طرز تهیه سالاد کلم قرمز

  • کد خبر : 394604
  • 03 اسفند 1399 - 13:50
طرز تهیه سالاد کلم قرمز
خوردن خوراکی‌های قرمز، مانع از ابتلا به سرطان می‌شود. یکی از این آنتی‌اکسیدان‌های مهم «لیکوپن» است.سالاد کلم قرمز یک پیش غذای مجلسی است که میز غذا را رنگین‌تر می‌کند. این سالاد مقوی و خوش‌طعم در زمان کمی آماده شده و به مواد اولیه چندانی نیاز ندارد.
هرچند این سالاد با مخلفات گوناگونی سرو می‌شود و سالاد کلم قرمز و گردو یا انار و حتی کشمش محبوبیت خودشان را دارند؛ اما حالت ساده آن بدون هیچ چیز از انواع دیگر شهرت بیشتری دارد که آن را با نام سالاد کلم قرمز می‌شناسند. این سالاد برای میز غذا‌های سنتی مانند ته چین مرغ بسیار ایده‌آل است. در ادامه با ما و طرز تهیه سالاد کلم قرمز همراه باشید.

مواد لازم

این مواد حدودا برای ۳ تا ۴ نفر کافی هستند؛ بنابراین اگر برای افراد کمتر یا بیشتری سالاد تهیه می‌کنید، باید به همین نسبت مواد لازم را کم یا زیاد کنید.

  • ۱ عدد کلم قرمز بزرگ
  • ۲ عدد خیار
  • ۳ عدد گوجه فرنگی
  • ۱ فنجان ذرت
  • هویج به دلخواه
  • سس مایونز، نمک، فلفل و آبلیمو به مقدار لازم

طرز تهیه

این سالاد طرز تهیه آسانی دارد؛ تنها نکته برای تهیه آن ظرافت در خرد کردن مواد اولیه و مخلوط آن‌هاست.

۱. آماده و خرد کردن سبزیجات

برگ‌های کلم را از هم باز کرده و داخل یک ظرف پر از آب بریزید. باید اجازه دهید برگ کلم‌ها چند دقیقه‌ای داخل آب بمانند تا بهتر تمیز شوند. سپس آن‌ها را خوب شسته و آبکشی کنید. در نهایت چند دقیقه‌ای کلم‌ها را در یک آبکش بریزید تا آب آن‌ها خوب گرفته شود. وقتی کلم‌ها تمیز و خشک شدند، آن‌ها را خرد کرده و داخل یک ظرف بزرگ بریزید. سپس گوجه‌ها و خیار‌ها را ورقه‌ای خرد کرده و به کلم‌ها اضافه کنید.

>>>بیشتر بخوانید:

انواع ترشی و دانستنی‌هایی درباره‌ی آن

۲. ترکیبات سس در طرز تهیه سالاد کلم قرمز

در این مرحله از طرز تهیه سالادکلم قرمز باید در یک ظرف جدا، بسته به ذائقه و سلیقه خود سس مایونز و مقداری نمک، فلفل و آبلیمو ریخته و خوب آن‌ها را باهم مخلوط کنید. سپس سس آماده شده را کم‌کم به ظرف حاوی کلم، گوجه فرنگی و خیار اضافه کرده و کاملا هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. اضافه کردن سس را تا جایی ادامه دهید که مقدار سس اضافه شده به سالاد مطابق سلیقه‌تان شود. سالاد کلم قرمز شما آماده است، فقط باید آن را سرو کنید.

طرز تهیه سالاد کلم قرمز؛ یک پیش غذای رنگارنگ برای میز غذا

فراموش نکنید هرچه با ظرافت و حوصله بیشتری کلم قرمز را خرد کنید، هم ظاهر سالاد زیباتر خواهد شد و هم سس بهتر در مواد مخلوط شده و طعم قوی‌تری به سالاد خواهد داد. همچنین میزان نمک، فلفل و آبلیموی موجود در سس به ذائقه شما بستگی دارد. علاوه‌براین برای کاهش چربی و کالری سالاد، می‌توانید از ماست به جای سس استفاده کنید.

اضافه کردن گردو، انار، هویج یا سایر سبزیجات و میوه‌ها به سالاد کلم قرمز هم نوع دیگری در تهیه و سرو این سالاد است. اگر شما هم روش خاصی برای تهیه این سالاد دارید، آن را با ما درمیان بگذارید.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394604

برچسب ها

ثبت نظر

دیدگاهها بسته است.

-