طرز تهیه ژله رولی؛ دسری رنگی رنگی

  • کد خبر : 394659
  • 03 اسفند 1399 - 15:48
طرز تهیه ژله رولی؛ دسری رنگی رنگی
ژله رولی یک دسر جذاب وخوشمزه که هرکس با دیدن آن ذوق خواهد کرد. با آمدن ویروس کرونا مهمانی‌ها و مراسمات دورهمی بسیار کم شد. به‌همین خاطر دلمان برای دسرهایی که برای مهمانی‌ها آماده می‌کردیم تنگ شده است. حالا که این مهمان ناخوانده قصد رفتن ندارد، بهتر است برای خودمان به یاد دورهمی‌های گذشته یک دسر بسیار زیبا و راحت درست کنیم. با ما همراه باشید تا طرز تهیه ژله رولی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه ژله رولی:

  • ژله در رنگ دلخواه: یک بسته
  • آب جوش: کمتر از یک لیوان
  • بستنی وانیلی: یک دوم لیوان

طرز تهیه ژله رولی؛ دسری جذاب

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه شیرینی مربایی آلمانی با طعم دلچسب

طرز تهیه ژله رولی

۱. برای درست کردن این ژله ابتدا پودر ژله را در ظرف استیل ریخته آب جوش را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حل شود، بهتر است برای حل شدن ژلاتین آن را روی بخار کتری قرار داده خوب هم بزنید تا تکه‌های ژله باقی نماند.

۲. میتوانید برای تنوع بیشتر از چند رنگ ژله استفاده کنید.

۳. در این مرحله بستنی را که از قبل از فریزر بیرون آوردید وآب شده، داخل مواد ژله بریزید و صبر کنید تا حل شود، مواد را خیلی هم نزنید، یک قالب مستطیلی با ابعاد ۲۰ در ۳۰ (مانند سینی) را آماده کرده همه جای آن را با سلفون بپوشانید.

۴. حالا مواد ژله را داخل قالب بریزید و برای ۴۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا ببندد بعد از گذشتن این زمان قالب را از یخچال بیرون آورده با یک چاقوی تیز ابتدا دورتا دور ژله را خیل آرام جدا کنید و بعد برش‌های موازی روی ژله ایجاد کرده و هر برش را رول کنید. دقت کنید خیلی آرام این کار را انجام دهید تا ژله ترک نخورد.

۵. بعد از اینکه همه ژله را رول کردید آن را در دیس پذیرایی بپچنید و با شکلات‌های رنگی تزیین نمایید و ژله‌ها را به مدت ۲ ساعت دیگر در یخچال قرار دهید تا خوب بسته شود.

نکته: دقت کنید برای رول کردن نباید ژله‌ی شما خیلی سفت شده باشد. در این صورت هنگام رول کردن ژله ترک می‌خورد.

شما ژله‌ی رولی را امتحان کردید؟ اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394659

برچسب ها

ثبت نظر

-