۱۰ برنامه برتر برای بهینه‌سازی و مدیریت زمان

  • کد خبر : 394601
  • 03 اسفند 1399 - 13:37
۱۰ برنامه برتر برای بهینه‌سازی و مدیریت زمان

برترین ها – سهیل بالینی: یکی از خصوصیات مشترک بین تمامی افراد موفق، اهمیت دادن به زمان و برنامه‌ریزی برای استفاده صحیح از زمان است. در سوی دیگر اغلب افرادی که برای انجام کار‌های روزمره مانند درس خواندن یا فعالیت‌های شغلی دچار مشکل می‌شوند، علاقه‌ای به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی ندارند.

در گذشته و پیش از دیجیتال شدن همه چیز، اغلب برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلندمدت با خودکار و کاغذ انجام می‌شد، اما این روز‌ها که حتی می‌شود درجه بخاری و فشار آب حمام را با استفاده از گوشی‌های هوشمند تنظیم کرد، دیگر نیاز خاصی به خودکار و کاغذ احساس نمی‌شود.

اپلیکیشن‌های زیادی برای تنظیم زمان، مشخص کردن فعالیت‌ها و حتی استفاده از تکنیک‌هایی خاص برای بهبود راندمان کاری طراحی شده است که در سیستم‌عامل‌های مختلف قابل استفاده است. در صورتی که به بهبود شرایط درسی و یا کاری خود علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم که لیست پیش رو را مطالعه کنید. اطمینان داریم که در این لیست برنامه‌ای با شرایط و خواسته‌های خود پیدا خواهید کرد.

واندرلیست (Wunderlist)

مشهورترین اپلیکیشن برنامه‌ریزی کاری در سال‌های اخیر، همچنان به‌عنوان یک گزینه مناسب برای شما قابل‌استفاده است. در واندرلیست می‌توانید یک لیست کامل از تمامی فعالیت‌های روزمره خود تهیه کنید و حتی این لیست را با دوستان، خانواده و همکاران خود به اشتراک بگذارید. امکان ساخت لیست‌های مشترک نیز برای کاربران وجود دارد. این برنامه هم به‌عنوان یک وب‌سایت قابل‌استفاده است و هم می‌توانید از نسخه اندروید و iOS آن استفاده کنید. رابط کاربری برنامه بسیار ساده است و شما را گیج نخواهد کرد. همین سادگی باعث شده که حتی در زمان برنامه‌ریزی با استفاده از این اپلیکیشن، از اتلاف وقت جلوگیری کنید.


تودویست (Todoist)

با ۱۰ برنامه بهینه‌سازی زمان آشنا شوید

اپلیکیشن تودویست در هر دو سیستم‌عامل گوگل و اپل قابل نصب است. البته افزونه گوگل کروم تودویست نیز در اختیار کاربران قرار گرفته که از امکاناتی کمتر برخوردار است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید تمامی فعالیت‌های خود را دسته‌بندی، زمان‌بندی و رنگ‌بندی کنید. اعلانات برنامه به شما یادآوری می‌کند که فعالیت‌های لیست شده باید در زمانی مشخص به پایان برسند.


گوگل کیپ (Google Keep)

با ۱۰ برنامه بهینه‌سازی زمان آشنا شوید

گوگل کیپ از برنامه‌های بسیار ساده برای برنامه‌ریزی کاری است. در این برنامه امکان ساخت انواع لیست‌های کاری و درسی برای کاربر وجود دارد. شما می‌توانید از تصاویر، صدا و ویدیو نیز در لیست‌های خود استفاده کنید. دو نکته مثبت در این برنامه برای کاربران بسیار جذاب است. اول اینکه با استفاده از این برنامه می‌توانید در تمامی گجت‌های خود از جمله موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و حتی یخچال‌های هوشمند، به لیست‌های خود دسترسی داشته باشید. تنها لازم است در دستگاه مورد نظر به گوگل اکانت خود وارد شوید و این اپلیکیشن را نصب کنید. نکته دوم رایگان بودن این برنامه است که برتری مالی جذابی برای کاربران به حساب می‌آید.


پومودورو (Pomodoro)

با ۱۰ برنامه بهینه‌سازی زمان آشنا شوید

پومودورو یک تکنیک ساده زمان‌بندی کاری است که در آن فرد در بازه‌های زمانی مشخص، کار، استراحت کوتاه و استراحت طولانی را تکرار می‌کند. برای مثال در زمان انجام یک پروژه، شما ۲۰ دقیقه فعالیت می‌کنید وپس از آن ۵ دقیقه استراحت می‌کنید. بعد از سه دوره تکرار این پروسه، استراحت طولانی به مدت ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود. تکرار مراحل فوق در تمامی طول مدت زمان انجام پروژه، سرعت انجام کار را افزایش می‌دهد و حتی نتیجه را نیز بهبود می‌بخشد. اپلیکیشن پومودورو برای سیستم‌عامل ویندوز، اندروید، لینوکس، کروم و iOS در اختیار کاربران قرار گرفته است.


پوموتودو (Pomotodo)

با ۱۰ برنامه بهینه‌سازی زمان آشنا شوید

پوموتودو ترکیبی از تکنیک پومودورو و برنامه‌های زمان‌بندی کاری است. در این برنامه می‌توانید فعالیت‌هایی که قصد انجام آن را دارید لیست و زمان‌بندی کنید و پس از آن با تکنیک پومودورو این فعالیت‌ها را به انجام برسانید. استفاده از اپلیکیشن پوموتودو رایگان است. این برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد و کاربر در هنگام استفاده از آن گیج نمی‌شود. پوموتودو در سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS و کروم قابل نصب است.


جعبه لایتنر (Leitner Box)

با ۱۰ برنامه بهینه‌سازی زمان آشنا شوید

اغلب دانش آموزان با تکنیک لایتنر آشنایی دارند. این تکنیک که برای به خاطر سپردن مطالب مختلف از جمله یادگیری زبان جدید کاربرد دارد، توسط شخصی به همین نام اختراع شده است. جعبه لایتنر جعبه‌ای از فلش‌کارت‌های مختلف است که با زمان‌بندی صحیح، به حافظه بلندمدت انسان وارد می‌شوند. اپلیکیشن لایتنر باکس دقیقاً از همین تکنیک برای بهبود یادگیری دانش‌آموزان استفاده می‌کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید فلش‌های آموزشی از پیش آماده و حتی فلش‌کارت‌های شخصی خودتان را با بهینه‌سازی زمان، به خاطر بسپارید.


ترلو (Trello)

با ۱۰ برنامه بهینه‌سازی زمان آشنا شوید

اگر در شرکت‌های بزرگ ایران فعالیت کرده باشید به احتمال زیاد با اپلیکیشن ترلو آشنایی دارید. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی و تقسیم وظایف در گروه‌های کوچک و بزرگ است. با استفاده از ترلو می‌تواند اعضای گروه را مشخص کنید، فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده را یادداشت کنید و مهم‌تر از همه، تقسیم وظایف را به‌درستی انجام دهید. مهم نیست که یک گروه کوچک درسی در مدرسه هستید یا یک شرکت بزرگ فناوری، ترلو می‌تواند دستیار هوشمندی برای زمان‌بندی و برنامه‌ریزی کاری شما باشد. برنامه ترلو در تمامی سیستم عامل‌های مشهور قابل نصب است و البته نسخه وب بسیار قدرتمندی نیز این اپلیکیشن‌ها را همراهی می‌کند.


دیجیتال ولبیئینگ (Digital Wellbeing)

با ۱۰ برنامه بهینه‌سازی زمان آشنا شوید

دیجیتال ولبیئینگ یک اپلیکیشن برنامه‌ریزی و زمان‌بندی نیست. در واقع با استفاده از این برنامه اندرویدی نمی‌توانید هیچ‌گونه زمان‌بندی کاری یا درسی را ثبت و پیگیری کنید. دیجیتال ولبیئینگ، اما یک برنامه قدرتمند مونیتور و استفاده از سیستم‌عامل اندروید است. با به کار بردن این برنامه می‌توانید میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و دیگر برنامه‌های سیستم‌عامل اندروید را بررسی و حتی کاهش دهید. دیجیتال ولبیئینگ نه تنها به بهبود شرایط کاری و درسی شما کمک خواهد کرد، بلکه از نظر سلامتی هم زندگی شما را بهبود خواهد داد. این برنامه به‌صورت خودکار در سیستم‌عامل اندروید ۹ نصب شده است.


اورنوت (Evernote)

با ۱۰ برنامه بهینه‌سازی زمان آشنا شوید

اورنوت یکی از مشهورترین اپلیکیشن‌های یادداشت برداری جهان است که می‌تواند در برنامه‌ریزی درسی و کاری نیز به کمک شما بیاید. با اورنوت می‌توانید از همه‌چیز لیست تهیه کنید، عکس، ویدیو و دیگر مولتی‌مدیا‌ها را ذخیره کنید و حتی برای فعالیت‌هایی خاص، زمانی دقیق را مشخص کنید. اورنوت به صورت یونیورسال در تمامی سیستم‌عامل مشهور جهان از جمله ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، آی‌اواس و حتی سیستم‌عامل کروم قابل نصب است. علاوه بر این بسیاری از توانایی این برنامه نیز از طریق وبسایت Evernote قابل دسترسی است.


آی‌اف‌تی‌تی‌تی (IFTTT)

با ۱۰ برنامه بهینه‌سازی زمان آشنا شوید

برنامه IFTTT یک برنامه زمان‌بندی کاری نیست بلکه با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید بسیاری از فعالیت‌های دیجیتال خود را به صورت اتوماتیک انجام دهید. در نظر بگیرید که یک آلارم مشخص برای زمان درس خواندن تعیین کرده‌اید. با استفاده از این برنامه و با به صدا در آمدن آلارم، تمامی برنامه‌های اجتماعی شما از کار می‌افتد و فقط تماس‌های شخصی شما در اختیارتان قرار می‌گیرد. هیچ‌چیز غیرممکنی در IFTTT وجود ندارد. شما می‌توانید عکس‌های اینستاگرام را به‌صورت اتوماتیک ارسال کنید یا تمامی دستگاه‌های هوشمند خانه را به این برنامه متصل کنید. IFTTT با تکرار عادات همیشگی ما، در مصرف زمان صرفه‌جویی می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394601

برچسب ها

ثبت نظر

-