور عقب می‌رسد!

با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

علاوه بر این تلوراید دارای یک حالت رانندگی ویژه بوده و در صورت رانندگی با سرعتی کمتر از ۴۰ مایل در ساعت؛ قدرت پیشرانه را به شکل اتوماتیک و مساوی، بین محور جلو و عقب تقسیم خواهد کرد. به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که در تلوراید نیروی بیشتری به محور جلو منتقل شده و این مسئله باعث افزایش استحکام شاسی و سیستم تعلیق می‌شود.

با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

در محیط داخلی کیا تلوراید شاهد یک طراحی خوب و ارگونومیک هستیم که باعث افزایش آرامش و راحتی سرنشینان تلوراید خواهد شد.

با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

در این شاسی‌بلند بزرگ و ۷ نفره و در فول‌ترین نسخه آن؛ راننده و سرنشینان توان استفاده از امکاناتی نظیره: سیستم سرگرمی سرنشینان عقب، سیستم پارک اتوماتیک، برف پاکن اتوماتیک، صندلی و داشبورد چرمی با کیفیت، صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، سیستم Apple CarPLay، سیستم Android Auto، پنج پورت USB، کروز کنترل انطباقی، سیستم پیش‌گیری از برخورد با روبرو، سیستم نگهداری در خط حرکتی و… را دارند! در واقع تلوراید یک هتل متحرک بوده و همه سرنشینان آن در آرامش کامل به سر می‌برند!

با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

البته اگر وجود ۷ صندلی برای شما کافی نبود؛ با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توانید یک صندلی دیگر را به ردیف دوم صندلی‌های تلوراید اضافه کرده و سوار بر یک شاسی‌بلند ۸ نفره شود!

با کیا تلوراید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ مردِ بزرگ

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394662

ثبت نظر

-