پیشنهاد نوروزی؛ بازی موبایل Asphalt ۹: Legends

  • کد خبر : 394589
  • 03 اسفند 1399 - 13:06
پیشنهاد نوروزی؛ بازی موبایل Asphalt ۹: Legends

برترین ها – سید هادی هادیان: هر گاه حرف از بازی‌های موبایلی ریسینگ به میان می‌آید، ناخودآگاه ذهن همه ما به سوی سری Asphalt و کمپانی پرقدرت گیم‌لافت منعطف می‌شود. سری مسابقه‌ای آسفالت مجموعه‌ای است که همیشه و از گذشته تا به امروز و بر روی انواع سیستم عامل‌های موبایل خوش درخشیده و نسخه‌های مختلف آن با گیم‌پلی جذاب و طراحی‌های گرافیکی عالی، همیشه مورد استقبال طرفداران بازی‌های موبایلی قرار گرفته است.

در ادامه با ما همراه باشید تا سری به آخرین نسخه عرضه شده از این بازی فوق العاده بزنیم و دلیل انتخاب Asphalt ۹: Legends به عنوان یکی از بهترین‌های رانندگی آیفون و اندروید را بررسی کنیم.

در یک کلام و به طور خلاصه باید اذعان کنم که Asphalt ۹: Legends تجربه حس خوب رانندگی مجازی و ادامه‌دهنده همان دستاورد‌های شیرین گذشته است. در آسفالت Asphalt ۹، شرکت Gameloft همان روند سابق خود را حفظ کرده و رانندگی عجیب و غریبی که شما کمتر تصور آن را دارید را پیش روی شما قرار می‌دهد. امتیاز ویژه آسفالت همان رانندگی پرخاشگرایانه معروف است که خوشبختانه در این نسخه هم به زیبایی هرچه تمام‌تر به نمایش گذاشته شده است.

گیم پلی کلی Asphalt ۹: Legends به گونه‌ای طراحی شده که شما می‌توانید ماشین تحت کنترل خود را با استفاده از سنسور‌های گوشی و چرخاندن آن به طرفین کنترل کنید. طبق روال همیشه، کلید‌هایی هم برای استفاده از قابلیت نیترو یا دریفت‌زدن در بازی تعبیه شده‌اند. اما این تنها گزینه موجود برای رانندگی کردن در این بازی نیست و شاهد چند سبک کنترل دیگر از جمله حالت Touch Drive هستیم.

در حالت Touch Drive، ماشین شما به صورت خودکار حرکت می‌کند. شما فقط کافی است از کلید‌های دریفت و نیترو استفاده کنید یا زمانی که به چند راهی‌ها می‌رسید، با انتخاب یکی از جهت‌ها باعث شوید تا ماشین به آن طرف حرکت کند. شاید در نگاه اول این نوع کنترل اتفاق خوبی به نظر برسد، اما مشکل از بخش چندنفره بازی شروع میشود. در واقع چیزی که باعث برنده شدن شما و دیگر رقیبان میشود، قدرت ماشین شما و سطح ارتقای آن می‌باشد؛ همین! چنین اتفاقی در بخش آنلاین یک بازی رانندگی ریشه دار بسیار زجرآور است، زیرا هیچ ارزشی برای مهارت شما در نظر گرفته نشده است.

در مجموع شاید استفاده از کنترل معمولی نسبت به Touch Drive مزیت بیشتری داشته باشد، اما اگر به سطح مطلوب و قابل قبولی در بازی رسیده باشید، بازی کردن با هر کدام از کنترل‌ها نباید هیچ تغییری در نتیجه انتهای بازی ایجاد کرده باشد و با توجه به اینکه گیم‌لافت خیلی خوب توانسته Touch Drive را در عنوانش پیاده کند، بنابراین احتمالا انتخاب این سیستم به نفع‌تان هم تمام خواهد شد.

به جرات می‌توان گفت که گرافیک بازی Asphalt ۹: Legends نسبت به دیگر بازی‌های رانندگی و حتی از آسفالت ۸ بالاتر است و این امر در جزییات بازی به وضوح دیده می‌شود. برای مثال هر بار که منحرف و از جاده خارج میشوید، گرد و غبار به زیبایی صفحه نمایش را تحت تاثیر قرار میدهد وکاملا حس واقعی را القا میکند. نکته بسیار خوب اینکه طراحی ماشین‌ها نیز بسیار شبیه به نمونه واقعی خود ساخته شده اند و طراحی عالی بیش از ۵۰۰ مراحه متنوع هم این اتفاق را کامل کرده است.

تنوع و جذابیت‌های مسیر‌ها مسابقه، یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در همه بازی‌های سبک ریسینگ بوده است. شرکت گیم‌لافت نیز از ویژگی به زیبایی هر چه تمام‌تر استفاده کرده است. از کوهستان‌های پوشیده از برف هیمالیا تا جزئیات شهر‌های آسیایی مثل شانگ‌های و توکیو به زیبا‌ترین شکل ممکن شبیه‌سازی شده‌اند. همچینین تاثیر نوع محیط و شرایط آب و هوایی بر روی رانندگی شما، بیشتر از قبل بازی را طبیعی جلوه می‌دهد. به طور مثال دریفت زدن در محیطی برفی، متفاوت از دریفت زدن در محیط خشک شهری است.

بررسی بازی موبایل Asphalt 9: Legends

امروزه مانند هر بازی موبایلی دیگر، پرداخت‌های درون برنامه، یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران این بازی‌ها شده است. طبیعی است که Asphalt ۹: Legends هم از این مورد مستثنی نباشد و با توجه به بخش آنلاین بازی، این ترس در دل کاربران بیشتر وجود دارد که آیا سیاست پول خرج کردن و برنده شدن در بازی، تا چه حد بازی را تحت تاثیر خود قرار داده است؟ این اتفاق حتی برای بازی‌های رایگان در حالت رقابتی به شدت دردسرساز است.

خب Asphalt ۹ هم از خطر پرداخت‌های دورن رنج می‌برد و به دلیل همان مشکلات بخش چندنفره که پیش‌تر به آن‌ها اشاره داشتیم هر بازیکنی که بتواند زودتر ماشین بهتری برای خودش بخرد و در نتیجه برنده میدان نبرد باشد. ولب جای نگرانی نیست، شما در طول بازی کردن Asphalt ۹ هم می‌توانید با بدست آوردن پکیج‌های مختلفی، کارت‌های مربوط به ماشین‌ها را پیدا کنید؛ و در آخر کلی روش دیگر که این اجازه را به شما می‌دهد تا بدون خرج کردن یک دلار، به آیتم‌های پولی دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از بخش هی مهیج بازی مربوط به فروشگاه Legend است که پس از گذشت مدتی از تجربه بازی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. در این فروشگاه به صورت روزانه، آیتم‌هایی برای پرداخت درون برنامه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. به عنوان مثال شما مثلا اگر یک کارت برای باز کردن یک ماشین خاص کم دارید، می‌توانید آن را از اینجا بخرید و لازم نیست سراغ خرید پک‌هایی بروید که محتویات آن‌ها به صورت شانسی بدست می‌آیند.

بررسی بازی موبایل Asphalt 9: Legends

در مجموع سیستم پاداش بازی حالت متعادلی دارد و برای بازیکنانی که قصد پرداخت پول برای تجربه بازی را ندارند هم ویژگی‌هایی در نظر گرفته که آن‌ها از بازی عقب نمانده و شانسی برای شرکت کردن در بخش آنلاین داشته باشند. گیم پلی در Asphalt ۹: Legends طوری برنامه ریزی شده است که حتی شما پس از مدت‌ها بازی کردن، از محتویات بازی خسته نشوید.

در پایان باید به این موضوع اشاره کنیم که Asphalt ۹: Legends یک بازی کاملا بدون ضعف نیست و وجود قابلیت Touch Drive در بخش چند نفره بازی باعث شده تا حس و حال رقابتی این قسمت بسیار کم‌رنگ شود. اما با این وجود، بخش تک نفره همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است و با مراحل بسیار متنوع و طراحی عالی ماشین‌ها و مسیر‌های مسابقه، تجربه بازی را بر روی گوشی‌های موبایل بسیار لذت‌بخش می‌کنند. اگر هنوز مشتاق تجربه Asphalt ۹: Legends هستید، این بازی هم اکنون برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس در دسترس می‌باشد و می‌توانید در فروشگاه‌های گوگل و اپ استور Asphalt ۹: Legends را دریافت کرده و از تجربه آن لذت ببرید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394589

ثبت نظر

-